Hermo menee uhmalapsen kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Siis meidän 2,5v jätkä on ihan mahdoton. Tuntuu,että meillä menee täällä päivät "riidellessä" ja iltaisin saa jo kauhulla miettiä seuraavaa päivää. Kaikki päivittäiset asiat tapahtuvat vain ja ainoastaan taistelun kautta, esim.syöminen, nukkuminen, potalla käynti jne. Mikään sanominen ei mene perille. Kiusaa pikkusiskoaan lyömällä jne, ja kiusaa myös kavereitaan lyömällä ja repimällä hiuksista. Ilme on jätkällä erittäinen tyytyväinen, kun on saanut jonkun itkemään.
Sana ei tehoa enään millään tasolla, ei sievästi sanomalla eikä myöskään ääntä korottamalla.
Nyt kaikki hyvät keinot tänne, millä lapsen saa "kuriin" kiitos!

Voimia ja rauhallista mieltä.Neuvoja en osaa antaa valitettavasti.Oma uhmis jo rauhallisempi...huh huh. Ei tuossa auta varmaan kuin aika ja se et saat itse omaa rauhaa välil et hermot pysyy kasassa. Ja rauhallinen,jämäkkä kieltäminen. Lisäksi positiivinen palaute aina ja heti kun vaan aihetta.

Meillä kans 2,5v tuli täyteen ja kiukkuaminen alkoi kanssa, raivon määrä aivan valtava.. Ei kohdista niinkään toisiin sitä kiukkuaan mutta ääntä riittää.. ite oon käyttäny kahden minuutin jäähyjä niin et hiukan tilanne rauhoittuu ja uhmis tulee sitte syliin iha mielellää ja asiat sovitaa.. Mut äkkiähän sitä uus kiukun aihe tuntuu löytyvän ja homma lähtee alusta..

Lohduttaudu sillä et murrosikä on ehkä helpompi. Iteltä jäi uhmaikä kokonaan välistä ja murrosikä oli todella vaikea. Meillä tytön uhma vasta nostaa päätään. Yritä ajatella ettei lapsi ole tahallaan hankala, kohtaukset kuuluvat kasvuun ja ovat vaikeita lapsellesikin. Anna ymmärtää että lasta rakastetaan myös silloin ku sil vaikeaa. Toisten lyömistä ei tietty voida hyväksyä. Ite oon laittanu tytön välillä jäähylle ns. miettiin (rauhoittuumaan omaan huoneeseen) ja sanonut että voi tulla sitten pois kun on hetken rauhoittunut. Joskus olen mennyt lapsen kanssa huoneeseen ja silitellyt rääkyvää ja jutellut rauhoittavia.
Tämä on auttanut...voimia..

Yhteistyössä