Hiiva, diflucanin vaikutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaa kertaa hiivainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaa kertaa hiivainen

Vieras
Hei, minulle iski nyt ekaa kertaa hiiva (tsäkällä vielä alkamassa kuukautisetkin, ihanaa)... Terkkari neuvoi vain ostamaan tuota suun kautta otettavaa hiivalääkettä ja sitten kuulemma ulkosynnyttimiin pitäisi lisätä vielä voidettakin..

Minusta tuntui, että tuo voide vain pahensi kutinaa, joten en sitten sitä ole enää käyttänyt. Mutta mitenkäs on, kuinka nopeasti esim. diflucanin ottamisen jälkeen pitäis olla oireet _kokonaan_ poissa? Onko teillä kauan kestänyt?

Taisin pillerin ottaa maanantaina ja kyllä heti helpotti ja nyt vain enää vähäisen kutittelee. Valkovuoto muutti väriään keltaiseksi hoidon puolessa välissä ja sekin ainakin emättimestä alkanut vähenemään. Onko siis normaalia, ettei kaikki tuntemukset katoa tuossa 3 päivässä?

Maitohappobakteereja olen nyt syönyt oikein urakalla ja alkuun käytin noita alaskin laitettavia kapseleita. Ajattelin niitäkin jatkaa sitten vasta kun tämän saa hoidettua ensin pois.

Ite kävin yksityisellä gynellä muutama viikko sitten ja siellä sanottiin että "hiiva täällä vaan on" ja käski käydä apteekista hakemassa diflucania ja sitä rasvaa. Rasvaus vaan pahensi kirvelyä ja diflucan ei toiminut ollenkaan.. odottelin kolme päivää ja kävin hakemassa apteekista vielä sellasen canesten puikon, ei auttanut sekään. Seuraavana päivänä menin lääkäriin, jossa sanoivat ettei mulla mitään hiivaa ole ollutkaan, vaan virtsatietulehdus, johon sain sitten antibiootit...

Joillakin hiivalääkkeet vain ärsyttävät oireita entisestään- tai aiheuttavat siis samankaltaisia oireita, kirvelyä ja kutinaa. Silloin lääke ei sovi.

Lääkärille. Ja nyt sulla on kertoa, että vaiva ei pyörtänyt itsehoitokuurilla.

ei oo vti.tä eikä sukupuolitauteja :) Selkeä hiiva tämä on! Tulikin sellaisesta, mistä hiiva tulee..

Tietty menen lääkärille jos ei parane.. Lähinnä nyt kyselin, että miten muilla toiminut tuo diflucan? Sen sivuilla lukee, että pitää ottaa yhteyttä jos 3 päivässä oireet ei vähene (mulla väheni)..

Ja kai se nyt sieni-infektio on oltava, jos sienilääke siihen auttaa! Sienilääkehän ei auta bakteeritulehdukssiin, eli mikään bakteerivaginoosi tai vti tämä ei voi olla.

Otin kapselin tiistaina ja samalla käytin canesten- voidetta, mulla tosi ärhäkkä hiiva. Enää ei mitään oireita.
Ainakin mulla se voide ensin tuntui vaan ärsyttävän ja lisäävän kutinaa mutta se helpotti muutamassa tunnissa.
Diabeetikkona hiiva on mulle tosi usein vieraileva vaiva.

Voi kiitos teille!! <3 Ihanaa kun vastasitte itse kysymykseen. Nyt usakkallan siis odotella tuol viikon ainakin, ennen kun alan paniikkisoittelemaan :)

Ja "akka" i feel you! Mulla on kaikki mahd. gynekologiset vaivat paitsi hiiva ollut ja nyt pelkään tämänkin alkavan uusiutumaan.

Tiedän! Risosi oikein maksaa se 16e (ostin ratiopharmin vastaavan), kun tiedin että reseptillä saa halevammalla. Seuraavan kerran voikin sitten pyytää lääkäriltä pitempiaikaisen reseptin, jos alkaa säännöllisesti vaivaamaan.

Yhteistyössä