hissipelko ja vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zeepras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zeepras

Vieras
Auttakaa mua mun hissipelon kanssa! Pelkään ahtaita paikkoja ja tämän takia myös hissejä. (Jäänyt joskus jumiin)
Meille syntyy vauva ja toki rattaiden kanssa täytyy hissejä käyttää.
Oma pelkoni voi olla lähtöisin siitä että myös äitini pelkäsi hissejä ja kävelikin yleensä kanssani portaat jos vain oli mahdollista.
Toivoisin ettei omat pelkoni vaikuttaisi lapseeni.

Mene psykologille. Yksi tuttava kärsi ukkosenpelosta, kun oli osunut ukkosella liikenneonnettomuuspaikalle, jossa osallisille ei käynyt hyvin. Hän kävi psykologilla, joka käytti jonkinlaista silmänliiketerapiaa, ja pääsi ukkosenpelostaan eroon.

Viimeksi muokattu:
Minä olen tyytynyt kantoreppuun kun olen mennyt paikkoihin, missä muuten olisi pitänyt käyttää hissiä.

Rattaat on olleet mukana vain kun joku tuttu ollut mukana -> hän siis rattaiden kanssa hissiin ja minä rappusissa.

Minä olen tyytynyt kantoreppuun kun olen mennyt paikkoihin, missä muuten olisi pitänyt käyttää hissiä.

Rattaat on olleet mukana vain kun joku tuttu ollut mukana -> hän siis rattaiden kanssa hissiin ja minä rappusissa.

Helpottavaa kuulla, että joku muukin kärsii samasta vaivasta vaikka toki kurjaa, että vaikeuttaa myös sinun elämää.
Minä haluaisin nimenomaan kohdata tämän ongelman ja päästä sen yli.

Olen välillä "harjoitellut" hissin käyttöä, mutta mm edellisellä kerralla silloinkin hississä oli vikaa, kuinkas sattuikaan. Ajattelin että itkisinkö nyt vai naurasinko. Ei ole tuottanut tulosta. Ehkä sitä täytyisi joka päivä rampata että tuloksia alkaisi näkyä.

Eniten pelottaa että hissi jää jumiin, happi loppuu ja tukehdun. Tiedän että kuulostaa naurettavalta, koska en oikein itsekään usko että sinne kuolisin.
Olen saanut nuorempana paniikkikohtauksia, en tiedä jos sellaisen saisin hississä miten pärjäisin.
Sitä ollaan siis katseltu elokuvia.
1) Hissit eivät ole ilmatiiviitä, asuntosikin on todennäköisesti tiiviimpi kuin hissi.
2) Hississä on aina hälytysnappi, jolla saat puheyhteyden huoltoon jos hissi jää jumiin.

Onhan se tietyati ikävää jos hissiin jää jumiin kun voi joutua odottamaan että pääsee pois. Mutta ihmisrt on ollu jumissi hisseissä pitkiäkin aikoja esim
New yorkin sähkökatkoksen aikana eikä tietääkseni keltäkään loppunu happi..

Onhan se tietyati ikävää jos hissiin jää jumiin kun voi joutua odottamaan että pääsee pois. Mutta ihmisrt on ollu jumissi hisseissä pitkiäkin aikoja esim
New yorkin sähkökatkoksen aikana eikä tietääkseni keltäkään loppunu happi..

Niin, ymmärrän itsekin tämän että todennäköisesti kukaan ei ole sinne hissiin kuollut. Olen kuullut muilta jotka hissejä pelkäävät että he nimenomaan pelkäävät hissin tippuvan alas tjtn.
Olen kuitenkin päättänyt tästä pelosta nyt päästä eroon, tavalla tai toisella.

Jos jollain antaa hyviä vinkkejä niin otan mielelläni vastaan!

Niin, ymmärrän itsekin tämän että todennäköisesti kukaan ei ole sinne hissiin kuollut. Olen kuullut muilta jotka hissejä pelkäävät että he nimenomaan pelkäävät hissin tippuvan alas tjtn.
Olen kuitenkin päättänyt tästä pelosta nyt päästä eroon, tavalla tai toisella.

Jos jollain antaa hyviä vinkkejä niin otan mielelläni vastaan!

Altistaminen on hyvä keino. Käytät siis joka päivä hissiä niin pikkuhiljaa siedätyt ja ahdistus helpottaa.

Yhteistyössä