Hienoa!PAS...ka päivystys

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Odottimme 3tuntia lääkäriä kun lapsella alkoi aika huono yskä että hengitys oli aika vaikea ai niin (soory väsynyt) niin ensiks olimme soitaneet sinne 2kerta ja kukaan ei ole soitanut takaisin niin kuin heijän pitäis tehä ja kun me kysyimme ja hän tarkasti että olimme soitaneet vastaus oli että,oi en ole kuullut sitten :o :headwall:
Ok,lääkäri ei tullut hän lähti jonnekin muualle joku toinen osasto sielä tai jotain,niin me menimme kysymään että milloin hän tulee,niin ei tietoa ehkä 2-3tunnin päästä ja sitten he sanoivat suoraan,ei kyllä mitään häätä voitte kotinkin mennä jos jotain niin ambulanssia vaan tai omalle terveysasemalle,siis voi Vi...ttu mikä palvelu, ja hieno kun nyt mies lähti Viroon väsynenä ja nyt mulla on huolia hänestäkin sekä lapsista kuin heitäkin pitää tarkista kokoajan,eli vitu.....tta |O

Toi on aina kurja juttu, kun joutuu odottamaan :( Lapsen kanssa varsinkin. Mä olen pahimmillaan odottanut 6 tuntia 3 kk ikäisen lapsen kanssa Lastenklinikalla. Mutta eipä sinä voinut oikein mitään, kun lastenkirurgia tarvittiin leikkaussaliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Toi on aina kurja juttu, kun joutuu odottamaan :( Lapsen kanssa varsinkin. Mä olen pahimmillaan odottanut 6 tuntia 3 kk ikäisen lapsen kanssa Lastenklinikalla. Mutta eipä sinä voinut oikein mitään, kun lastenkirurgia tarvittiin leikkaussaliin.

Ei hitto :o siis mä en tajua vain se että Suomi on semmonen maa mitä olen ainakin ennen kuullut että ihmisiä hoidetaan hyvin,mutta pettynyt kyllä olen sen suhteen,kun en muista ikinä sellaista että olisi Virossa,mä vaan huomasin sen että sielä näitä jotka olivat käännissä ihan siis kännissä ja alkoholistit niin he menivät heti ja aina hoitajat oli heijän ympärillä,mutta kun meijän lapsi yskäilli ja taas hengitys oli huono niin kukaan ei tullut ja kun kysyimme mitä tehdä niin odotta rauhassa vaan,niin ajattelee miks noin hermostunut olen sitten,ens kerralla lupan itselle soitan heti ambulanssia kun on jotain ei enää ikinä päivystykseen,varma kuin päivystys on kaupungin sairalassa niin se kaupunki ei varma maksaa kunnolla että olisi enemmän lääkäreitä sielä sekä palkka olis ok,sen takia on sellaista sielä,en tie

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
ja siis mikä Vit...tua että vain yksi lääkäri mutta ihmisiä on vaikka kuinka paljon :kieh: HIJANO,paskin palvelu mitä olen ikinä nähnyt,sorry taas
Tyksissäkö kävit?

eikun kaupungin sairalassa,ei tyksissä ole päivystystä,harmi kyllä ettei ole edes lasten varten mihin saa aina tulla,en tajua en

Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Ikävää :( Miten lapsi voi nyt?

nyt nukku,mutta hengitys kuulen aina siis tommonen että jotain on vialla,kun hänellä joku hengitystien virus ja aina toinen lapsi jos sairastu niin sairastu pahasti ja aina jotain :( monta kerta oli sairalan asti,mutta valvon nyt ja sitten katson mitä teen,jooko ambulanssi tai yksityinen tai omalle terveysasemalle

eikun kaupungin sairalassa,ei tyksissä ole päivystystä,harmi kyllä ettei ole edes lasten varten mihin saa aina tulla,en tajua en
Okei.... joo, se on terveyskeskuspäivystys. Lääkäreitä liian vähän eikä terveyskeskustyö tänä päivänä ole oikein lääkäreiden suosiossa.

Okei.... joo, se on terveyskeskuspäivystys. Lääkäreitä liian vähän eikä terveyskeskustyö tänä päivänä ole oikein lääkäreiden suosiossa.

niin :/ mutta mihin sitten yöllä edes kannatta lähteä,miksi yksityinen ei siis toimi yöllä tai miksi ei ole jotain lasten varten vaikka se Tyksissä lasten polikliinikka,en tajua miksi sinne ei saa tulla jos on vaikka hätä,ilman siis läheteitä...
Mutta kaikist kauhein mitä en tajua että lääkärit päivystyksestä eivät ole soitaneet takaisin,menee kyllä yli ymmmärykseen

niin :/ mutta mihin sitten yöllä edes kannatta lähteä,miksi yksityinen ei siis toimi yöllä tai miksi ei ole jotain lasten varten vaikka se Tyksissä lasten polikliinikka,en tajua miksi sinne ei saa tulla jos on vaikka hätä,ilman siis läheteitä...
Mutta kaikist kauhein mitä en tajua että lääkärit päivystyksestä eivät ole soitaneet takaisin,menee kyllä yli ymmmärykseen
Jos Tyksiin saisi mennä ilman lähetettä, ei kukaan muualla kävisikään. Ja sen jälkeen siellä joutuisi odottamaan luultavasti vieläkin pidempään kuin terveyskeskuspäivystyksessä. Eikö Turussa ole yhtään yksityistä lääkäriasemaa auki öisin? Jos mun on tarvis käydä öiseen aikaan lääkärissä, käyn nimenomaan yksityisellä. Se tulee mulle halvemmaksikin, koska meidän tk-päivystys on niin kaukana, että jo edestakaisiin taksimatkoihin menee melkein 100 euroa.

Jos Tyksiin saisi mennä ilman lähetettä, ei kukaan muualla kävisikään. Ja sen jälkeen siellä joutuisi odottamaan luultavasti vieläkin pidempään kuin terveyskeskuspäivystyksessä. Eikö Turussa ole yhtään yksityistä lääkäriasemaa auki öisin? Jos mun on tarvis käydä öiseen aikaan lääkärissä, käyn nimenomaan yksityisellä. Se tulee mulle halvemmaksikin, koska meidän tk-päivystys on niin kaukana, että jo edestakaisiin taksimatkoihin menee melkein 100 euroa.
ei ole,ennen oli jotain vain viikonloppuisin mehiläsillä muttei enää ole,kun olin kerran kysynyt jo Tyksissä noin 4-5kk sitten...
Niin ja joo mä sen ymmärrän,mutta kyllä se tarkoita myös se että lääkäreitä ei vaan ole niin paljon
:(

ei ole,ennen oli jotain vain viikonloppuisin mehiläsillä muttei enää ole,kun olin kerran kysynyt jo Tyksissä noin 4-5kk sitten...
Niin ja joo mä sen ymmärrän,mutta kyllä se tarkoita myös se että lääkäreitä ei vaan ole niin paljon
:(
Kurjaa....täällä päivystää parikin yksityistä. Niinpä...lääkäreitä ei ole tarpeeksi.

Voi kurjaa..
Sekin on ihme miksi päivystyksiin jaellaan aiokoja??
Vai onko tää meijän "arvauskeskus" ainoa joka niin tekee..
Nii mut annetaan aika päivystykseen kun tasan sen tietää,et siel kuitenkin joutuu sen oman ajan jälkeenkin venaa kolme -viiski tuntia.. :headwall:
Kipee lapsi väsyneenä kainalossa..hyvällä lykyllä itsekkin kipeenä ja omatkin voimat loppuneena..
Ja katsot kun joku jalkansa loukannut mummo menee sun kipeen vauvan edelle |O :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Voi kurjaa..
Nii mut annetaan aika päivystykseen kun tasan sen tietää,et siel kuitenkin joutuu sen oman ajan jälkeenkin venaa kolme -viiski tuntia.. :headwall:
Kipee lapsi väsyneenä kainalossa..hyvällä lykyllä itsekkin kipeenä ja omatkin voimat loppuneena..
Ja katsot kun joku jalkansa loukannut mummo menee sun kipeen vauvan edelle |O :headwall:

näin on :(

Voi kurjaa..

Meillä viikonloppuisin jaetaan aikoja päivystykseen. Toinen lääkäri ottaa ajanvarauksella ja toinen jonosta, jos kaikille ei ole aikoja riittänyt. Ja illalla on aina päästy alle tunnissa, kun vain heti klo 16 on älytty mennä. Aamupäivystyksessä voi joutua odottamaan lapsikin 4-5 tuntia, niin olen lehdestä lukenut. Luulisi tuonkin olevan toisin päin..

Kuumeisen lapsen kanssa tarvii eritt harvoin lähtä päivystykseen, kuumelääke ja juomaa, arkena omaan TK:hon. Korvatulehdus on normaali nuhakuumeen jälkitauti, ei vaadi päivystykseen menoa. Jos lapsella hengenahdistusta, kuume ei laske oikeanlaisella annoksella annetun lääkkeen jälkeen tai on tajunnan tason muutoksia, pitää mennä päivystykseen. Kuume ja korvakipu tai yskä ei vielä riitä.

Jos aina vaan otettaisiin lapset niiden mummojen edelle, niin ne mummot saisi odottaa hamaan maailman loppuun saakka.

Koittakaapa vain seurata kuinka paljon lapsia yleensä jonottaa päivystykseen.

Voi kurjaa..
Hyvin on tuolla Savannan manaamassa paikassa toiminut nuo ajat ainakin iltaisin ja viikonloppuisin lasten päivystykseen, 10 minuuttia olen lasten kanssa yleensä jonotellut, kun annetun ajan mukaan olen mennyt. Lapsilla on iltaisin oma päivystys, mutta yöaikaan se on kiinni ja silloin ei juuri palvelua taida saada, jos ei aivan hengenvaarassa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivystyksen hoitaja:
Kuumeisen lapsen kanssa tarvii eritt harvoin lähtä päivystykseen, kuumelääke ja juomaa, arkena omaan TK:hon. Korvatulehdus on normaali nuhakuumeen jälkitauti, ei vaadi päivystykseen menoa. Jos lapsella hengenahdistusta, kuume ei laske oikeanlaisella annoksella annetun lääkkeen jälkeen tai on tajunnan tason muutoksia, pitää mennä päivystykseen. Kuume ja korvakipu tai yskä ei vielä riitä.

savanna kyllä puhui nyt hengitystieinfektiosta ja tiedän sen omien muksujen kohdalla ,että se ei ole leikin asia. me mentiin ,kun nuorin oli 1½v sairaalaan ,kun hengitys oli tosi raskasta... lääkäri kuunteli ja lähetti kotiin . muutama tunti meni ja mentiin takas ,kun ipana oli ihan veltto ja hengitys vielä huonompaa. toimis enää 20% keuhkoista. siinä vaiheessa ei ne enää edes vingu....
kaikki eivät tule pelkän korvatulehduksen takia teijän kahvituntejanne häirittee

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Päivystyksen hoitaja:

savanna kyllä puhui nyt hengitystieinfektiosta ja tiedän sen omien muksujen kohdalla ,että se ei ole leikin asia. me mentiin ,kun nuorin oli 1½v sairaalaan ,kun hengitys oli tosi raskasta... lääkäri kuunteli ja lähetti kotiin . muutama tunti meni ja mentiin takas ,kun ipana oli ihan veltto ja hengitys vielä huonompaa. toimis enää 20% keuhkoista. siinä vaiheessa ei ne enää edes vingu....
kaikki eivät tule pelkän korvatulehduksen takia teijän kahvituntejanne häirittee
Olen ihan sama mieltä,enkä muuten lähtee turhuden takia mihinkään,nyt lapsi voi vieläkin huonosti mutta hengittä,en tiedä paheneko se taas,mutta katotaan ja jos jotain mä ihan varmasti soitan ambulanssia

Yhteistyössä