Hieno keksintö:rintareppu! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maira

Aktiivinen jäsen
22.09.2009
18 233
7
38
Kokeilin ekaa kertaa rintareppua kun lähin koiraa käyttää ja laiskotti alkaa vaunuja laittaa kasaan sen takia, jumaleissöni sentää että onkin kätevä kapistus! Tuon keksijälle pitäis antaa joku palkinto! :D Vaunujen kanssa on aina kamala sähläys ja siinä palaa hermo kaikilta, mut tuo oli kätevää, muksu reppuun, remmit kiinni ja kantoon! :) Poikakin oli ihan hiljaa tyytyväisenä kun käpystelin tuolla..

Tuo pakataan ehdottomasti kuusamon reissulle mukaan! :D

Meillä on emman halpisreppu, makso 39? tai jotain sinne päin...

Tuo ainakin on ihan helppo laittaa itekseen päälle, muutama remmi kiinni ja thats it..Kyllä mulle siitä jo tuttu urputti et pitää olla manduca ku se on vaan nii hyvä ja kaikilla muilla repuilla pilaat lapses selän, mut mä en jaksa uskoa että se satunnainen käyttö muksun selkää sen enempää pilais kun muutkaan reput kun ei sitä tuu siinä kuitenkaa tuntitolkulla, jatkuvasti kanniskeltua..

mä käytin pienemmän vauvan kanssa pitkää trikooliinaa ja myöhemmin sitten
Ergo-kantoreppua. ihan huippu.

Yksin saa laitettua aivan hienosti. Netistä saa googlattua ihan videolla ohjeet missä näytetään miten lapsen saa sinne selkään, lonkalle tai eteen.

Mä kannan tuota meidän 2,5v vielä siinä, joskin painaa vaan reilu 12kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Meillä on emman halpisreppu, makso 39? tai jotain sinne päin...

Tuo ainakin on ihan helppo laittaa itekseen päälle, muutama remmi kiinni ja thats it..Kyllä mulle siitä jo tuttu urputti et pitää olla manduca ku se on vaan nii hyvä ja kaikilla muilla repuilla pilaat lapses selän, mut mä en jaksa uskoa että se satunnainen käyttö muksun selkää sen enempää pilais kun muutkaan reput kun ei sitä tuu siinä kuitenkaa tuntitolkulla, jatkuvasti kanniskeltua..

niin rintareppu vai kantoreppu?

johonkin pidemmille kävelyretkille kyllä varmaan ois joku kantoreppu sitten parempi kuin rintareppu, saa asentoa vaihdeltua ja jalat kunnolla koukkuun.

Kyllä rintareppu ja kantoreppu on ihan kaksi eri asiaa. Ap:n kirjoituksesta sain sen kuvan että kyseessä rintareppu, jolla todellakin saa lapsen selän jne. pilattua hyvin tehokkaasti.
Suosittelen lämpimästi oikeaa kantoreppua, tai kantoliinaa. Sekä kurkkaamaan kantoliinakanavan sivuja. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
niin rintareppu vai kantoreppu?

johonkin pidemmille kävelyretkille kyllä varmaan ois joku kantoreppu sitten parempi kuin rintareppu, saa asentoa vaihdeltua ja jalat kunnolla koukkuun.

Rintareppu, anteeksi nimikevirheeni, mä en oo noihin perehtyny yhtää.. :laugh:

Meillä on kantoliina, se on aivan loistava!
Vauva ei oikeen ees viihdy vaunuissa, varmaan kun on liinailuun alusta asti tottunut.

Käydään koiran ja vauvan kanssa metsässä päivittäin,ei onnistuis vaunuilla
Jos vauvalle on vaikka kaupungilla liikaa hälyä, on liinan kyydistä turvallista katsella.

Jouduin kyllä vähän kyselemään apuja kokeneemmilta liinailijoilta aluksi sidontojen kanssa, mutta nyt sujuu jo.

Ne rintareput on kyllä sellasia roikottimia että mä en sellasta enää suostu ikinä pitämään.
Mut kantoliinassa kannan kyllä tän viimesenkin just niilla koirankusetuslenkeillä.
Rintarepussa menee selkä itseltäkin. Kantoreppua en ole kokeillut joten siitä en voi sanoa mitään.
Mut älkää hyvät ihmiset kantako lapsia naama menosuuntaan muussa kuin kantoliinassa ja sidottuna oikealla tavalla, se roikottaminen oikeesti vahingoittaa lapsen selkää.

Mullakin on liina lainassa mutta en oo ees kokeillu sitä, mulla riitä hermo alkaa opettelemaan tollasen metriliinan sitomisia..

Hei siihen menee ehkä minuutti-kaks kun sen sitoo. Ja ero liinalla ja rintarepulla kantamiselle on kuin yöllä ja päivällä! Kokeile edes!

Mullakin on liina lainassa mutta en oo ees kokeillu sitä, mulla riitä hermo alkaa opettelemaan tollasen metriliinan sitomisia..

Ei mullakaan riittänyt, mutta kantoreppu on aivan eri asia. Ja tosiaan n. 100 kertaa parempi sekä sun että lapsesi selälle, varsinkin jos pidempiä lenkkejä teette :)

Meillä on seka rintareppu että kantoliina ja kyllä liina on minusta paras.
Vauva on siinä jotenkin tukevammin eikä lörpsy tai heilu mihinkään. Ja asentoa saa muuteltua monipuolisemmin ja jopa imetys onnistuu kävellessä.
Reppua meillä käyttää lähinnä mies kun mulle se reppu jotenkin ei vaan sovi. Jää löysälle vaikka säädöt tapissa. Liina on aina sopivan kokoinen.

Meillä on joku piiiiiiiitkä trikoinen liina ja sitaisen ehkä noin kahdessa minsassa päälleni.

Ei siinä oikeasti mene kuin pari minuuttia kun liinan kietaisee ympärilleen. =)
Kantoliinakanavan sivuilta löytyy hyvät, kuvalliset sidontaohjeet.

Alkuperäinen kirjoittaja huomio:

Ei siinä oikeasti mene kuin pari minuuttia kun liinan kietaisee ympärilleen. =)
Kantoliinakanavan sivuilta löytyy hyvät, kuvalliset sidontaohjeet.

Mun täytyy myöntää, että vaikka opin trikooliinan sitomaan, niin se oli tuurista kiinni tuliko siitä millanen. Kun ostin Manducan, niin en ole kertaakaan jaksanut enää liinaa sitoa. Manduca on mun mielestä parhain hankintani ikinä!

Mulla on kokemusta myös baby björnin rintarepusta ja lahjaksi saatu emmakin mulla oli, mutta myin sen pilkkahintaan huutiksessa käyttämättömänä. Baby björn on niin alkeellinen ja epäergonominen, etten käsitä sen puolestapuhujia. Ovatkohan he mahtaneet kokeilla muita kantoreppuja?

Yhteistyössä