Hirveät kuukautiskivut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Pahemmat kun mitä oli kivut synnyttäessä! Itkettää vaan kun käy niin kipeetä. Oksettaa enkä pysty liikkua, pakko oli kävellä koneelle katsomaan netistä mikä auttais. Yöllä sain nukuttua tosi huonosti. Mikään särkylääke ei auta, kaapissa ei ole kuin 500mg ibumaxia. Paketissa lukee että saa ottaa korkeintaan 3krt/päivä? Olen jo ottanut 3. Mikä avuksi, äsken meinas jo taju lähtä..? :(
Olen yksin kotona ja mies tulee vasta aamulla (24h vuorossa) kotiin eikä pääse töistä nyt tuomaan lääkettä kun keikkaa pukkaa. Apteekkiin en tod pysty lähteä.

Illalla oireilu oli siis tämmöistä; lämpöä, hyvin aaltoilevaa ja viiltävää kipua (väliin ei tuntunut yhtään mitään kipua, hetken päästä kipu oli niin kamalaa etten voinut kuin maata ja itkeä jne) ja huono vointi yms. Miehen mielestä kuulosti umpparilta... Kysyi töissä ensihoitolääkäriltä ja parilta sairaanhoitajalta että mitä mieltä ovat ja heidän mielestään myöskin kuulosti siltä että umppari oireilee.

Tänään mies nakkas mut sit lääkäriin. Sanoivat ettei johdu menkoista, vaan lyhyen vatsan painelun ja tunnustelun seurauksena sanottiin että umpparin seutu aristaa selvästi. Tulehdusarvot oli vähäsen koholla. Sanoivat että on mahdollisesti alkava tulehdus. Kotona pitää seurata tilannetta ja jos yhtään alkaa pahenemaan niin soittoa 112 ja lanssilla leikkaukseen tai sit jos mun mies pystyy mut nakkaamaan lanssilla ensiapuun nii ei tarvis ootella kotona pitkään.

Mun olis tarkotus ens tiistaina lähtee n. 10h automatkalle Oulusta Helsinkiin... Onkohan fiksua jos tätä tilannetta pitää seurailla parisen viikkoa? Meinaan et ei oo varmaan kovin mukava alkaa siitä matkalta sitte soittelemaan lanssia :(

Niin ja lääkäristä en saanut mitään reseptiä tms.

Pahemmat kun mitä oli kivut synnyttäessä! Itkettää vaan kun käy niin kipeetä. Oksettaa enkä pysty liikkua, pakko oli kävellä koneelle katsomaan netistä mikä auttais. Yöllä sain nukuttua tosi huonosti. Mikään särkylääke ei auta, kaapissa ei ole kuin 500mg ibumaxia. Paketissa lukee että saa ottaa korkeintaan 3krt/päivä? Olen jo ottanut 3. Mikä avuksi, äsken meinas jo taju lähtä..? :(
Olen yksin kotona ja mies tulee vasta aamulla (24h vuorossa) kotiin eikä pääse töistä nyt tuomaan lääkettä kun keikkaa pukkaa. Apteekkiin en tod pysty lähteä.

Koskaan ole kuullut että ibubrofeini olisi 500mg, 400, 600 ja 800mg:tä ne yleensä on...

[QUOTE="hmm";29910254]Koskaan ole kuullut että ibubrofeini olisi 500mg, 400, 600 ja 800mg:tä ne yleensä on...[/QUOTE]

Joo sori tais tulla nyt näppisvirhe :D 400mg meinasin siis. Hyvä ku huomautit! ei ibuprofeinia tosiaa oo 500mg :D

Tulehdusarvot koholla ja arvelevat olevan alkava tulehdus, muttet saanut mitään lääkkeitä? Mit vit?

Juu mietin ihan samaa :( muutenkin lääkäriltä kun menin hoitajalle niin lääkäri otti heti seuraavan potilaan. Hoitaja katto multa sit arvot ja sano et vähän on koholla... Sitten vaan sanottiin että heihei ja otettiin jo uusi henkilö sinne :/ sanoi mulle että saat lähtä kun on nuo arvot vaan vähän koholla tms.

Nyt on ihan hirvee kipu taas, en pysty muuta tehä kun makaamaan sohvalla. Tässä just mietin että lähenkö sit miehen kyydillä sinne ensiapuun vai kärvistelenkö vaan... Toi mies tosin lähti just kattomaan kaveriansa jota oli potkassu hevonen naamaan. Nakkaa piipaalla sairaalaan varmaan ja oottelee että tikkaavat jne ja vie sen sit kotia. Eli pari-kolme tuntia ainaki joutusin oottaan. Lämpöä on vähäsen ja äsken oksetti, meni onneks oksetus ohi (mulla on ihan hirvee emetofobia...) ja nyt on vaan huono olo. Koko päivän oon ollu tosi heikossa kunnossa ja esim kaupassa kun pikaisesti kävin niin piti välillä nojailla hyllyyn ettei jalat lähde alta. Hirvee väsymys ja kädet tärisee.

[QUOTE="Sirionful";29911528]Öö mitä ihmettä?? Eiks tulehtunut umppari AINA leikata?[/QUOTE]

Mies sanoo et voi myös hoitaa antibiooteilla mut uusii suhteellisen herkästi sit... Kannattaako mun teidän mielestä mennä huomenna uudestaan tonne lääkäriin? Tai soittaa sinne..? Edelleen kovat kivut ja surkea olo. Kun painaa tuosta vähän navan alapuolelta, oikeelta niin jomottaa tosi pahasti, mut kipu on pahimmillaan sillon ku oon "löysäämässä" eli en enää paina niin paljoa tuota kohtaa. Suoraa huutoa tulee ku tuota testaa.

[QUOTE="Sirionful";29911759]No tottakai sä meet takasin sinne, kun ethän se ees saanu niitä antibiootteja![/QUOTE]

Soitin sinne ja antoivat lihasrelaksantteja puhelinreseptillä, sanoivat että kipu johtuu menkoista... Onpa sekava tilanne. En oo hakenu noita lääkkeitä vielä kun en saa syötyä, aina syömisen/juomisen jälkeen tulee huono olo. Mies just juttelee tuos työparinsa kans et mitähän tässä tekis... Veiskö mut ensiapuun vai pysynkö kotona. Hankalaa :(

Missähän päin lienet asut, jos ambulanssa kuskaa "kaverit" edes takas. Mutta toivottavasti saat apua kipuihisi.

Siis mun mies on lanssari ja kun töissä ei ole keikkoja (toihan on päivystysluonteista hommaa et ollaan siellä asemalla ja kun tulee keikka niin lähetään sinne jne), niin voihan se sillon lanssilla kuskata jos joku tuttu tarvii kyytiä sairaalalle. Eli käy siellä katsomassa tilanteen ja tarvittaessa kuskaa hoitoon. Vai mitä meinasit? :D

Niin muuten, ei ne ollutkaan lääkäristä kirjoittanut mulle minkäänlaista reseptiä. Huoh...

No täällä ei ambulanssi kuskaa kun hätätilanteessa. Eikä koskaan takas kotia, paitsi jos kotiutetaan sen kuntoinen, ettei taksillakaan kotiin pääse. Mutta riippuu varmaan paikkakunnasta ja ambulanssien kiireellisyydestä.

No täällä ei ambulanssi kuskaa kun hätätilanteessa. Eikä koskaan takas kotia, paitsi jos kotiutetaan sen kuntoinen, ettei taksillakaan kotiin pääse. Mutta riippuu varmaan paikkakunnasta ja ambulanssien kiireellisyydestä.

Ei mun mieskää yleensä mut tuos kerkes kuskata kotiinki ku ei ollu keikkaa. Olivat just lähdössä siitä sairaalalta kun tää kaveri sit oli soittanu. Ja oisivat sinne kaverin kodin suuntaan joka tapauksessa menneet kun menivät syömään nii oli kuulemma sama nakata kotia se :)

Ap täällä taas. Yritin päästä päivystykseen mutta käännyttivät kotiin. Yöllä oli 38,6 kuumetta ja hirveät kivut ja tosi huono olo, oksetti ihan hirveesti. Nyt jatkuva jomotus umpparin kohalla ja jos ollenkaan painaa tuosta kohti niin alan huutamaan kivusta.

Soita 112 ja tilaa ambulanssi ennen kuin umpisuoli puhkeaa. Testaavat sairaalassa tilanteen. Kyllä sun miehesi täytyy nyt luovuttaa sut sairaalaan joksikin aikaa. Ei nuo ole menkkakipuja. Voi, olla myös kohdunulkoinen raskaus. Onko testi tehty? Menisin välittömästi tarkistukseen !

Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä !;29919505:
Soita 112 ja tilaa ambulanssi ennen kuin umpisuoli puhkeaa. Testaavat sairaalassa tilanteen. Kyllä sun miehesi täytyy nyt luovuttaa sut sairaalaan joksikin aikaa. Ei nuo ole menkkakipuja. Voi, olla myös kohdunulkoinen raskaus. Onko testi tehty? Menisin välittömästi tarkistukseen !

Ei pistä häkestä miehen mukaan näille keikoille lanssia vaan kehottavat menemään taksilla jne... Ja päivystykseen en tosiaan päässyt vaan käännytettiin pois :( Testejä oon tehny 3, kaikki negatiivisia. En siis jaksa uskoo et olisin raskaana. Mut tuota kuumetta nostaa taas, aina illalla ja yöllä nousee kuume ja päivällä on lämpöä. Mies taas töissä niin en voi häneltä kysellä tästä ja ite oon vähän tietämätön näissä jutuissa... Voiko olla jotain perus mahatautia? Umpparia kyllä aristaa kun painelee jne, muualle ei satu.

Voi jumalauta jos mie oisin sie, en antaisi käännyttää itteäni päivystyksestä pois. Nyt pientä teatteria peliin ja yliarvioit kivun asteikolla 1 - 10 vaikka sinne ysiin, niin ei ne voi sua enää laittaa sieltä kotiin kärvistelemään. Älä suostu semmoseen.

Yhteistyössä