Hiki valuu ja supistelee mut tulipahan valmista. Kertokaas sisustajat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yainaba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Yainaba

Aktiivinen jäsen
11.05.2005
2 743
0
36
=) Maalasin olkkarin seinän.

Ja sit kysymys. Minkäs väriset verhot mä hommaisin tänne kesä/ syysverhoiks? Huoneen 3 seinää on siis puhtaanvalkoiset ja yksi seinä, jota vasten on isokoinen telkkari, maalataan tai tapetoidaan tummahkolla harmaa/ hopea/ mustanruskealla...eli jos ei ei sopivaa tapettia löydy niin maalaan maalinpesutekniikalla sellasen kivan monivärisen tummahkon seinän.
Sohvat on beiget joissa on ehkä hieman lämpimähkö, punertava beigen sävy. Huoneessa on iso valkoinen villanukkamatto ja kaks nojatuolia joihin tulee valkoiset tai harmaat karvapäälliset. Sohvilla lojuu myös vaaleat lampaantaljat.

Ennen täällä oli punaista ja vieläkin on käytössä vaihteluvärinä punaiset verhot jotka tulee yhdelle seinälle kokonaan ja viereiselle seinälle vielä yhden ikkunan eteen.

Eli verhoiks??? Valkoset? Harmaat? Ruskeet? Beiget? vai esim jotain turkoosia tms...? Verhotangot on ruskeat ja ikkunoissa on ikkunalaudat jotka on ruskeat, karmit on valkoset. Ovieukkojen karmit ruskeat, ja kattolistat valkoiset.

Täällä oli ennen punainen seinä ja muutenkin paljon punaista mut nyt mä kyllästyin...6 vuoden kattelun jälkeen, kun se punanen ei sopinut sohvien sävyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
turkoosit verhot ja muutama koristejuttu kans turkoosia, vaikka tuoksukynttilät tms, sit pari turkoosia lattiatyynyä tai sohvatyynyä :)

hyvä mkun muistutit sohvatyynyt, ne odottelee uusia päällisiä enkä edes muistanut koko tyynyjä, tuli siirrettyä ne ompelupöydälle jo joku aika sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
turkoosit verhot ja muutama koristejuttu kans turkoosia, vaikka tuoksukynttilät tms, sit pari turkoosia lattiatyynyä tai sohvatyynyä :)

hyvä mkun muistutit sohvatyynyt, ne odottelee uusia päällisiä enkä edes muistanut koko tyynyjä, tuli siirrettyä ne ompelupöydälle jo joku aika sitten.

ne samasta kankaasta joka tapauksessa kun verhotkin :)

Jos laittas valkoset verhot niin oisko liian paljon valkosta?
Mä jotenkin olen nyt niin ihastunut tohon valkoseen ja muutenkin vaaleaan.

Ja mistä ihmeestä mä kehittelisin läppärille pöydän? Suunnittelin että ottaisin jonkun vanhan ompelukoneen jalan ja siihen teettäisin lasikannen...mut en sit ehkä kuitenkaan. Meillä on yks vanha perintökello seinällä joka kaipais jotain uusvanhaa yhdistelmää kaveriks.

Mä saattaisin päätyä seinän suhteen tumman mustanruskean sävyihin, stemmais kalusteiden kanssa. Tehostevärinä voisi olla oranssi tai sit se turkoosi, jos oranssi muistuttaa punaisesta. Ja sellanen indiska oranssi, en osaa selittää. Jos sulla menee kahdet verhokiskot ni laita sivuille tummat verhot ja valkoiset/kuultavat sisälle (hankala selittää). Ja sit tosiaan tyynynpäälliset, verhot, torkkupeitto, muutama kynttilä tms sillä tehostevärillä.

^^ Rva Luna, sellanen sävy tohon on suunnitteilla, vähän jotain kiiltoa halutaan kanssa. Löydettiin yks ihana tapetti joka osottautui ensin tajuttoman kalliiksi ja sitten näin sen asuntomessuilla seinässä eikä se ollutkaan niin kiva mitä ensin vaikutti.
Toi oranssi kuulostaa kans kivalta. Tv-taso on tummaa puuta joten sen kanssa osuis ehkä oranssi paremmin kun turkoosi, turkoosille mun mielestä on parempi joku kirsikkaisempi sävy.

Ei oo kuin yhden verhotangot, sellaset "isoäidintangot" puusta, tosin olen harkinnut niiden muuttamista metallisksi ohuemmiksi, mutta en ole löytänyt tarpeeksi pitkiä tankoja mistään.

tytti, kiitti linkistä, tuolla on paljon mielenkiintoista.... :flower:

Valkoset verhot on tylsät, ellet löydä sellasia missä menee esim hopealankoja tai jotain, ripaus glamouria... Me just tapetoitiin yksi seinä, jossa on mm. pieniä lehtiä jotka kiiltävät kun valo osuu niihin tietyssä kulmassa. Kallis tapetti, mut silmä lepää. Läppärin alle joku komea, jylhä, tietyllä tapaa yksinkertainen vanhanajan kirjoituspöytä tummalla puulla ja siihen komea tuoli. Pöydälle sit kaunis lamppu, muuta tavaraa, joissa toistuu tehostevärin maailma..

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Valkoset verhot on tylsät, ellet löydä sellasia missä menee esim hopealankoja tai jotain, ripaus glamouria... Me just tapetoitiin yksi seinä, jossa on mm. pieniä lehtiä jotka kiiltävät kun valo osuu niihin tietyssä kulmassa. Kallis tapetti, mut silmä lepää. Läppärin alle joku komea, jylhä, tietyllä tapaa yksinkertainen vanhanajan kirjoituspöytä tummalla puulla ja siihen komea tuoli. Pöydälle sit kaunis lamppu, muuta tavaraa, joissa toistuu tehostevärin maailma..

Mulla on sellanen vanhanajan kirjotuspöytä, tummaa puuta, mutta jotenkin tuntuu että sitä on kateltu jo niin pitkään. Ja se on ehkä vähän iso olkkariin, vaikka tää tilava huone onkin. Haluisin jotain kevyemmän näköistä mutta ei liian modernia.
Muutenkin tietokoneen ( tai siis läppärin) paikka kotona on hankala löytää. Tulostimet yms ärsyttää silmää joten pidän ne poissa yleisimmin oleskelluista tiloista kun en saa piiloonkaan. Ja läppärinhän voi siirtää tarvittaessa sen tulostimen luo..aika vähän sitä käytetään.
Mut olkkariin nyt haluisin koneen kun mies on siinä huoneessa eniten ja ois kiva seurustella senkin kanssa. Mä olen iltasin mielelläni koneella, mies kattoo telkkaria ja aina huudellaan talon toisesta päästä toiseen.

Yhteistyössä