Hiihtolomalla etelän lämpöön, mutta mihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 040608
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
0

040608

Vieras
Vähäsen ollaan mietitty että josko hiihtolomalla lähdettäis lämpiään. Mutta ei olla reissattu lasten kanssa etelässä niin vähän vinkkejä kaipailen. Omasta edellisestä etelän reissustakin on 15v aikaa. Ja missä sitä nyt olis hiihtolomalla lämmin. Kanarialle? Mitä sieltä suosittelisitte? Egypti ei tule kysymykseen, mies ei sinne halua. Thaimaa tuntuu olevan vähän liian kaukana. Lapset 4v,6v ja 9v. Vähän jotain jo katselin ja matkoja vielä tuntui jäljellä olevan. Suositelkaa jotain kohdetta, mikä olis lapsiystävällinen, olis jotain muutakin tekemistä mahdollisesti kun uiminen.

Siis missä oli matkoja jäljellä ? Itse en löytänyt kun jotain ökykalliita? Talvella täytyy mennä Kanarialle tai Thaimaaseen, jos noihin tavallisiin, tuttuihin ja turvallisiin haluaa

250px-Sauna_2.jpg

Lämpöä riittää, ei ole kaukana ja taatusti on lapsiystävällinen.

monissa paikoissa reissaanneena, niin tutuissa kuin tuntemattomissa, lähi ja kaukokohteissa...olin vältellyt egyptiä. mutta eräänä helmikuisena viikkona kuitenkin perheemme lensi sinne lämpöön. ajattelin että mitä hitooa, altaalla ja rannalla kuitenkin aikamme vietämme, lieneekö paikan väliä kunhan on LÄMMIN.
paljon varmempi lämmön suhteen kuin espanjan kohteet tuohon aikaan. muutenkin täysin positiivinen yllätys oli paikkana. sharm el sheik oli kohteemme, hotellia en muista..mutta ei ollut edes mitenkään kalleimmasta päästä ja luokitus **** oli todella hyvä verrattuna esim kreikan vastaavaan luokitukseen. ja hygienia ym siisteysasioissa ei moittimista., tasokasta mielestäni. huonoja hotelleja siellä ei taida matkatoimistot myydäkään...ja niissä löytyy valinnan naraa. luokiall inclusive älyttömän helppo lasten kanssa ja valittavana monia eri ravintoloita ym ylitti kyllä odotukseni. yhtä ainutta vatsatautipöpöä ei porukkaamme eksynyt ja meitä oli siellä monta :) joten ihan lämmöllä suosittelen jos löhöillä ja uida ym haluaa lasten kanssa. turhat ennakkoluulot veks ;))

AP vastaa:
Mä voisin itse ihan hyvin lähteä vaikka egyptiin, mutta mies on sitä mieltä että ei sinne. "Kaikki tutut" jotka on egyptissä ollut on sairastunut vatsatautiin. Ja en mä nyt meidän ensimmäiselle yhteiselle etelänlomalle rupea miestä sinne pakottamaan, mutta joskus... Kanaria kelpais kyllä meille, mutta ilmat saattaa tietty olla vähän arvaamattomia. Mitä paikkaa siellä suosittelette. Teneriffa? Siellä ainakin olis nähtävää.
Mun mielestä mä katsoi jostain matkatoimiston sivuilta että olis ollut johonkin kanarialle vielä paikkoja, mut voi olla tietty että katsoin päivää väärinkin.
Tai sit tyydytään johonkin Suomen kohteeseen, kylpylään, niin pääsee lämpimään saunaan...

Alkuperäinen kirjoittaja mäkin haluun;27772410:
Siis missä oli matkoja jäljellä ? Itse en löytänyt kun jotain ökykalliita? Talvella täytyy mennä Kanarialle tai Thaimaaseen, jos noihin tavallisiin, tuttuihin ja turvallisiin haluaa

Kotimaanmatkalle Pohjanmaaseen tai Saimaahan?

Puerto de la Cruz on kiva paikka vaikka merenrantaa ei juuri olekaan (yksi pieni) vaan uiminen merivesi altaissa ja hiotellin altaissa. Tuolla on myös aitoa espanjalaista elämää (toisin kuin esim.ö etelä Teneriffan Las Americasissa) ja pääkaupunki Santa Cruziin pääsee helposti. Lähellä eläinpuisto, kasvitieteellinen puutarha ja vesipuistokin taitaa olla. Men olimme on lapsi oli 10 kk ja tykkäsimme kovasti.

[QUOTE="tiina";27772654]Suosittelen, Costa Adeje, Teneriffa[/QUOTE]

Samoin. Aurinkomatkoilla on mainio hotelli Isabel Family. siellä ollaan oltu kolme kertaa lasten kanssa.

Yhteistyössä