Hirveät kuukautiset, osaimetys, sektiosta 2.5kk...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivuliasmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivuliasmamma

Vieras
Jo kolmas lapsi ja ennen raskautta oli runsaat viikon kestävät menkat. nyt lapsi menny alusta asti osaimetyksellä ja jo pari päivää ollut flunssainen höntti olo,lämpöä ja nyt illalla alkoi tulla tuhrua ja aamulla nyt aiempaan verrattuna niukkaa verta..mut tää vatsan kipu. selkäkipu. huimaus. järjetön pahoinvointi... normaalia??? ps. ultrattu n.1kk sitten jolloin kohtu siisti ja näkyi ohut limakalvo... ei tässä vaiheessa voi siis tulehduskaan olla. Mutta tää kipu niin paha että hankala kävelläkin. Mielialanvaihteluitakin ollut...oisko siis nyt vielä pahemmat menkat kuin ennen. :(

Mulla oli myös sektion jälkeen, jälkivuodon jälkeen tulleet ekat parit menkat ihan kauheat. Vuoto oli pahempi kuin jälkivuodossa. Jos ei nyt jälkivuodon paria ekaa päivää lasketa. Tai ehkä vaikka laskettaisikin...

Kuulostaa tutulle! Siteen sai vaihtaa vähän väliä ja ainoa joka auttoi kipuihin oli 600mg Burana. On muuten tutkittu, että ibuprofeeni hillitsee kuukautisvuotoa ja mulla se ainakin auttoi hiukan siihen vuodon määrään!

Mulla on kummankin raskauden jälkeen ekat muutamat kuukautiset olleet ihan järkyttävät. Ihan voisi synnytyskipuihin verrata niitä tuskia, mutta sillä erolla, että särkylääkkeillä helpotti. Ja kummatkin syntyneet ihan perinteisellä tyylillä.
Ibuprofeenia 600mg ja parasetamolia 1g 4h vuorovälein ekan vuorokauden ajan + lämpötyynyt jos lääkitys ehtii laskea. Tällä setillä pärjää.
Ibuprofeenin on tosiaan todistettu vaikuttavan vuotomääräänkin pienentävästi, mutta jos toiveissa on raskaus, niin silloin kipu kannattaa hoitaa parasetamolilla, sillä runsas ibuprofeenin (ja joidenkin muiden tulehduskipulääkkeiden) syöminen on liitetty myös ovulaatiohäiriöihin.

Nostan vielä nyt kun koneella. Siis aina olleet runsaat viikon kestävät myös kahden ensimmäisen jälkeen (eka alatie ja toinen kans sectio) nyt hirveä kipu (tosin maha ollut arkana section jälkeenkin ja siksi siis silloinenn ultra), mutta nyt välillä pyyhittäessä tulee jotain välillä ei. Lämpöö ei oo ko se 37.3... Ja oon siis lukenut että joillain saattaapi olla niukat synnytyksen / sektion jälkeen?? Neuvola ei ainakaan osannut sanoa mitään kun jälkitarkastus jo tehty ja pitäis muka päivystyksessä jonottaa jos jokin huolestuttaa... En tosiaankaan tiedä onko päivystyksen aihe vai voisko odottaa jotta varais huomiselle ajan...

Tänäänkin crp alle 8 ja sisätutkimus kivulias muttakohdunsuu ym ok.. yleislekurilla kävin. :/ ei osannu sanoa ko että jos crp nousis ni sit tulehdus. Että voi olla että menkat yrittää tulla? nyt ei oo vuotanutkaan tai siis tullu tuhrua. maha vaan ripulilla ja kosketusarka ja oksettaa.. hormonit? primperania ottanut nyt toista pv. :( osaimetyski melkein loppumassa..tai maito.. väkisin yritän..