Hiivaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiivainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiivainen

Vieras
Mulla on tokaa kertaa elämässäni hiivasienitulehdus, tai näin ainakin epäilen...
Ensimmäinen kerta oli joskus vuosia vuosia sitten. Silloin kuten nytkin ostin apteekista emätinpuikon ja nyt lueskelen ohjeita... huomasin, että raskaana ei saisi käyttää emätintä. Minulla on kp 24/28 ja "oireita" - ehkä kuviteltuja, mutta riskiä en haluaisi ottaa. Mutta parantuuko tulehdus, jos puikkoa ei saa yhtä syvälle kuin asettimella? Miten asettimella voi ylipäänsä vahingoittaa vauvaa vai voiko edes jos olisi raskaus olisi tosi alussa?
Entä kun minulla on tiputteluvuotoa ollut muutamia päiviä ja pakkauksessa sanotaan, että kuukautisten aikana ei tuotetta tule käyttää! Joudunko odottamaan ensin mahdollisiin kuukautisiin ja sitten vielä viikon niiden loppumista!!! Auttakaa pliis! Vaiva on kiusallinen.

Moi!

Mulla oli juuri ekassa raskaudessa aivan alussa hiivasienitulehdus. Minäkään en siis vielä tiennyt olinko raskaana vai en joten varmuuden vuoksi en sitä asetinta käyttänyt. Hiiva parani kyllä vaikka en asetinta käyttänytkään ja olin sitten raskaana joten ihan hyvä etten riskiä ottanut. Tuohon tiputteluvuotoon en ikävä kyllä osaa vastata, itse varmaan käyttäisin tiputtelusta huolimatta jos oireet olisivat tarpeeksi inhottavat. Nytkin on hiivasienitulehdus pitkästä aikaa kun odotan toista lasta (ärsyttävää...) ja juuri canesten kuuri lopuillaan...

mulla oli kans kesällä hiiva, piiiitkästä aikaa se "jysähti" päälle. haine canestenit ja käytin asetinta, mutta en tunkenu sitä mitenkää syvälle. hiiva parani kyllä, ja pari viikkoa tuon jälkeen tein plussatestin :))
mutta jos sinulla alkoivat juuri menkat niin reseptillä saa suun kautta otettavaa hiivalääkettä, se on kallis mutta tehokas.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen hiivainen:
mutta jos sinulla alkoivat juuri menkat niin reseptillä saa suun kautta otettavaa hiivalääkettä, se on kallis mutta tehokas.

Paitsi että jos on vauvayritykset käynnissä niin kuurin aikana ja viikko sen loppumisesta on käytettävä ehkäisyä, lääke voi muistaakseni aiheuttaa sikiössä epämuodostumia. Tosin harvemmin sitä menkkojen aikana raskautuu mutta itse en uskaltanut tuota lablettia käyttää kun oli "vauvantekohommat" meneillään...

Hei!

Itse olen tässä alkuviikoilla (rv 8+) ja oli aika pahakin hiiva tuossa parisen viikkoa sitten. Käytin tuota voidetta vain, en puikkoja ollenkaan. Kävin sitten tuossa viikko (noin) sitten ultrassa, jolloin tästä asiasta kysyin ja synnytyksiin, raskauteen erikoistunut gynelääkäri sanoi, että apteekista ilman reseptiä saatavia voiteita ja puikkoja voi käyttää, asetinta ei kannata käyttää.

Mulla ainakin meni hiivis ohi ja sikiö siellä onnellisesti köllötteli.

Tsemppiä kaikille! Sekä haaveilijoille että hiivasta kärsiville =)

Yhteistyössä