Hirveä huoli.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoli tätitettävistä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoli tätitettävistä...

Vieras
Pitkään on ollu sillein, etteivät oo saaneet käyä mun äitin luona, joka siis on niitten mummo. Syynä se, että mummo ei hyväksy niiden isää, joka muutti vähän aikaa sitten takas siskon ja lasten luo. Se mies on alkoholisti, joka on useasti pahoinpidellyt ihmisiä, istunut linnassa ym.

Eilen ne sitten pääs sinne, kun kysyin sitä siskolta, että pääseekö. Olivat hirmu iloisia, mut isommasta huomas, että tyttö oli muuttunut. Ennen oli niin ilonen ja puhelias, nyt jos sano tai kysy jotain, ni rupes heti itkemään. Molemmat lapset pelkää isiään. Sillon kun ne on sen kanssa keskenään päivän, kun sisko on töissä, ni eivät pääse ollenkaan ulos. Isompi sano, että isi tukistaa sitä kokoajan, eikä äiti sano sille siitä mitään. Pienempi sano, että repii kaulasta. Mikäköhän helkutti sitä vaivaa, kun pitää lapsiin koskee?! Jo alkuvuodesta pienempi lapsista oli päiväkuiva, tarvitse vaippaa öisin. No, pienempi on ollut niitten yhteenmuutosta asti päivät isin kanssa, ni kokopäivän SAMA vaippa. "ei se isi vaiha mulle vaippaa, kun istuu vaan koneella." Siskokii ilmeisesti pitää sillä taas vaippoja.

Kokoajan kuuli vaan entistä oudompia juttuja. Ovat jo aiemmin kertoneet, että isi on rikkonut niitten leluja. Sellasia eniten, joista lähtee ääntä, esim isomman ääntelevä nukke. Nyt oli kuulemma rikkonut tytön nukenvaunut ja pienemmän lelukitaran.

Mä kävin vajaa kuukaus sitten hakee ne lapset sieltä mun luo yökylään. Sisko tuli töistä ja mentiin samalla kyydillä sinne niitten luo. Molemmat lapset kiljui innoissaan, kun näki minut. No, heti se lasten isä mutisi keittiöstä siskolle jotain, ni sisko alkoi rähjää, että nyt hiljaa, tai ette pääse minnekään.

Tänään kun oli kotiinlähdön aika ja aiemminkin kun on pitänyt lähtee takas kotiin, ni isompi on ollut ihan peloissaan ja itkuherkkänä ja sanonut, ettei halua lähtee. Siitä huomaa, että se sitä pelkää, mutta ei omien sanojensa mukaan uskalla kertoa äidilleen tai esim päiväkodissa. :(

[QUOTE="vieras";28367625]No sähän varmaan itse tiedätkin mitä sun pitää tehdää[/QUOTE]

Jos tarkoitat ls-ilmoa, ni tehty jo. Sisko oli äitille laitellut viestiä, että jos lapset olis tullu hetken myöhemmin, ni poliisit olis ne hakenut. No eipä ollut tarkkaa aikaa sovittu..

[QUOTE="hmmm";28367650]Toi sun tekstin alku on todella sekava. Ja mistä hiton tätitettävistä... outo sana.[/QUOTE]

Ne on mun siskon lapset. Mä oon niitten täti. Ne on mun tätitettäviä. Tajusitko?

Voi mikä tarina, kyyneleet tuli silmiin. Tee uudestaa ls-ilmoitus joka kerran kun kuulet/näet jotain huolta herättävää. Älä kuvittele että riittää että kerran kerrot mitä olet nähnyt.

Voi mikä tarina, kyyneleet tuli silmiin. Tee uudestaa ls-ilmoitus joka kerran kun kuulet/näet jotain huolta herättävää. Älä kuvittele että riittää että kerran kerrot mitä olet nähnyt.

Tän vuoden aikana ollaan äitinkaa laitettu ainakin 3 viestiä siskon sossulle. Ja viimeisimmän ls-ilmoituksen sossu kirjas ylös kun ihan asioikseen piti sen takia siellä käydä. Ja isompi sano, että joku päivä oli päiväkodissa 3 tätiä kysellyt siltä kotiasioista. Ja ainakin 1 niistä oli ollut joku ei-päiväkodin hoitaja. Liekkö sitten ihan sossu, kun sanoin sillon kun ilmotuksen kirjas, että voisko ne sieltä käyä kyselemässä tytöltä.

Pelkään vaan, että mitä tuo tekee noille lapsille. Isi sanoo jatkuvasti isommalle, että "sä oot vauva, et sinä ossaa mitään." Nyt se pikkutyttö on keksinyt jostain, että sillä on r-vika. Eihän se nappula ees osaa mitää ärrää. Isi antaa pienemmän kiusata isompaa kokoajan, eikä edes kiellä. Aina suosinut enempi pienempää, koska hän sattuu olemaan poika.

Sisko ei jotenkin ite näe tota tilannetta tai sit ei vaan halua uskoo tai jotain. Sen mielestä lapset ei pelkää isäänsä. Mut ei ne ees uskalla sanoa äitilleen, että pelkäävät.

Nyt se sisko oli laittanu äitille ja pikkusiskolle viestiä, että nyt menee taas pitkään, ennenku lapset sinne tulee.

Mitenkä kauan sossut voi tuota tilannetta kattoo? Viimeks kuulemma oli vaan nauraneet niille mun ja äitin laittamille sähköposteille ja sanoneet, että aikamoisen sopan keititte. Sittenkö se sisko tajuaa, kun sossut huostaanottaa lapset? :/ Niin siinä varmasti lopulta käy. Tuskin ne voi kattoo tuota kovin kauaa, jos sisko ei ite tee asialle mitään. Ei kai aikuista ihmistä voi heittää ulos vasten tahtoaan?

Vaippaa se pienempi käyttää sen takia, kun on ollut niin paljon muutoksia. Niin no muutto ja isin muuttaminen niitten luo. Kummasti viime yön kun oli vaippa, ni se oli kuiva. Aamulla itekii sano, että eipä tullut pissiä vaippaan yöllä. Ja isompi 4,5v sano, että joutuu toisessa mummolassa käyttämään vaippoja ja nukkumaan matkasängyssä. Sisko kielsi molemmat..

Tässä taas nähdään tämä sossujen toiminta. Siis olematon toiminta. Miksi,siis miksi niihin lastensuojeluilmoituksiin ei reagoida. En voi käsittää, mikä H...VETTI niitä ihmisiä vaivaa. Odotetaan vaan niin kauan, että jotakin sattuu. Pyytäkää ihmeessä tarhaa ainakin tekemään ls ilmoitus. Kertokaa sinne kaikki. Niidenhän on ilmoitus tehtävä. Eikös siinä Elisankin tapauksessa oltu 11 ilmoa jo tehty! Mutta ilmoituksia vain eri tahoilta niin paljon, kuin pystyy!

[QUOTE="vieras";28368076]Tässä taas nähdään tämä sossujen toiminta. Siis olematon toiminta. Miksi,siis miksi niihin lastensuojeluilmoituksiin ei reagoida. En voi käsittää, mikä H...VETTI niitä ihmisiä vaivaa. Odotetaan vaan niin kauan, että jotakin sattuu. Pyytäkää ihmeessä tarhaa ainakin tekemään ls ilmoitus. Kertokaa sinne kaikki. Niidenhän on ilmoitus tehtävä. Eikös siinä Elisankin tapauksessa oltu 11 ilmoa jo tehty! Mutta ilmoituksia vain eri tahoilta niin paljon, kuin pystyy![/QUOTE]

No niinpä. Ja sit taas toisaalta otetaan huostaan sellasia joilla ei olis oikeasti mitään hätää kotona. Jumalauta että ne on yksiä puusilmiä, saatanan sossut :headwall:

Tää on ties kuinka mones kerta, kun tämä sama sekava juttu on täällä... Millon on joulu ja millon on mitäkin...

Toivottavasti et koskaan joudu moiseen tilanteeseen. Et tiedä, mikä tuska ja hätä voi ihmisellä olla lasten puolesta! Kun ei tiedä, mitä voi tehdä, kun se lastensuojelu ei todellakaan suomessa toimi! Kun apua ei saa mistään! Joten mene pliis pois esittämästä epäasiallisia kommenttejasi!

[QUOTE="vieras";28368076]Tässä taas nähdään tämä sossujen toiminta. Siis olematon toiminta. Miksi,siis miksi niihin lastensuojeluilmoituksiin ei reagoida. En voi käsittää, mikä H...VETTI niitä ihmisiä vaivaa. Odotetaan vaan niin kauan, että jotakin sattuu. Pyytäkää ihmeessä tarhaa ainakin tekemään ls ilmoitus. Kertokaa sinne kaikki. Niidenhän on ilmoitus tehtävä. Eikös siinä Elisankin tapauksessa oltu 11 ilmoa jo tehty! Mutta ilmoituksia vain eri tahoilta niin paljon, kuin pystyy![/QUOTE]

Edellinen päiväkoti teki alkuvuodesta ilmoituksen. Sen jälkeen ne muutti ja vaihtu paiväkoti. Kukaan meistä ei tiedä sen päiväkodin nimeä, eikä tyttö osaa ite kertoa ja sisko ei suostu kertoo.

Jos siellä päiväkodissa on kerta sossu käynyt isommalta kyselemässä, ni eiköhän se päiväkoti jotain tiedä. Reppana ei vaan uskalla ite kertoa siellä kenellekään, ehkä siksi kun isi hakee sen päiväkodista ja se tyttö varmaan luulee, että hoitajat kertois kaiken isille ja se mulkero tukistelee sitä.

Mun äiti käski tehä sillon sen viimeisimmän ilmoituksen. Mut se pelkää sitä, että ne huostaanotetaan, eikä me saatas välttämättä tietää niitten olinpaikasta mitään, eikä nähä niitä. Varsinkin jos sisko sais päättää, että ketkä niitä saa nähdä. Mut toisaalta sitten se siskon mies=elukka ei pääsis niitä kiusaamaan, eikä niitten tarviis pelätä. Mut mä sanoin äitille, että teen tasan niin monta ilmotusta, että ne sossutkin jotain tekee. Mä en kato, kun ne lapset kärsii oman isänsä takia!

[QUOTE="vieras";28368104]No niinpä. Ja sit taas toisaalta otetaan huostaan sellasia joilla ei olis oikeasti mitään hätää kotona. Jumalauta että ne on yksiä puusilmiä, saatanan sossut :headwall:[/QUOTE]

Aivan! Kyllä täytyis joku radikaali muutos saaha tuohon lastensuojelun toimintaan. Täytyis olla joku raja noiden ls ilmoitusten kanssa. Esim. jos 3 ilmoa tullut, lasten ei tarvitsisi olla kyseisen/kyseisten ihmisten lähimaillakaan, ennenkuin poliisi on tutkinut tapauksen. Ja varsinkin, kun ls ilmoituksia tekee mm. tarha, psykologi yms, niin on käsittämätöntä, ettei ls tee mitään. Lasten annetaan kärsiä näiden hullujen kynsissä!

Kysyin eilen siskon lapsilta, että sillon ku sisko on töissä(ja ne on ukonkaa keskenään), ni juoko isi sillon alkoholia. Pienempi vastas että juo ja juottaa minullekin. Sitten kysyin, että mitä se sulle juottaa, ni vastas, että en minä tiiä. Että ei kai se herrajumala niille mitään kaljaa juota?! Ei siitä kyllä tiiä, se kun voi tehdä mitä vaan melkeinpä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huoli tätitettävistä...;28368119:
Edellinen päiväkoti teki alkuvuodesta ilmoituksen. Sen jälkeen ne muutti ja vaihtu paiväkoti. Kukaan meistä ei tiedä sen päiväkodin nimeä, eikä tyttö osaa ite kertoa ja sisko ei suostu kertoo.

Jos siellä päiväkodissa on kerta sossu käynyt isommalta kyselemässä, ni eiköhän se päiväkoti jotain tiedä. Reppana ei vaan uskalla ite kertoa siellä kenellekään, ehkä siksi kun isi hakee sen päiväkodista ja se tyttö varmaan luulee, että hoitajat kertois kaiken isille ja se mulkero tukistelee sitä.

Mun äiti käski tehä sillon sen viimeisimmän ilmoituksen. Mut se pelkää sitä, että ne huostaanotetaan, eikä me saatas välttämättä tietää niitten olinpaikasta mitään, eikä nähä niitä. Varsinkin jos sisko sais päättää, että ketkä niitä saa nähdä. Mut toisaalta sitten se siskon mies=elukka ei pääsis niitä kiusaamaan, eikä niitten tarviis pelätä. Mut mä sanoin äitille, että teen tasan niin monta ilmotusta, että ne sossutkin jotain tekee. Mä en kato, kun ne lapset kärsii oman isänsä takia!

Oikein teet, kun teet ilmoituksia. Kannattaa ehkä ajatella kuitenkin tuo asia niin, että jos lapset kasvavat huonoissa oloissa, saatatte menettää heidät jotenkin muuten. Usein tällaisissa perheissä kasvaneilla lapsilla on kuitenkin suurempi riski päätyä "huonoille teille". Toivon todella, että siskosi tulisi järkiinsä ja ymmärtäisi, kuinka vahingollista tuo on lapsille. En kyllä voi ymmärtää, miten joku jättää lapsensa tuollaiselle mielenvikaiselle.

[QUOTE="vieras";28368154]Oikein teet, kun teet ilmoituksia. Kannattaa ehkä ajatella kuitenkin tuo asia niin, että jos lapset kasvavat huonoissa oloissa, saatatte menettää heidät jotenkin muuten. Usein tällaisissa perheissä kasvaneilla lapsilla on kuitenkin suurempi riski päätyä "huonoille teille". Toivon todella, että siskosi tulisi järkiinsä ja ymmärtäisi, kuinka vahingollista tuo on lapsille. En kyllä voi ymmärtää, miten joku jättää lapsensa tuollaiselle mielenvikaiselle.[/QUOTE]

Ei sitä moni muukaan ymmärrä.
En tajua, miten sisko voi asua sen ukonkaa, joka vielä viime kesänä uhkas tappaa kaikki kolme. Sekin on sossujen tiedossa..

Eikö teillä ole veljiä, isää, setiä, isoisiä tmv?

Meidän perheessä tuollainen tilanne olisi hoidettu jo omalla tavallamme.
Läheisten kärsiessä ei jäädä odottelemaan mitään "ehkä joskus toimimme"-sossujen päätöksiä ja "ilmoitamme etukäteen"-käyntejä.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Eikö teillä ole veljiä, isää, setiä, isoisiä tmv?

Meidän perheessä tuollainen tilanne olisi hoidettu jo omalla tavallamme.
Läheisten kärsiessä ei jäädä odottelemaan mitään "ehkä joskus toimimme"-sossujen päätöksiä ja "ilmoitamme etukäteen"-käyntejä.

Jaa no mitenkä tää pitäs sitten hoitaa? Iskä puolustelee sitä siskon ukkoo. Ja veljen mielestä niillä lapsilla ei oo mitään hätää, mut se ei sano mitään vaikka tietää, koska ei halua, että sisko suuttuu sille.

Miksi siskosi ei halua, että lapset käyvät mummolla? Jos sinä ja äitisi olette ainoat, joiden mielestä lapset kärsivät, niin voiko olla että te kaksi ylireagoitte ja olette lasten jutuista tehneet liikaa tulkintoja? En sano, että näin on, mutta ajattele rehellisesti voiko olla.

[QUOTE="vieras";28368209]Miksi siskosi ei halua, että lapset käyvät mummolla? Jos sinä ja äitisi olette ainoat, joiden mielestä lapset kärsivät, niin voiko olla että te kaksi ylireagoitte ja olette lasten jutuista tehneet liikaa tulkintoja? En sano, että näin on, mutta ajattele rehellisesti voiko olla.[/QUOTE]

Ne ei saa käydä siellä siksi, koska äiti ei hyväksy siskon ukkoa. Ei kai päiväkoti ihan huvikseen ilmotusta tee? Ja sossu sano sillon kun kävin tekee sen ilmon, että en yhtään ihmettele, että oot huolissas.
Ei ole normaalia, että 2-ja 4-vuotiaat pelkää isäänsä.

Siskon mies ei ns. kestä sitä, että lapset pitää mun äitistä eli niitten mummosta enemmän kuin toisesta mummosta. Toinen sisko sano, ettei ikimaailmassa päästäis sellasta ukkoo tyttärensä lähellekään. Ollaan monesti se nkanssa puhuttu tosta, mut ei se halua siskolle sanoo asiasta mitään, koska se sitten suuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Huoli tätitettävistä...;28368192:
Jaa no mitenkä tää pitäs sitten hoitaa? Iskä puolustelee sitä siskon ukkoo. Ja veljen mielestä niillä lapsilla ei oo mitään hätää, mut se ei sano mitään vaikka tietää, koska ei halua, että sisko suuttuu sille.

No sitten se on aika vaikea, jos suvun miehet eivät näe tilanteessa mitään ongelmaa.
Kamalalta kyllä kuulostaa, lapsiparat.

Yhteistyössä