Hermoiletteko te muut papa-kokeen tuloksia yleensä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Itse olen taas ihan paniikissa. Torstaina saan kaiketi soittaa tuloksia, jos ois valmistuneet.

Olen pian 32v ja viimeksi papa otettu nafti 2v sitten joukkoseulonnassa. Aina ollut puhdas ja nytkään ei mitään syytä sille miksi ei nytkin olisi. Silti olen aivan täydessä paniikissa ja kuvittelen miten on koko kesä pilalla, jos ei olekaan puhdas ja tulee jotain lisätutkimista ja tiäs mitä. :(

Voisko joku sanoa jotain fiksua mulle tähän. :(

Mullakin oli aina puhdas papa kunnes ei ollutkaan ja jouduin koepaloihin, nyt jo kolme kertaa käynyt kontrollissa ja taas puolen vuoden kuluttua mentävä, kun niitä pahempilaatuisia muutoksia on. Nykyään kuitenkin on hyvät ennusteet sille, että paranee itsekseen, en enää juurikaan jännitä.

Niin ja ennen sitä ensimmäistä kakkosluokan papaa oli papa otettu vain vuosi aiemmin.

Mullakin oli aina puhdas papa kunnes ei ollutkaan ja jouduin koepaloihin, nyt jo kolme kertaa käynyt kontrollissa ja taas puolen vuoden kuluttua mentävä, kun niitä pahempilaatuisia muutoksia on. Nykyään kuitenkin on hyvät ennusteet sille, että paranee itsekseen, en enää juurikaan jännitä.

Niin ja ennen sitä ensimmäistä kakkosluokan papaa oli papa otettu vain vuosi aiemmin.

Siis minkä ikäisenä sulla toi oli ja eikö asialle ole siis mitään tehty? Seurataan vaan? Mitä luokkaa sulla papa siis ollut?

mulla säännöllisesti otettu raskauden tai jälkitarkastun yhtyedessä. en ole ikinä hermoillu, koska oletan, että ei hirveän suuret riskit ole itsellä, koska olemme kumppanimme kanssa ainoat kumppanit toisillemme, joita koskaan ollutkaan. toki tiedän, että siitä huolimatta voi jotain muutoksia olla niissä tuloksissa, mutta en hermoile tippaakaan.

Niin ja siis eihän kakkosluokasta mihinkään koepaloihin joudu? Sehän on ihan tiheämmällä seurannalla vain ja käsittääkseni kakkonen on erittäin yleinen?

[QUOTE="alkup";23734780]Siis minkä ikäisenä sulla toi oli ja eikö asialle ole siis mitään tehty? Seurataan vaan? Mitä luokkaa sulla papa siis ollut?[/QUOTE]

Taisin olla 24 kun napsahti. Kakkosluokkaa oli ja sen jälkeen otettiin toinen papa, joka oli myös lk II, sen jälkeen otettiinkin koepalat. Nyt otettu siis koepalat kolme kertaa, aina puolen vuoden välein ja aina on ollut solumuutoksia, joille tehtiin DNA-määrityskin. Ei tehdä mitään toistaiseksi. Ovat sitä ikävämpää lajia.. mutta toistaiseksi ei syöpää.

marraskuuhun asti en hermoillu. kävin papa kokeessa ku halusin kierukan. pillerit nosti maksa-arvot reilusti koholloon, mitä ei ennemin ollu tapahtunnu.

edellisestä papasta ol iaikaa 2v, ja kaikki sitä enne otetut oli 1. kunnes tuli luokka 4. arvasin ku tili tekstari naistentautien polilta että soitaisitko tähännumeroon. pääsin lääkärille heti, koepalat otettiin, ei sattunu. hyvä puudutus :D ja lääkäri oli tosi mukava. tulokset muuttu 5 luokaksi. mutta erittäin pienellä alueella vain. tehtiin sähkösilmukkahoito, otettiin reilusti pois kohdunkaulaa. 30.5klo 13 ois meno ekoihin koepaloin tai papa kokeeseen. en tiä kumpaan lääkäri päätyy. tulos oli "shokki" suvusta löytyy kohdunkaulan syöpää ja mahasyöpää. 2 tätiltä on kohtu poistettu alle 30v. hermoilen jo valmiiksi, ei se kokeen ottaminen vaan se tulosten oottaminen. onneksi mies tukee ja ymmärtää. lähennyttiin toisiamme tuon joulukuisen homman jälkeen paljon :)

[QUOTE="Lila";23748217]Mulla viime joulukuussa luokka 2. Pari viikkoa sitten uusintatesti, tänään sain tulokset kaikki OK![/QUOTE]

Niin olen käsittänyt, että toi luokka 2on ihan tavallinen juttu ja sitä monilla on jossain vaiheessa. Silti vain hermostuttaa. Sitten hermoilen sitäkin, että imetys voi muuttaa tulosta ja imetän edelleen vaikkakin hyvin vähän. Kerran päivässä siis ainoastaan, mutta kai sekin voi vaikuttaa?

[QUOTE="alkup";23748219]Niin olen käsittänyt, että toi luokka 2on ihan tavallinen juttu ja sitä monilla on jossain vaiheessa. Silti vain hermostuttaa. Sitten hermoilen sitäkin, että imetys voi muuttaa tulosta ja imetän edelleen vaikkakin hyvin vähän. Kerran päivässä siis ainoastaan, mutta kai sekin voi vaikuttaa?[/QUOTE]

Jep. Luokasta 2 ei kannata kauheasti hermostua. Se nyt voi johtua ihan mistä vaan. UUsintaan 6 kuukauden kuluttua ja silloin voi olla taas luokka 1.

Tsemppiä sulle huomiseen. Yritä saada nukuttua edes vähän.

[QUOTE="Lila";23748229]Jep. Luokasta 2 ei kannata kauheasti hermostua. Se nyt voi johtua ihan mistä vaan. UUsintaan 6 kuukauden kuluttua ja silloin voi olla taas luokka 1.

Tsemppiä sulle huomiseen. Yritä saada nukuttua edes vähän.[/QUOTE]

Kiitos! Koitan olla hermoilematta, mutta olen vain tälläinen että stressaan aina kaikkea mahdollista ja pelkään pahinta. :(

No justiinsa niin mun tuuria. Kuulemma pääsiäisen jälkeen ei ole tullut yhtään tuloksia, jotain ruuhkaa siis siellä. Eli juuri ennen pääsiäistä otetuistakaan ei ole vielä tullut ja minä kävin pääsiäisen jälkeen. Käski soitella ensi viikolla.

Minä täällä jännäilen tätä päivää, on lääkäriaika tossa päivällä. Saan papan tulokset.
Olen menossa kovien ajottaisien alavatsa -ja seläkäkipujen vuoksi lääkäriin. Kivut ovat yhtä kovia kuin synnytyspoltot ja ihan niistä itku pääsee eikä särkylääke auta.

Äidilläni on jouduttu poistamaan suunnilleen minun ikäisenäni kohtu ja munasarjat. Olen 24v. :/

Mies ei ole edes kotona vaan reissuhommissa ja joudun yksin jännäämään. Vatsa on ihan sekaisin ollut eilisesta saakka.
Suoraan sanottuna pelottaa! :(

[QUOTE="vieras";23748562]Minä täällä jännäilen tätä päivää, on lääkäriaika tossa päivällä. Saan papan tulokset.
Olen menossa kovien ajottaisien alavatsa -ja seläkäkipujen vuoksi lääkäriin. Kivut ovat yhtä kovia kuin synnytyspoltot ja ihan niistä itku pääsee eikä särkylääke auta.

Äidilläni on jouduttu poistamaan suunnilleen minun ikäisenäni kohtu ja munasarjat. Olen 24v. :/

Mies ei ole edes kotona vaan reissuhommissa ja joudun yksin jännäämään. Vatsa on ihan sekaisin ollut eilisesta saakka.
Suoraan sanottuna pelottaa! :([/QUOTE]

No varmasti pelottaa! :( Vaikka silti asioille voi olla ihan simppeli ja harmitonkin selitys. Kaverillani juuri taannoin oli jotain alavatsakipuja ja kävi lääkärillä ja papassa ja joku ihan normaalijuttu siellä ultrassa näkyi. En vain nyt muista mikä se oli, mutta mitään ei siis tarvinnut tehdä.

Itselläni ei ole mitään suoranaista syytä pelätä tuota papakokeen tulosta. Ei siis ole mitään oireita ja papakoetta otettaessakin sanottiin, että kaikki näyttää oikein siistiltä. Ihan rutiinisti otettu papa siis, mutta hermoilen silti.

Tsemppiä valtavasti sulle!

hermoilen tuloksia parhaillaan.. kaksi vuotta sitten oli luokka 3, mistä seurasi koepalat jne. sen jälkeen oli puol vuotta 1 ja sen jälkeen taas 2, tuossa pari viikkoa sitten kävin taas papassa ja odotan mitä tällä kertaa tulokset näyttää :/

Mulla oli viime syksynä lk 2, aiheuttaja bakteeritulehdus. Tänä keväänä kontrolli, oli edelleen 2, vaikka ei enää tulehdusta. Oon raskaana nyt ja synnytyksen jälkeen taas kontrolli.. Ei nyt kivaltakaan tunnu.

Minulta juuri papa-koe otettiin ja en tuloksia hermoillut lainkaan. Puhdas näyte sitten olikin.

Mutta tiettyjen verikokeiden tuloksia olen joutunut hermoilemaan todella paljon, joten tiedän kyllä miltä tuntuu. Koko elämä pyörii vaan sen pelon ympärillä. Todella ikävää, mutta todennäköisesti sulle tulee puhdas tulos, joten yritä olla miettimättä asiaa liikaa.

Minäkin hermoilen aina kaikkia näytteitä...ja PAPA kuuluu niihin. Vuosi sitten oli luokka 2 ja tein sen virheen, että menin googlettamaan. Muistan kun porasin sitä monta päivää...oon kyllä ihan kauhee hermoheikko, vaikka en sitä aina viitsi myöntääkään. No syksyllä oli kontrolli ja kyllä pelkäsin ihan perkeleesti. Oli kuitenkin palautunut normaaliksi. Kontrolli on tämän vuoden syksyllä ja onnistun siitä keräämään varmaan itselleni kauheen tuskan...:D. Kuin voikin ihmismieli olla tällanen...
Muita asiota en sitten juuri stressaakaan. Outoa.

Mie hermoilen, koska kerran on ollut luokka 3. Pelkään aina, että se uusiutuu. Viimeksi pääsin säikähdyksellä, koska koepaloissa ei näkynyt mitään ja sen jälkeen tulokset ovat olleet normaalit. Ei tuosta pelosta taida koskaan päästä eroon.

multa ei ole ikään papaa otettu ja siksi pelottaa mennä sinne koska en kestä kuulla tuloksia koska oon ihan sata varma että sieltä jotain pahaa löytyy koska olen jo 26v eikä papaa ikään otettu. :(