Hieman harmittaa sukulaisen puolesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua

Vieras
heille kävi nyt näin.

Mies oli juhlimassa kavereiden kanssa ja nainen lasten kanssa kotona. Lapsia siis neljä. Mies tuli kotiin kavereineen kun lapset olivat nukkumassa ja nainen otti heidän kanssaan muutaman oluen ennen kun mies taas lähti. Nyt siitä on tehty ls eivätkä he tiedä mitä tekisivät. Osaako joku kertoa mitä mahd tapahtuu kun ilmoitus on heillä kolmas. Ensimmäinen oli väärä ja toisesta en tiedä. Mutta mutta haluaisin niin osata jotain heille kertoa jo etukäteen. Lapset eivät olleet yöllä heränneet eivätkä hetkeksikään yksin jääneet.
Todella tyhmää tehdä noin mutta en saata katsoa vierestä kun katuvat ja itkevät molemmat koko ajan. :(

No mutta eihän se ilmoitus itsessään mitään tarkoita. Perättömiä saa olla periaatteessa rajaton määrä. Mut jos totta puhutaan, niin harvoinpa sitä savua nousee kovin monesti ilman tulta...

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Kuka ihme sen ilmoituksen oli tehnyt? Miehen kaveritko?

Kai ne lastensuojelussa tutkivat tapauksen. Mikähän määrä tuo muutama on... Kaksi kaljaa? Humala? Se kai vaikuttaa aika paljon. En tiedä.

Ilmeisesti jos oikein ymmärsin niin oli ottanut 5 olutta.

Aika sekava kertomus, ihan tuntuu siltä, että jotain muutakin on tapahtunut.
Tappelua ja humalaisten meteliä? Ei oo kivaa, jos lapset herää humalaisten nahisteluun, ja iskä ja äiskä on kännissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Juups:
No mutta eihän se ilmoitus itsessään mitään tarkoita. Perättömiä saa olla periaatteessa rajaton määrä. Mut jos totta puhutaan, niin harvoinpa sitä savua nousee kovin monesti ilman tulta...

Ensimmäisestä tiedän että oli perätön koska olin itse hoitamassa lapsia. Ja joku välkky väitti ettei kotona ollut ketään.
Mutta nyt eivät tietenkään aio kieltää mitään, Pelkäävät vain että viedäänkö nyt lapset pois heiltä tämän todella typerän tempauksen vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kai ne lastensuojelussa tutkivat tapauksen. Mikähän määrä tuo muutama on... Kaksi kaljaa? Humala? Se kai vaikuttaa aika paljon. En tiedä.

Saatan olla hieman kalkkis, mutta 5 oluen ottaminen keskellä yötä muidenkin ollessa humalassa ei ole kovin fiksua toimintaa aikuiselta silloin kun lapset ovat kotona.
Saattaa olla ihan hyvä, että asiasta keskustellaan lastensuojelun kanssa.

Ymmärtäisin itse vielä yhden tai kaksi kaljaa seurana, mutta viisi vaikuttaa minusta jo humalahakuiselta juomiselta.
Tässä tapauksessa ymmärrän ilmoituksen :(

Alkuperäinen kirjoittaja veikkotar:
Aika sekava kertomus, ihan tuntuu siltä, että jotain muutakin on tapahtunut.
Tappelua ja humalaisten meteliä? Ei oo kivaa, jos lapset herää humalaisten nahisteluun, ja iskä ja äiskä on kännissä.

Niin, en ollut paikalla joten ehkä siksi sekava kirjoitus. Mutta sukulainen sanoi että lapset eivät heränneet eivätkä he olleet lähellä lasten huoneita. Hän kävi tarkastamassa kyllä monesti. Pelkään että mitä tapahtuu jos lapset heiltä pois otetaan koska ovat jo nyt noin hajalla.

Osaako joku ton kertomuksen perusteella kertoa ovatko viemässä lapsia?
Lähden kohta katsomaan miten voivat siellä ja olisi niin ihanaa jos voisin sanoa että eivät vie.

Saatan olla hieman kalkkis, mutta 5 oluen ottaminen keskellä yötä muidenkin ollessa humalassa ei ole kovin fiksua toimintaa aikuiselta silloin kun lapset ovat kotona.

Ymmärtäisin itse vielä yhden tai kaksi kaljaa seurana, mutta viisi vaikuttaa minusta jo humalahakuiselta juomiselta.

No ei tuo minusta mikään ilmoituksen arvoinen asia ole. Riippuu myös paljon siitä minkä ikäisiä lapsia. Meillä kotona vanhemmat ottivat monestikin alkoholia iltaisin eikä kyllä ollut ikinä mitään ongelmaa, ei edes pientä tappelua tai sitä, että eivät heräisi yöllä/aamulla jos tarvetta. En ymmärrä miten semmoinen voi olla lastensuojeluasia.

Enkä mitenkään puolustele tässä nyt itseäni. Otan alkoholia todella harvoin, yleensä myös todella vähän, ja ainoastaan pari kertaa on lapsi ollut paikalla (tällöin en tietenkään minä itse ole hoitajana). En pidä siitä, että alkoholia otetaan kun on pieniä lapsia paikalla, mutta siltikin siitä on vielä matkaa lastensuojeluilmoitukseen.

5 kaljaa keskellä yötä? Mulle muutama on ehkä 2:)
En usko että lapsia pois vievät mutta jäävät varmaan sossun tarkkailun alle.

Kuka ne edelliset 2 ilmoitusta on tehnyt? Onko ne molemmat ns. vääriä?

Osaako joku ton kertomuksen perusteella kertoa ovatko viemässä lapsia?
Lähden kohta katsomaan miten voivat siellä ja olisi niin ihanaa jos voisin sanoa että eivät vie.

No eivät varmaan tuon perusteella vie lapsia pois.

Mutta. Et ollut itse paikalla ja kun "muutama" olut muuttuu viideksi niin sitähän ei tiedä paljonko siellä on otettu ja onko tämä ensimmäinen kerta kun joku humalainen joukko siellä istuu iltaa lasten ollessa kotona. Viiden oluen jälkeen ei varmasti muista käydä katsomassa lapsia, kun taas joku noista vieraista voi käydä, se on valitettavan yleistä. :( Eli ihan asiallista että asia tutkitaan, varsinkin jos joskun aiemminkin on jo "perätön" ilmoitus tehty.

iskä raahasi kännipäissään kaverit kotiinsa juopottelemaan ja äitikin ryhtyi tähän. Ei tulisi mieleenkään päästää humalaisia ihmisiä kotiini lasten olessa siellä, mitä vaan voi tapahtua. Sitä saa mitä tilaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:

No ei tuo minusta mikään ilmoituksen arvoinen asia ole. Riippuu myös paljon siitä minkä ikäisiä lapsia. Meillä kotona vanhemmat ottivat monestikin alkoholia iltaisin eikä kyllä ollut ikinä mitään ongelmaa, ei edes pientä tappelua tai sitä, että eivät heräisi yöllä/aamulla jos tarvetta. En ymmärrä miten semmoinen voi olla lastensuojeluasia.

Enkä mitenkään puolustele tässä nyt itseäni. Otan alkoholia todella harvoin, yleensä myös todella vähän, ja ainoastaan pari kertaa on lapsi ollut paikalla (tällöin en tietenkään minä itse ole hoitajana). En pidä siitä, että alkoholia otetaan kun on pieniä lapsia paikalla, mutta siltikin siitä on vielä matkaa lastensuojeluilmoitukseen.

Mä ajattelen tuon, että jos kaikki paikalla olevat henkilöt ovat keskellä yötä humalassa niin se on heitteillepano.

Ymmärrän kuitenkin jos illalla otetaan muutama. Silloin mielestäni kyse ei ole humalahakuisesta juomista. Näen eron näiden kahden eri juoma"tyylin/ajankohdan" välillä. Juonhan itsekin joskus pari kaljaa illalla lasten ollessa nukkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
iskä raahasi kännipäissään kaverit kotiinsa juopottelemaan ja äitikin ryhtyi tähän. Ei tulisi mieleenkään päästää humalaisia ihmisiä kotiini lasten olessa siellä, mitä vaan voi tapahtua. Sitä saa mitä tilaa...

Jaa, mielenkiintoisia kaveripiirejä joillakin ihmisillä. Kyllä minun ystäväni ovat sellaisia, että ei tarvitse pelätä mitä lapsilleni tekevät vaikka olisivat kuinka umpitukossa. Meluhaittaa saattaisi tulla, niin mielelläni en kavereita päästäisi iltaa viettämään jos lapset nukkuu, mutta aika jännä oletus, että siellä heti möykätään ja örvelletään ja vähintäänkin lapsilta päät irtoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:

Minulle pari on 2 ja muutama 4-5.

Ei tiedetä kuka on tehnyt mutta ainakin ensimmäinen oli koska aikaisemmin jo mainitsinkin, olin itse lapsenvahtina. En ymmärrä itsekkään miksi ihmeessä he tekivät näin kun ovat aina olleet ihan fiksuja ihmisiä ja hyvin elämässä pärjänneet.

Mä ajattelen tuon, että jos kaikki paikalla olevat henkilöt ovat keskellä yötä humalassa niin se on heitteillepano.

Ymmärrän kuitenkin jos illalla otetaan muutama. Silloin mielestäni kyse ei ole humalahakuisesta juomista. Näen eron näiden kahden eri juoma"tyylin/ajankohdan" välillä. Juonhan itsekin joskus pari kaljaa illalla lasten ollessa nukkumassa.
Siinä edelleen merkitsee paljon se lasten ikä. Kyllä nyt kouluikäiset esim. pärjää jo niin hyvin, että iskän tai äiskän viikonloppuna nauttima sikspäkki ei paljoa maailmaa heilauta. Eri asia jos on vauvoja tai ihan pieniä taaperoita.

Ei tiedetä kuka on tehnyt mutta ainakin ensimmäinen oli koska aikaisemmin jo mainitsinkin, olin itse lapsenvahtina. En ymmärrä itsekkään miksi ihmeessä he tekivät näin kun ovat aina olleet ihan fiksuja ihmisiä ja hyvin elämässä pärjänneet.

Jotenkin outoa että yhdestä perheestä tehtaillaan ilmotuksia..turhia tai ei.
Minkäikäisiä lapsia?
Juovatko vanhemmat useinkin näitä"muutamia"?

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Alkuperäinen kirjoittaja siis:

Jaa, mielenkiintoisia kaveripiirejä joillakin ihmisillä. Kyllä minun ystäväni ovat sellaisia, että ei tarvitse pelätä mitä lapsilleni tekevät vaikka olisivat kuinka umpitukossa. Meluhaittaa saattaisi tulla, niin mielelläni en kavereita päästäisi iltaa viettämään jos lapset nukkuu, mutta aika jännä oletus, että siellä heti möykätään ja örvelletään ja vähintäänkin lapsilta päät irtoaa.
Mielestäni kun ihminen on kännissä hän ei ikinä ole oma itsensä. Vaikka kuinka luottaisin ystäviini en koskaan heitä päästäisi lasteni seuraan umpitukossa kuten asian ilmaisit.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minkäikäisiä lapsia?

Se siinä onkin kun eivät ota. Siitä ensimmäisestä ilmoituksesta on reippaasti yli vuosi melkein kaksi. Kaksoset 5v ja 2&3 v.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minkäikäisiä lapsia?

Se siinä onkin kun eivät ota. Siitä ensimmäisestä ilmoituksesta on reippaasti yli vuosi melkein kaksi. Kaksoset 5v ja 2&3 v.

Ok..aika pieniä lapsia kyllä.
Mielenkiintoista on tosiaan se kuka sen ilmotuksen teki, ihankun tässä olisi jotain muuta taustalla lisäks.

Yhteistyössä