Hevosen pito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
300-600e riippuen missäpäin Suomea ja mitä kaikkea hintaan sisältyy

Eli kannattaa ostaa hevonen jonkun kanssa kimpassa.. ihan vinkkinä vaan;)

mä en ikinä suosittelisi kenellekään. en tiedä kun yhden tapauksen missä puolikkaiden omistajat olivat vielä puolen vuoden jälkeen kavereita keskenään. järkevämpää ostaa hevonen yksin ja ottaa sit vuokralainen

Ihan hyvä idea jos ois joku kaveri joka ois kiinnostunut hevosista. On tosiaan melko kallis pitää jos tos 600e joka kuukaus maksais. ajatellen tietysti että maksais just ton kalleimman verran.

mä en ikinä suosittelisi kenellekään. en tiedä kun yhden tapauksen missä puolikkaiden omistajat olivat vielä puolen vuoden jälkeen kavereita keskenään. järkevämpää ostaa hevonen yksin ja ottaa sit vuokralainen

Joo tää kuulostaa vielä järkevämmältä:)

Meillä esim. on töissä 520?/kk. (uudellamaalla, stadiin reilu 70km)
2 kenttää, maneesi, täyshoito, vesikarsinat ja hoitopaikat, puku-, ja kahvihuoneet, suihkut ja vessat.

Mä otan kotona 250?, hoidon taso tasan sama, mutta hienouksina vaan pieni valaistu kenttä, juokseva kylmä vesi, lämmin satulahuone.
Vessaan pääsee sisälle, jos ei hanuri kestä ulkohuussia. :D

Siitähän se siis on kiinni, että mitä tasoa itse vaatii.

Mutta saahan siihen silti laskea päälle vielä mahdolliset erikosirehut, kengitykset, lääkärit, vakuutukset, varusteet.... Ei ole halpaa, vaikka tallivuokra olisikin pieni.

auttais kyllä hurjasti jos ap kertoisi edes miltä seudulta on? ite otan 150 e/kk. sisältää heinät ja kaurat, kivennäiset yms maksaa hevosen omistaja ite. täyshoito. valaistu, tarpeeks iso kenttä ja hyvät maastot. en tee elannokseni tätä... ;)

Yhteistyössä