herpeksen estolääkitys synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Herpes ollut minulla aktiivisena alkuraskaudesta, keskiraskaudessa ja nyt rv30. Lääkäri sanoi viimeksi,että vikalle kuukaudelle voidaan aloittaa estolääkitys. Nyt vaan supistellut ja kiristellyt ja mulla on ihan tunne,että tämä syntyy aikasemmin kun laskettuna päivänä. (aiemmat syntyneet rv37+3 ja rv39+1)
Eli ehtiiköhän se tehota jos onkin just alotettu ennenkun vauva syntyy vai mitenkähän tuo menee??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle sano lääkäri viimeks ettei se herpes sinänsä haittaa vaikka olis aktiivisena synnytyksessä, kun sen rakkulan päälle voi laittaa suojan ym.

Joo ja mä oon kuullut, että ne vauvat, joiden äideillä tiedetään olevan herpes on yleensä turvassa. Että ne todetut tapaukset on ollu vauvoilla, joiden äidit on ollu kantajia tietämättään.

mulle sano lääkäri viimeks ettei se herpes sinänsä haittaa vaikka olis aktiivisena synnytyksessä, kun sen rakkulan päälle voi laittaa suojan ym.

hui mä en varmaan tuohon uskaltais luottaa. mitä jos jossain onkin ihan minirakkula vasta tulossa eikä sitä huomata? on meinaan aika pöheikkö tuolla alapäässä kun eihän sinne näe ajella.
mutta mitä jos se on aktiivivaiheessa silloin ja haluan sektion,voinkohan saada?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

hui mä en varmaan tuohon uskaltais luottaa. mitä jos jossain onkin ihan minirakkula vasta tulossa eikä sitä huomata? on meinaan aika pöheikkö tuolla alapäässä kun eihän sinne näe ajella.
mutta mitä jos se on aktiivivaiheessa silloin ja haluan sektion,voinkohan saada?

Lääkäri kattoo sen kun synnytys on käynnistynyt ja menet synnärille. Hän sitten arvioi että voitko synnyttää alakautta. Ei ne kyllä hevillä laita leikkaukseen... mä sanoisin ettei herpeksen takia enää leikata ollenkaan... 100-varma en ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Soittaisin lääkärille ja sanoisin että haluan sen jo nyt. jos tuntuu siltä että käynnistyy synnytys

Joo tää on kyl paras ehdotus. Ei se pahan hintainen ole ja ei siitä ole vauvallekaan haittaa niin tekisin näin.

Yhteistyössä