Hirveä hinku alottaa jo vauvalle soseet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
:snotty: kaveri on 5kk vanha ja vielä toi rintamaito tuntuis riittävän joten syököön vielä sitä, mutta nyt pari päivää mulla on ollu semmonen kutkutus alottaa jo mössöjä tarjoamaan :ashamed: Kaupassa kattelin tänään kaikkia valmiita vellejä ja puuroja, on se vaan ehana kun toinen on kasvanu jo näi isoks että kohtapuoliin aletaan jo syömään ihan oikeesti ruokaa :heart: Jos meillä pelkkä maito riittää tuonne 6kk ikään asti niin veikkaan että tulee piiiiiiiiiiiiiiiiiitkä viimenen täysimetyskuukausi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Kyl sää vielä ehit ihan tarpeeks muutakin kuin tissiä syöttämään, älähän hättäile vaan naati ;)

Juu, täytyy ny vielä hetkeks koittaa unohtaa tälläset aatokset jos vauvalle kerta toi maito vielä riittää, helpommallahan mä näin pääsen vielä kun ruoka on vauvalle aina valmiina ja matkassa :) Tossa vaan oli niin lähellä etten alottanu kiinteitä kun ollaan oltu kipeinä ja mä ylläripylläri olen juonu liian vähän ja meinas käydä jo maidon riittävyyden kans köpsästi, vieläkään ei ihan tasaantunu tuo entiselleen, mutta pikkuhiljaa tuntuu siltä että sitä alkas taas tulemaan paremmin, kaveri on kumminkin saanu masunsa täyteen kokoajan. Nyt sitten jäi vaivaamaan että jokohan sitä pitäis jos se maito loppuu kumminki kaikesta huolimatta tässä :ashamed:

Minulle äitiyspuolen neuvolan hoitaja kuiskas, ennen kuin menin lapseni kans lasten neuvolan puolelle. Että opeta lapselle se lusikka ennen puolta vuotta. Nythän on suositus siitä täysimetyksestä puoleen vuoteen saakka. Mutta monia äitiä seuranneena, olen huomannut, että lusikan oppimien on tosi vaikeaa puolen vuoden jälkeen.

Tää hoitaja oli varmasti ihan oikeassa, lapsella on oppimisherkkyys lusikkaan 4-6 kk iässä. Minä opetin pienellä määrällä, silloin. Se oli senkin takia mukavaa, kun ei ollut ressiä, että sun on pakko osata syödä, että jaksat nukkua. Jos ei osaa syödä, antaa tissiä ja koittaa uudestaan seuraavana päivänä. Siihen että kunnolla oppii voi mennä viikkokin, ja jos silloin on jo oikea tarve, on yöunet vähän aikaa aika kortilla, tai joutuu turvautumaan lisämaitoon..

mulla kaks maitoa riitti, ettei olis tarvinnu soseita antaa ihan äkkiä, mutt oli "kova tarve päästä näkee toisen ihmetyksestä kertovat ilmeet!". Must se vaa on ihana hetki, ku pääsee antaa pikkuiselle ne ekat herkut!

Uusimmat

Yhteistyössä