herttoniemenranta, roihuvuori asuinalueena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko teillä kokemusta herttoniemenrannasta tai roihuvuoresta asuinalueena?
Onko rauhallinen? Lapsiystävällinen? Alueen päiväkodit ja ala-asteet? Alueiden hyvät ja huonot puolet?

pitää muistaa että herttoniemenranta on suht uusi alue,ja porukkaa on PALJON.
itse elän siinä käsityksessä että ovat kuitenkin rauhallisia (helsingin mittakaavassa) ja lapsiystävällisiä alueita.
Roihuvuoressa on ainakin 2päiväkotia (jos olen oikein ymmärtänyt),ala-aste,ylä-aste ja amis.
tuosta herttoniemestä en tiedä muuta kun että on ihan kiva paikka :)

En ole itse asunut, mutta kaveri asui siellä muutama vuosi sitten ja kyläiltiin aika usein. Herttoniemestä en osaa sanoa mitään, Roihuvuori on ihastuttavan näköistä aluetta kyllä. Vanhempia taloja ja nättejä pihoja, itiksen palvelut ja metro lähellä. Ala-aste siellä ainankin on, ja päiväkoteja, en kyllä tiedä millaisia? Ostarin pihamaalla kyllä parveili känniläisiä, mutta niitä kai on kaikkialla. Kirjastohan roihuvuoressa ainakin on, ja siellä "ostarilla" pari ruokakauppaa, muuten en oikein palveluista tiedä

Roihuvuori ei mielestäni ainakaan maineeltaan kovin hyvä.. itse asun Hertsikanrannassa ja tämä on uutta ja kivaa aluetta, hyvät ulkoilumaastot, oma ala-aste tällä puolen itäväylää ja päiväkoteja yksi isompi ja muutama pienryhmäpaikka. Sitten taitaa olla pari yksityistäkin. Terveyskeskus ja kirjasto on vaan tuolla kauempana vanhan Herttoniemen puolella.

Itse asunut Roihuvuoressa 5 vuotta ja viihtynyt hyvin (lapset 3 ja 12). Alueella 3 päiväkotia (tosin yksi remontin takia evakossa vielä puolivuotta Siilitiellä). Kaksi ala-astetta plus Itä-Helsingin musiikkiopiston yhteydessä toimiva musiikkiperuskoulu. Leikkipuistossa kesäisin puistoruokailu. Itä-Helsingin musiikkiopiston lisäksi Lasten kuvataidekoulu joka toimii Strömsin kartanon tiloissa. Ulkoilu mahdollisuudet alueella hyviä, meri ja uimaranta lähellä. Maine alueella on joskus ollut huono mutta ei vastaa todellisuutta. Ruokakauppoja kaikkiaan kolme. Katso tarkemmin wikipediasta. Voin suositella aluetta. Mielestäni Roihuvuori on helmi japanilaisine puutarhoineen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Roihuvuori