hiivaa vai jotain muuta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
on ulkosynnyttimissä kirvelyä, sellaista pientä ja on nyt lievempää kun olen rasvannut ja pyyhkiny etikkaliuokseen (myös piimällä)kastetulla vanulapulla, nämä ovat siis auttanut, myöskin se että nukun ilman pöksyjä ja vältän käyttämästä ph-suojia (vaihdoin kk sitten kuukuppiin, siteet alkoi ärsyttämään) Ite oon hiivana pitäny ja oon syöny suunkautta otettavia hiivalääkkeitä. Ja ne on kyllä auttanut ja lieventänyt oireita, ainakin selvästi on vaikuttanut valkovuodon ulkonäköön (näyttää siis normaalilta lääkkeenoton jälkeen). Pahimmillaan on oikein pistellyt ulkosynnyttimissä, mutta tuo etikkajuttu on auttanut siinäkin

Aikoinaan kyllä terveyskeskukseen valitin , puolisen vuotta sitten,ja ne sanoi, että klamydia voi aiheuttaa hiivatulehduksia, testi oli negatiivinen. En sitte aatellu asiaa sen kummemmin, mutta nyt oon ruvennut miettimään asiaa, että voiko joku muu tauti aiheuttaa tällaisia oireita? Mitään epämääräistä valkovuotoa ei ole, ei kellertävää/vihertävää/pahanhajuista, en ainakaan ole huomannut, vähän kokkareista(ei kylläkään tällä hetkellä) Eikä ole virtsaamisvaikeuksia tai kirvelyä virtsatessa. Vain tuo lievä kirvely ja niin myöskin ajoittainen "jykytys" emättimessä, mitä en muistanut mainita,siihen on auttanut maitohappobakteeriemätinpuikot. Ei ne siellä terveyskeskuksessa suostunut testaamaan muita kuin klamydian...Halusin kyllä että kaikki mahdolliset samalla katotaan, mutta ne sanoi ettei tarvi, kun ei oireita ole (silloin ei siis ollu näitä hiivoja kuin yksi vasta, eikä mitään sen kummempia "oireiluja")??? Ne tuntui muutenkin tylyiltä ja haluttomilta palveleen, eivät kai halunneet tuhlata vähäisiä rahojaan...Tosin asioin vain hoitsujen kanssa.

Eli kait sitte pitäis mennä yksityiselle, gynelle...Kävin siellä kyllä keväällä ja sieltä sain puolen vuoden tabureseptin hiivaan, mutta ei silloisella käynnillä tullu mieleen kysyä sukupuolitaudeista, aattelin iteki sen olevan hiivaa. Eli maksaako se ekstraa yksityisellä sukupuolitautien testaaminen? Kai sielläkin testataan sukupuolitauteja ja ilman mitään sen kummempia hankaluuksia/kyselyjä?

Hiivatestin terveyskeskuksen labraan voi kirjoittaa solun omalääkäri tai sairaanhoitaja,puhelinkeskustelun jälkeen.Hiivatestin ohessa otetaan myös trikomonastesti.(siimahäntäinen alkueläin veitikka,joka pääosin tarttuu sukupuoliyhteydessä,mutta jonka voi saada myös vaikkapa yleisen saunan lauteilta.) Häätö tapahtuu helposti sisäisellä lääkityksellä.
Yksityisellä sektorilla saat toki testaukset,mutta hinta on melkoinen.Ota rohkeasti vaan yhteyttä terveyskeskukseen ja vaadi hiivatestiä.Itse pääsin aikanani jo samana aamuna kun soitin ja tulokset näyttivät hiivan +++,sain sisäisen,tehokkaan, yhden kapselin lääkityksen,joka vaikuttaa kolmen viikon ajan.Valitsin apteekissa huokean rinnakkaisvalmisteen,alta 3 euroa/kapseli,reseptin sain kolmelle kapselille,joten kaksi on vielä varalla. Hyvin tehosi! Tuosta etikasta en tiedä,mutta piimää lääkäri suositteli. Maitohappobakteerit sisäisesti nautittuna,kuuriluontoisesti auttavat myös hiivaan.Muistathan myös,että kumppanisi saattaa myös olla hiivan kantaja,vaikka itsellään ei olisi oireita.Sama lääke kumppanillekin.

Kondylooman oireet voi olla hyvin hiivan kaltaiset. Itse luulin itselläni olevan hiivaa mutta fiksu gynekologi teki etikkatestin ja näkyihän siellä valkoisia laikkuja eli kondylooma.

Terkkarin lääkärit ei osaa sitä edes diagnosoida, luulevat että kondyloomassa aina näkyy valkoisia syyliä limakalvolla mutta litteää kondyloomaa ei erota vaan katsomalla.

itsekin mietin samaa, oon netistä lukenut noista oireista, ja kondyloomaan liittyvät oireet muistuttavat omia oireita. Itse en näe kyllä mitään näppyjä/syyliä, mutta ei niitä näköjään tarvi aina olla kondyloomassa. Tuskin nyt missään muussa taudissa esiintyis pelkkää ulkosynnyttimien kirvelyä? No, en kyllä mikään ekspertti tässä asiassa ole.

Kirvelyä vain esiintyy, eikä mitään kutinaa kuin hiivassa. Niin ja juuri tuota "tykytystä". Aattelin kuitenkin soittaa terkkariin ja kysyä jos nyt aluks pääsis tuohon hiivatestiin. Itseä nyt vaan mietityttää, aikooko ne edes testata mitään muuta vai tyrmääkö ne mut täysin...Olis se nyt kumma jos ne ei suostu testaamaan. Viime keväänäkin hoitsu passitti suoraan apteekkiin ostamaan noita itsehoitolääkkeitä.

Kävin kyllä papassa viime keväällä, se oli luokkaa 1, mutta näkyykö se välttämättä papassa? ja jos mahdollisesta tartunnasta ei ole kulunut kovin pitkää aikaa?
Sitten täytyy kai sitten mennä yksityiselle, jos ei terkkarin puolen henkilökunta ota tosissaan...

Kondylooma ei näy heti eikä välttämättä koskaan papassa. Kondylooma saattaa solumuutoksia aiheuttaa mutta ei välttämättä. Ja jos aiheuttaakin, se on pitkä (ehkä vuosien) prosessi.

Yksityinen gyne katsoo sen ihan samantien, ei tarvitse mitään labralähetettä eikä maksa erikseen.

tänään kävin antamassa tuon valkovuotonäytteen, ja huomenna pitäis soitella tulosten perään. Oli vaan kiusallinen käynti, kävin terveydenhoitajalla neuvolan puolella, selostin sille kaikki historiat ja sen että on hiivakuuri. Se vaan katto mua että "mitä helvettiä sä sitten täällä teet???" ....Sain kumminki hiivatestin otettua. Just tuon takia en pidä ollenkaan visiiteistä täällä paikallisessa terkkarissa, kun kohtelu ei ole parhaimmasta päästä...

No, nyt ainakin sais varmistettua onko se hiivaa, kun tähän mennessä mitään hiivatestiä ei ole otettu ja yli puoli vuotta olen tuskaillut ja sitä on hoidettu hiivana.

ok, ei vieläkään tuloksia vielä ole tullut ja hiivaoireet on pahentunu taas vaihteeks tässä kahden päivän aikana. Voisikohan johtua siitä kun olen ollut flunssassa ja kuumeessa ja erehdyin karkkiakin napostelemaan...Ulkosynnyttimissä kirvelyä ja pistelyä, valkovuotoa tulee reippaanlaisesti ja on raemaista. Eli hiivalta vaikuttaisi...?Ärsyttää vaan että seuraava hiivalääkkeenotto on yli viikon päässä eli kait noilla kotikonsteilla täytyy koettaa lievittää siihen mennessä :/ ja näytteen tulostakin joutuu odottamaan maanantaihin asti.

Ei vain jaksais tätä piinaa, jota on jatkunut vajaan puolen vuoden verran:( ja tuntuu että tuo flukonatsoli ei auta, lievittää parhaimmassa tapauksessa, kait jotain vastustuskykyä on tullut tuota lääkettä vastaan????onko se mahdollista? tätäkö se sitten on tästä eteenpäin...

onko se normaalia, että alavatsaa "polttelee" jännästi? Voiko se johtua kk-kierrosta, nyt on kierto vähä yli puolenvälin. Se niinkö polttelee molemmista sivuista, ei keskeltä eikä mitään kipua ole, sellaista polttelua vaan. On joskus aikaisemminkin ollut mutta se on mennyt ohi...On nyt pari kolme päivää jatkunut, voiko viitata tulehdukseen tai tms.?