Hiivatulehduksen oireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on nyt rv 28 ja eilen alkoi valkovuoto haista ihan kauheen pistävälle. Mulla ei tietääkseni ole ollu koskaan hiivaa, siis ei oo ainakaan vaivaanu tai muutenkaan todettu...mutta siis voiko toi kamala haju olla hiivasta johtuvaa? Voinko ostaa apteekista jotain lääkettä raskausaikana ilman reseptiä vai ootanko nyt ens viikkoon ja käyn lekurissa?????

Kiitos kaunis jos viitsitte auttaa=)

Kutina, punoitus ja paha haju, sekä lisääntynyt valkovuoto. Jos ainoa oire on hassu haju, odottasin lääkärille, koska se haju voi muuttua ihan jo raskaudenkin takia. Mutta jos kutisee tai punottaa, niin hae vaan se kuuri.

kiitti NaRikka! Ei punoita/kutise....vuoto ollu runsasta koko raskauden ajan mutta toi haju on nyt uutta...eikä oo mitään valkuaista ollu pissassa, just oli neuvolakin...No, mutta ehkä mä oottelen ja katon...=)

Yleensä hiivatulehduksessa valkovuoto on hajutonta, mutta sitä on runsaasti ja kutina sietämätön.
Tässä Canestenin nettisivuilta poimittua:
------
Tavallisimmat oireet ovat:

* Kutina
* Kirvely, kuumoitus
* Kokkareinen, hajuton valkovuoto
* Punoitus
* Turvotus
* Muut oireet, esim. kipu yhdynnän aikana

Oireet voivat vaihdella.
Hiivasienitulehduksen saaneista naisista 2/3:lla tulehdus esiintyy lähes aina sekä emättimessä että ulkosynnyttimien limakalvolla.

Kipua esiintyy harvoin, mutta liikkuessa saattaa tuntua polttavaa ja epämukavaa tunnetta.

Yhdynnän aikana saattaa myös esiintyä kipua.

Jos kyseessä on ensimmäinen hiivatulehduksesi, tulisi Sinun kääntyä lääkärin puoleen.
---
Itsellä oli äskettäin elämäni ensimmäinen hiivatulehdus ja tosiaan tuo Canesten voide auttoi kutinaan heti ts. siitäkin tiesi että kyseessä on hiiva.

Yhteistyössä