Herran jumala! (matkailuautoasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhuissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu meki kateltiin et ois auto vuokrattu ukon systerin häihin, tais tyssätä se haave jos mielii syödäki loppukuun jotai muutaki ku riisipuuroa :laugh: täällä on reilu tonnin viikko, ja kun ei oikeesti tarvita ku kolme päivää, täällä ei myöskää firmat vuokraa ku minimissään viikoksi... :kieh:

Eipä paljon ajatella paljon tulee kuluja kun ylläpidetään matkailuautoa vuokrakäytössä!!

Vähän lukuja:
Käyttö- ja Dieselvero 240 ekee.
Vuokravakutus riippuen yhtiöstä 1200-2500ekee.
Kaudenaikana perushuollot joilla varmistetaan että auto toimii ei jätä tielle riippuen kilometreistä noin 2-3 kertaa kuukaudessa hinta noin 400-800 ekee riippuen mitä tehdään.
++ sitten muita kuluja kaappien korjauksia ym. ym. 200ekestä--->
ja hinnasta alvit ym. verot

Ja kaiken huippuna kesä on sesonki jolla pitää kerätä rahaa koko vuodeksi, koska talvella on vain muutama viikko joka myy...

Ja se vuokravakutus joita sanotaan esim 600eke tarkoittaa että sitä ei tarvitse maksaa, jos ei käy vahinkoa se tarkoittaa omavastuuta vahingon sattuessa.
Tuohon sanon et se on korkea koska jos auto mällätään niin sillonhan auto ei ole liikkeessä seuraavalla vuokraajalla--> kuluja vuokranantajalle kun auto seisoo korjaamolla....

T: vuokraaja ei pimeesti.

Mun isä vuokraa matkailuautoa, ja käsittääkseni (siis jos muistan oikein) hinta on 100?/vrk, ja 600?/vko, eli viikko tulee hitusen halvemmaksi. Ja kyllä se on aina koko kesän noilla hinnoilla menossa!
Autossa on ruokailuvälineet, kattilat, kahvinkeittotarpeistot ym. Siivota pitää itse, samoin ostaa bensat ja kaasut.

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Mä en ota hintoihin kantaa, sillä mua ei saisi asuntoautolla - saatika vaunulla!! - ikinä mihinkään, siis metriäkään. En lähtisi edes rahasta.

Niin paljon ne väärin päin käännetyt ammeet minua joskus liikenteen seassa (lue: tukkona) ärsyttävät. B)

juu en lähtis minnekään minäkään... mutta tiedän et nykyajan matkailuautot ja vaunut on varmaan tasokkaampia kuin sun asuntos ja toiseks, ei kai ne siellä tiellä tukkona ole... etkö sä osaa ohittaa autollas jos hitaaampi on edessä...?

Alkuperäinen kirjoittaja varavieras:
Eipä paljon ajatella paljon tulee kuluja kun ylläpidetään matkailuautoa vuokrakäytössä!!

Vähän lukuja:
Käyttö- ja Dieselvero 240 ekee.
Vuokravakutus riippuen yhtiöstä 1200-2500ekee.
Kaudenaikana perushuollot joilla varmistetaan että auto toimii ei jätä tielle riippuen kilometreistä noin 2-3 kertaa kuukaudessa hinta noin 400-800 ekee riippuen mitä tehdään.
++ sitten muita kuluja kaappien korjauksia ym. ym. 200ekestä--->
ja hinnasta alvit ym. verot

Ja kaiken huippuna kesä on sesonki jolla pitää kerätä rahaa koko vuodeksi, koska talvella on vain muutama viikko joka myy...

Ja se vuokravakutus joita sanotaan esim 600eke tarkoittaa että sitä ei tarvitse maksaa, jos ei käy vahinkoa se tarkoittaa omavastuuta vahingon sattuessa.
Tuohon sanon et se on korkea koska jos auto mällätään niin sillonhan auto ei ole liikkeessä seuraavalla vuokraajalla--> kuluja vuokranantajalle kun auto seisoo korjaamolla....

T: vuokraaja ei pimeesti.

asuntoautoon uusi tuulilasi jo maksaa sen 600e et ei sillä vakuudellakaan ihmeitä korjata!

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Mun isä vuokraa matkailuautoa, ja käsittääkseni (siis jos muistan oikein) hinta on 100?/vrk, ja 600?/vko, eli viikko tulee hitusen halvemmaksi. Ja kyllä se on aina koko kesän noilla hinnoilla menossa!
Autossa on ruokailuvälineet, kattilat, kahvinkeittotarpeistot ym. Siivota pitää itse, samoin ostaa bensat ja kaasut.

Niin maksaako verot ja minkä vuotinen?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:

Niin maksaako verot ja minkä vuotinen?

Entäs jos kolahtaa ja ei ole vuokravakuutusta niin on varmasti kiva selittää vakuutusyhtiölle et tälleen kävi ja sit pääsee tappelemaan et saa korjausrahat autoon..