Hih mitäs tv-maksupummit nyt tuumaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen aina maksanut tv-lupamaksun, vaikka meillä katsotaan televisiota noin 1h/pv, joten maksu on tuntunut ihan hullulta. Tämä uusi systeemi on todella hyvä. Enää ei vituta lupamaksun maksaminen. Miksiköhän aloittaja luulee, että pummeja harmittaa? Luulisi, että niitäkin, jotka eivät lupamaksuja ole maksaneet, helpottaa tieto, ettei enää tarvitse pelätä joka kerta, kun ovikello soi.

[QUOTE="vieras";26522794]Epäilen kyllä. Ihanko tietokirjoja ja englanninkielisiä kirjojakin saa ihan mitä vaan?[/QUOTE]

Näin olen käsittänyt ja näin se on ainakin omalla kohdallani aina toiminut. Enkä näe mitään syytä, miksei toimisi.

Ei, vaan postauksessa kirjoitin, että kirjastosta saa sen mitä pyytää. Ainakin Lappeenrannan kirjastosta.

Aina, joka ikinen kerta.
Jos teos puuttuu he hankkivat sen sinulle.
Aina, joka ikinen kerta.

Jos tarvitset tietoa jostakin asiasta he etsivät sitä sinulle. Aina, joka ikinen kerta. Velotuksetta ja ammattitaidolla.

Kirjasto on suomalaisen sivistyksen kehto. Amerikkalaiset saippuasarjat eivät ole.

Aikonaan kun mä käytin kirjastoa paljon niin lainasivat muista kirjastoista jos omassa ei tiettyä kirjaa ollut. Uusissa hankinnoissa olivat aika nihkeitä, ellei uutta kirjaa halunnut useampi henkilö jolloin se laitettiin mahdollisesti hankittavaksi.

[QUOTE="vieras";26522838]Meille tulee maksimimäärä maksettavaksi ja todellakaan ei Ylen kanavia katsota tai kuunnella. Eikä ole aikomus "koko rahan edestä" alkaa katsomaankaan. Parempaakin käyttöä olisi 5 lapsen perheessä tuolle 280eurolle, mutta jostakin se raha on nyt otettava pois.

Ihana juttu tämä progressiivinen verotus, joka ei millään tavalla huomioi elätettävien määrää noissa kaikissa veroissaan.

Hyvä idea tuo kirkosta eroaminen. Se nyt kai sitten seuraavaksi tulee omalle kohdalle ajankohtaiseksi.[/QUOTE]

Suosittelen sinullekin perheinesi muuttamista tuonne vapaan valinnan paratiisiin, jenkkilään. Siellä sinulta ei juuri maksuja kerätä. Saat ihan itse päättää, mistä maksat.

Itse olen aina maksanut tv-lupamaksun, vaikka meillä katsotaan televisiota noin 1h/pv, joten maksu on tuntunut ihan hullulta. Tämä uusi systeemi on todella hyvä. Enää ei vituta lupamaksun maksaminen. Miksiköhän aloittaja luulee, että pummeja harmittaa? Luulisi, että niitäkin, jotka eivät lupamaksuja ole maksaneet, helpottaa tieto, ettei enää tarvitse pelätä joka kerta, kun ovikello soi.
Siis helpottaa tieto että palvelusta jota ei käytä joutuu maksamaan veroa? ok....

[QUOTE="vieras";26522846]Sinä et taida ymmärtää, et vastannut enää mitään siihen viestiin jossa totesin että olemme kai samaa mieltä siitä että kaikki YLE:n kanavat maksukortin taakse paitsi se uutiskanava.[/QUOTE]

Ylen tehtäviin kuuluu myös sivistäminen erilaisten dokumenttien ja ajankohtaisohjelmien kautta. Myös urheilun lähettäminen kaikelle kansalle on Ylen tehtävä. Mutta joo, minulle ainakin olisi ihan ok, että vain uutiskanava olisi Yle-veron takana vaikka olenkin tässä Yleä puolustanut.

[QUOTE="vieras";26522846]Sinä et taida ymmärtää, et vastannut enää mitään siihen viestiin jossa totesin että olemme kai samaa mieltä siitä että kaikki YLE:n kanavat maksukortin taakse paitsi se uutiskanava.[/QUOTE]

En ole edelleenkään siitä samaa mieltä.

Aikonaan kun mä käytin kirjastoa paljon niin lainasivat muista kirjastoista jos omassa ei tiettyä kirjaa ollut. Uusissa hankinnoissa olivat aika nihkeitä, ellei uutta kirjaa halunnut useampi henkilö jolloin se laitettiin mahdollisesti hankittavaksi.

Osa tulee kaukolainoina kyllä. Esim. tarvittiin sellaisen edesmenneen itä-suomalaisen yhtyeen kuin mana mana levyjä, joita ei enää saa mistään. Kirjasto hankki ja kopioitiin ne sitten sieltä. Kirjastosta saa muuten kopioda kaikki levyt, elokuvat ym.

Näin olen käsittänyt ja näin se on ainakin omalla kohdallani aina toiminut. Enkä näe mitään syytä, miksei toimisi.

Koska niissä kirjastoissa mitä minä olen käyttänyt ei ainakaan toimi näin. Esimerkiksi englanninkielisä kirjoja on ollut todella suppea valikoima ja tietokirjoistakin suurin osa on vain yliopiston kirjastossa. Mutta näissä on varmasti paikkakuntakohtaisia eroja.

[QUOTE="vieras";26522864]Siis helpottaa tieto että palvelusta jota ei käytä joutuu maksamaan veroa? ok....[/QUOTE]

Haluaisitko myös väistää maksamasta palo- ja pelastulaitosten, poliisin sekä sairaaloiden ylläpidosta, ethän niitäkään käytä juurikaan?

Suosittelen sinullekin perheinesi muuttamista tuonne vapaan valinnan paratiisiin, jenkkilään. Siellä sinulta ei juuri maksuja kerätä. Saat ihan itse päättää, mistä maksat.

Tällä alalla, jolla mieheni kanssa olemme, palkkauskin olisi todella paljon kovempi ulkomailla kuin ihanassa verohelvetissämme. Valitettavasti ulkomaat eivät muuten houkuttele.

Joka maassa nyt on omat poliittiset perkeleensä, ei siitä muuttamalla eroon pääse. Silti saa vähän typerää systeemiä kirota. Ylen johtaja nostaa 25 000 euron kuukausipalkkaa, josta olisi kyllä varaa lohkaista ohjelmiston kehittämiseen. Ettei tarvitsisi koko kansaa verottaa.

[QUOTE="vieras";26522876]Ylen tehtäviin kuuluu myös sivistäminen erilaisten dokumenttien ja ajankohtaisohjelmien kautta. Myös urheilun lähettäminen kaikelle kansalle on Ylen tehtävä. Mutta joo, minulle ainakin olisi ihan ok, että vain uutiskanava olisi Yle-veron takana vaikka olenkin tässä Yleä puolustanut.[/QUOTE]

Ihan mielenkiinnosta, katsooko tilastojen mukaan koko kansa ylen dokumentteja ja ajankohtaisohjelmia?

FIFA:n ja UEFA:n jalkapalloturnausten lisäksi mitä ns. koko kansan urheilutapahtumia YLE esittää ? kaikki kiinnostavimmat lajit ovat olleet jo vuosia maksukanavilla.

[QUOTE="vieras";26522893]Koska niissä kirjastoissa mitä minä olen käyttänyt ei ainakaan toimi näin. Esimerkiksi englanninkielisä kirjoja on ollut todella suppea valikoima ja tietokirjoistakin suurin osa on vain yliopiston kirjastossa. Mutta näissä on varmasti paikkakuntakohtaisia eroja.[/QUOTE]

Yliopiston kirjasto yhdistyi juuri ammattikorkeakoulun kirjastoon ja moni muu pienempi on juuri yhdistymässä siihen; mm. työterveyslaitoksen kokoelmat. Ja nämä ovat sitten kaupungin kirjaston kanssa naimisissa.

Haluaisitko myös väistää maksamasta palo- ja pelastulaitosten, poliisin sekä sairaaloiden ylläpidosta, ethän niitäkään käytä juurikaan?

Saatan joutua tarvitsemaan em. palveluita joskus ja olen tarvinnutkin. YLE:ä en ole tarvinnut koskaan enkä tule tarvitsemaan. Kannattaisko sun vaihtaa jo kasettia? Sama argumentti tuli sulta jo äsken.. se kasetti vois olla jotain muuta kun työnantajasi propagandaa....

[QUOTE="vieras";26522925]Onko Suomi minun tietämättäni muuttunut kommunistiseksi diktatuuriksi, jossa kukaan muu kuin Ylei ei saa lähettää uutisia?[/QUOTE]

Ei ole, mutta Suomessa on selvästi jotain mätää, kun yksi tietolähde katsoo oikeudekseen verottaa uutisista kansalaisia ja muilla ei ole tätä samaa oikeutta.

[QUOTE="vieras";26522916]Ihan mielenkiinnosta, katsooko tilastojen mukaan koko kansa ylen dokumentteja ja ajankohtaisohjelmia?

FIFA:n ja UEFA:n jalkapalloturnausten lisäksi mitä ns. koko kansan urheilutapahtumia YLE esittää ? kaikki kiinnostavimmat lajit ovat olleet jo vuosia maksukanavilla.[/QUOTE]

Ei varmasti katso, mutta tarkoitus on, että ne on koko kansan saatavilla, jos niitä haluaa katsoa. Tuo mitä sanoit urheilusta on valitettavasti totta. Olympialaiset sentään vielä tulee Yleltä, mutta koko ajanenemmän ja enemmän siirtyy maksukanaville.

[QUOTE="vieras";26522902]Tällä alalla, jolla mieheni kanssa olemme, palkkauskin olisi todella paljon kovempi ulkomailla kuin ihanassa verohelvetissämme. Valitettavasti ulkomaat eivät muuten houkuttele.

Joka maassa nyt on omat poliittiset perkeleensä, ei siitä muuttamalla eroon pääse. Silti saa vähän typerää systeemiä kirota. Ylen johtaja nostaa 25 000 euron kuukausipalkkaa, josta olisi kyllä varaa lohkaista ohjelmiston kehittämiseen. Ettei tarvitsisi koko kansaa verottaa.[/QUOTE]

Tuolla matematiikalla johtaja tienaa 300000 euroa vuodessa, kerrotko minulle, miten paljon tuosta lohkaistaisiin ja mitä sillä summalla saisi aikaan?

[QUOTE="vieras";26522936]Ei ole, mutta Suomessa on selvästi jotain mätää, kun yksi tietolähde katsoo oikeudekseen verottaa uutisista kansalaisia ja muilla ei ole tätä samaa oikeutta.[/QUOTE]

Miksi tämä on ongelma vain Ylen suhteen eikä minkään muun asian suhteen mitä veroilla maksetaan?

[QUOTE="vieras";26522929]Saatan joutua tarvitsemaan em. palveluita joskus ja olen tarvinnutkin. YLE:ä en ole tarvinnut koskaan enkä tule tarvitsemaan. Kannattaisko sun vaihtaa jo kasettia? Sama argumentti tuli sulta jo äsken.. se kasetti vois olla jotain muuta kun työnantajasi propagandaa....[/QUOTE]

Minä en ole YLE:n palveluksessa vaan yksityissektorilla.

Vaikket sinä tule noita palveluja tarvitsemaan, ne tullaan tuottamaan maailman tappiin lakisääteisesti.