Hevosihmiset :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Thelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://www.horze.fi/Lasten-turvaliivi/37032,fi_FI,pd.html?dwvar_37032_color=BL&start=22&cgid=junior
Onko tämmönen liivi ok. Eihän tuo nyt niin kamalan hintainen ole?

[QUOTE="Thelma";24583035]No tämän tallin kypärät on kyllä ihan hyviä.[/QUOTE]

Pelkkään ulkonäköön ei pidä luottaa. Yksikin putoaminen tallin kovalle lattialle voi aiheuttaa kypärän sisälle hiusmurtuman ja sitten jos sellaisen kypärän kanssa tippuu, niin se ei enää välttämättä tuo mitään turvaa. Päällepäin on ihan mahdotonta sanoa, että onko kypärä kolissut joskus maahan vai ei. Itse en käyttäisi lainakypäriä tai käytettynä ostettuja. Pää on niin herkkä ruumiinosa, että sen suojaamisessa ei kannata nuukailla.

[QUOTE="donna";24583267]Pelkkään ulkonäköön ei pidä luottaa. Yksikin putoaminen tallin kovalle lattialle voi aiheuttaa kypärän sisälle hiusmurtuman ja sitten jos sellaisen kypärän kanssa tippuu, niin se ei enää välttämättä tuo mitään turvaa. Päällepäin on ihan mahdotonta sanoa, että onko kypärä kolissut joskus maahan vai ei. Itse en käyttäisi lainakypäriä tai käytettynä ostettuja. Pää on niin herkkä ruumiinosa, että sen suojaamisessa ei kannata nuukailla.[/QUOTE]

Juuh, mutta mä vastasin tuonne kun väitettiin,että tallin lainakypärät on peräisin 20 vuoden takaa ja ei ole nykyaikaisia lainkaan.
Ostan tytölle kyllä oman kypärän ja ymmärrän tämän pointtisi :)

[QUOTE="vieras";24608605]Onko tuo 6vuotta hyvä ikä aloittaa ratsastus?[/QUOTE]

On. Monilla talleilla minimi ikä on 5v.

Ja kypäräasiaa; kannattaa olla oma kypärä. Mikäli tallin lainakypärien kanssa tiputtu, ei niistä välttämättä ole enää suojaa seuraavalle.

Kypärät kustantavat sen 30-60€, ei paha hinta ollenkaan. Omalle muksulle ostanut ainakin kolme kypärää jo, ne säädettävät on hanurista. Kunnon turvakypärä päähän ja pieneksi jääneenä myynyt pois (kun ei ole tiputtu/viskelty)

Yhteistyössä