hiilareista ja painon pudotuksesta tietävät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
tässä olis tarkotus saada painoa 25kg pois. karppaamaan en ala. en ala siis syömään täysrasvasia tuotteita/pekonia yms.
mutta hiilareita oon paljon vähentänyt.
paljonko niitä uskaltaa vähentää ilman että on jo terveydelle haitaksi. korvaan hiilareista saadun energian proteiineilla.

tässä esimerkki päivän ruokavaliostani

aamulla: diet mix proteiinijuoma (ei ruoka maistu aamulla)
lounas: jääsalaattia, tomaatti, pala kurkkua, rasvatonta raejuutoa, tonnikalaa, oliiviöljyä
välipala: prostkupatukka silloin kun välipalan syön
päivällinen: wokattuja kasviksia ja kanaa, rasvaton raejuusto
iltapala: rasvaton maitorahka, marjoja, leseitä

onko tässä vielä jossain turhaa hiilaria? mitkä kasvikset sisältää liikaa hiilareita? en oikeesti yhtään tiedä edes mikä määrä hiilareita päivässä on hyä, että onko esim tossa protskupatukassa liikaa.
treenaan mahdollisuuksien mukaan 3-6 kertaa viikossa.
mitä muutoksia ruokavalioon pitää tehdä vai onko hyvä painoa pudottavalle jolla tosiaan ylipainoa tuo 25kg

eikai proteiinia oo jo liikaakin vaikka päivässä saattaa olla 2 tai jopa kolme protskuvalmistetta. rankan treeni jälkeen saatan vetää ton juoman palautusjuomana

Mä lisäisin kuituja vielä, vaikka tuon protskupatukan tilalle päivällä. Ja tonnikalan tilalla silloin tällöin vähärasvasta naudan jauhelihaa tai jotain muuta kalaa. Mun vähähiilarisessa on (ainakin nimenomaan laihdutusvaiheessa) juurekset porkkanaa lukuunottamatta kielletty, samoin maissi ja herneet ainakin.

Suosittelen kiloklubin ruoka-palvelua, johon voi syöttää päivittäiset ruokailunsa. Siinä sit kone laskee, paljonko on mitäkin ravintoainetta syönyt ja paljonko vielä pitää syödä. Itse laihduin Kiloklubin avulla 17 kg, joten suosittelen :)

[QUOTE="miiru";25685538]Mä lisäisin kuituja vielä, vaikka tuon protskupatukan tilalle päivällä. Ja tonnikalan tilalla silloin tällöin vähärasvasta naudan jauhelihaa tai jotain muuta kalaa. Mun vähähiilarisessa on (ainakin nimenomaan laihdutusvaiheessa) juurekset porkkanaa lukuunottamatta kielletty, samoin maissi ja herneet ainakin.[/QUOTE]

joo kalaa meillä syödään nykyään paljon. esim lohta, se lienee ihan ok vaikka rasvanen kala onki. eikös se kalarasva oo hyvää rasvaa.
maissista ja herneistä en tiennytkään. kiitti vinkistä :)

Suosittelen kiloklubin ruoka-palvelua, johon voi syöttää päivittäiset ruokailunsa. Siinä sit kone laskee, paljonko on mitäkin ravintoainetta syönyt ja paljonko vielä pitää syödä. Itse laihduin Kiloklubin avulla 17 kg, joten suosittelen :)

joo aloin käyttää sitä ruokapäiväkirjana. sielä vaan ne päivän kalorisuositukset on tosi hurjat. syön n.800kcal vähemmän päivässä kun ne kiloklubin suositukset neuvoo, ja voin ja jaksan hyvin. en ole nälässä siis :)

Muuten hyvä, mutta tosiaan keinotekoiset valmisteet vähemmälle (hyviä, kun on menossa, mutta kotona mieluummin kunnon ruokaa). Tuohon voisi jopa lisätä sitä hiilaria hieman (täysjyväleipää, runsaskuitusta, yms), jos tarkoitus ei ole karpata. Ja sinuna söisin kyllä niitä kasviksia ja hedelmiä vapaasti, turha rajoitella, kun kuitenkin ovat terveellisiä eikä tarkoituksesi ole siis karpata. Pysyy hiilarit kuitenkin ihan sopivissa rajoissa sittenkin.

Yhteistyössä