Hienoa Suomi: Suomi maksaa somalien lennot =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en tajuu miten joku voi olla kateellinen jollekin somalialaisille...Mun puolesta voivat täällä asua ja perheitä voidaan yhdistää. Tuskin kovin helppoa elämää siellä Somaliassa ovat viettäneet, joten suon sen heille, että kerrankin saavat vähän luksusta. Kukaan ei voi valita mihin maahan syntyy, hävetkää te kateelliset suomalaiset, jotka olette tottuneet liian hyvään heti syntymästänne. Teidät pitäisi viedä Somaliaan asumaan yksin ja perheet jättää tänne...Vois vähän mieli muuttua. Tai no tuskin, kateellinen on aina kateellinen.

Toivottavasti pakolaisia autettaisiin vain enemmän ja enemmän, sen ovat ansainneet, niin kurjista olosuhteistä tulevat, en ole kateellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt sais sitten jo Suomikin alkaa tiukentaa tapojaan, eikä olla avoimin sylin kaikille jotka tänne haluaa. Ihan liikaa alkaa noita somaleita olemaan, riittää jo!! Niistä ei ole kun harmia, se nyt on nähty ja todettu moneen moneen kertaan. Ja silti jatketaan lässyttelyä ja pään silittämistä, tänne vaan kaikki, kyllä me täällä hyysätään ja annetaan tehdä mitä vaan. Eikä mene kovin kauaa kun alkaa suomen kansalaiset oleen sitä vähemmistöä :/

Mitä puoluetta äänestit viime vaaleissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Toisaalta pakolainen ei voi valita, mutta tavallinen tänne muuttanut ulkomaalainen voi valita vaikka paluun kotiinsa jos perhettä on ikävä. Miksi valtion pitäisi hoitaa itse toimeen tulevien ihmisten kaikki asiat.

Miksi ulkomaalaislain perheenyhdistämiskohta koskee vain somalialaisia?

Vain somalit ovat tarpeeksi röyhkeitä käyttämään kaikki porsaanreiät, kasvatuslapset yms, hyväkseen.

niinpä. hoidettais eka omat asiat kuntoon

Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:
en tajuu miten joku voi olla kateellinen jollekin somalialaisille...Mun puolesta voivat täällä asua ja perheitä voidaan yhdistää. Tuskin kovin helppoa elämää siellä Somaliassa ovat viettäneet, joten suon sen heille, että kerrankin saavat vähän luksusta. Kukaan ei voi valita mihin maahan syntyy, hävetkää te kateelliset suomalaiset, jotka olette tottuneet liian hyvään heti syntymästänne. Teidät pitäisi viedä Somaliaan asumaan yksin ja perheet jättää tänne...Vois vähän mieli muuttua. Tai no tuskin, kateellinen on aina kateellinen.

Toivottavasti pakolaisia autettaisiin vain enemmän ja enemmän, sen ovat ansainneet, niin kurjista olosuhteistä tulevat, en ole kateellinen.

Rasisti!!!!!!!

No onko hän pakolainen ? Vai ihan omin ehdoin tänne tullut? Vissi ero ;)

Ulkomaalaislaki koskee vain pakolaisia? Okei... :whistle:

Hänen mokansa oli varmaan se, ettei tullut turvapaikanhakijaksi tai lähettänyt ankkurilasta ekana...sekin olisi ollut mahdollista, etnisesti kurdi kun on, mutta oli liian rehti sellaiseen.

Ap puhui pakolaisesta, ja sä vertaan sitä suoraan sun tuttuus, joka on jotain ihan muuta :) Jos kaipaa lapsiaan, heihei vaan takas sinne mistä tulikin, eiks niin. Ei tänne todellakaan tarvita lisää heitäkään.

Onko ne lapset nyt siis Turkissa ilman vanhempiaan ?
Mikseivät muuttaneet yhdessä alaikäisten lasten kanssa ? No eihän asia minulle kuulu mitenkään mutta Suomeen ja Euroopan unioniin on hankala muuttaa ulkopuolelta ja saada oleskelulupaa, vaikka suuret massat muuta väittävät. Asiat tutkitaan , mikä on hyvä mutta valitettavasti se vie aikaa.

Isovanhempien kanssa asuvat.

Hieman vaikea muuttaa tänne yhdessä alaikäisten lasten kanssa, kun lapsille ei myönnetä oleskelulupaa - sehän tässä on niinku se pointti.

Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:

Et oo tosissas! Kannataisko sunki jo avata ne silmäs ja tipahtaa tänne maan pinnalle!

No onko hän pakolainen ? Vai ihan omin ehdoin tänne tullut? Vissi ero ;)

Ulkomaalaislaki koskee vain pakolaisia? Okei... :whistle:

Hänen mokansa oli varmaan se, ettei tullut turvapaikanhakijaksi tai lähettänyt ankkurilasta ekana...sekin olisi ollut mahdollista, etnisesti kurdi kun on, mutta oli liian rehti sellaiseen.

Mikäs ydinperhe se on, jos uuden morsmaikun perässä on tänne tullut :whistle: Varmaan heillä on äitikin siellä, missä asuvat, vai?

Ap puhui pakolaisesta, ja sä vertaan sitä suoraan sun tuttuus, joka on jotain ihan muuta :) Jos kaipaa lapsiaan, heihei vaan takas sinne mistä tulikin, eiks niin. Ei tänne todellakaan tarvita lisää heitäkään.

En, vaan mä kritisoin ulkomaalaislakia jonka perusteella tänne tuodaan jatkuvasti lisää somalialaisia elämään sossun rahoilla, mutta sama laki ei koskekaan työssäkäyviä ei-pakolaisina tulleita ulkomaalaisia...

Jos hän lähtee takaisin heihei sinne mistä tulikin, jää n. 30 ihmistä työttömäksi, suomalainen nainen yyhooksi...eli kyllä hänenkaltaisiaan tosiaan tarvitaan tänne lisää: ihmisiä, jotka elättää itsensä ja perheensä, ja työllistää lisäksi lukuisia muita.

Meilläkin päiväkodissa somaliperhe, jossa nyt 5 lasta. Äippä kotona vauvan kanssa, asuvat n. 500m päässä päiväkodista, ja kaupungintyöntekijät kuskaavat pääsääntösesti lapsia päiväkotiin.

Ei, mä en tajua tätä hyysäämistä.

Onko ne lapset nyt siis Turkissa ilman vanhempiaan ?
Mikseivät muuttaneet yhdessä alaikäisten lasten kanssa ? No eihän asia minulle kuulu mitenkään mutta Suomeen ja Euroopan unioniin on hankala muuttaa ulkopuolelta ja saada oleskelulupaa, vaikka suuret massat muuta väittävät. Asiat tutkitaan , mikä on hyvä mutta valitettavasti se vie aikaa.

Isovanhempien kanssa asuvat.

Hieman vaikea muuttaa tänne yhdessä alaikäisten lasten kanssa, kun lapsille ei myönnetä oleskelulupaa - sehän tässä on niinku se pointti.

Miten aikuisille sitten myönnettiin jos ei lapsille ? Itse emme vastaavassa tilanteessa edes muuttaisi ulkomaille, mutta jos lapsilla on hyvä olla isovanhempien luona niin asiassa ei liene ongelmaa. Kuten sanottua, laki on tiukka vaikka muuta väitetään ja loppujen lopuksi hyvä niin. Euroopan unionin maihin on paljon tunkua .

On tässä ainakin sellainen periaatteellinen ongelma, että suomi ei maksa ulkomailta ns. konsulinkyytiä omille kansalaisilleen. Vaikka kyyti järjestyy, niin se menee kotimaassa perintään.

Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Mikähän mua vaivaa, kun mua ei todellakaan kiinnosta tuleeko tänne somaleita vai ei. Ja maksaako valtio niiden lennot vai ei?

Varmaan siinä vaiheessa vaivaa kun alihulamulababa on tyttäresi kanssa ovella.

Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Mikähän mua vaivaa, kun mua ei todellakaan kiinnosta tuleeko tänne somaleita vai ei. Ja maksaako valtio niiden lennot vai ei?

Varmaan siinä vaiheessa vaivaa kun alihulamulababa on tyttäresi kanssa ovella.

Tai somalit valtaa teidän asuinalueen.

Miten aikuisille sitten myönnettiin jos ei lapsille ? Itse emme vastaavassa tilanteessa edes muuttaisi ulkomaille, mutta jos lapsilla on hyvä olla isovanhempien luona niin asiassa ei liene ongelmaa. Kuten sanottua, laki on tiukka vaikka muuta väitetään ja loppujen lopuksi hyvä niin. Euroopan unionin maihin on paljon tunkua .
Aikuiselle - ei aikuisille - myönnettiin oleskelulupa avioliiton perusteella.

Laki on tiukka väärässä kohtaa - se ei toimi. Lumeliittoja menee edelleen läpi Migrissä, rikollisia pääsee maahan asumaan edelleen, käännytyksiä ei tunnuta tekevän, yms. Somaliperheitä yhdistetään, muita ei.

No ap miten luulet että pakolainen muka voisi itse maksaa lentonsa.
Pakolainen siis. P a k o l a i n e n .

No jos ei oo varaa matkustaa, ni sitten ei matkusteta. Yksinkertaista. Ei meijänkään matkoja kukaan muu (valtio) maksa, jos meillä ei oo itellä rahaa matkustaa. :kieh:

Yhteistyössä