Hitaammin liikkeelle lähtevät lapset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärvee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ärvee

Aktiivinen jäsen
17.06.2010
1 437
0
36
Meillä lapsi on kääntynyt selältä mahalleen +6kk, ryömimään alkoi +8kk ja vajaan vuoden ikäisenä nousee tukea vasten, ei kävelyä vielä mallailekaan.
Onko täällä muita joiden lapset ovat lähteneet rauhallisemmin vai käveleekö kaikkien lapset jo 6kk vanhana ?

Voi teitä ONNELLISIA keiden lapset ovat hidasta sorttia.. mä en ainakaan ole ylpeä tuosta meidän juuri 7kk täyttäneesta joka yrittää kovasti kävellä puutavasten!! Tietää kolhuja ja vaarallisia tilanteita.. sekä pelottaa se että mitä tekee jaloille ja muutenki tukielimistölle

En mäkään ollut kovin innoissani kun kuopus käveli 9-kuisena ja 10-kuisena juoksi täyttä päätä:/
Omaa tahtia vaan;
tiedän monia jotka ovat kävelleet reilusti vuoden ikäisenä.

meillä poika lähti vähän rapia vuoden vanhana ottaa ekoja askelia, ja muutenkin hitaasti liikenteeseen. Kääntyi kyllä aikasin, mutta muuten... Onn iin menevää sorttia, ettei malta keskittyä ja uskon, että ihan vaan sen takia venyy kaikki kehitys :)

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Voi teitä ONNELLISIA keiden lapset ovat hidasta sorttia.. mä en ainakaan ole ylpeä tuosta meidän juuri 7kk täyttäneesta joka yrittää kovasti kävellä puutavasten!! Tietää kolhuja ja vaarallisia tilanteita.. sekä pelottaa se että mitä tekee jaloille ja muutenki tukielimistölle

niin meil esikoinen nous pystyyn 11kk iässä ja käveli tuetta 14kk iässä, ja olin oikein tyytyväinen

No meidän lapset olivat myös aikaisessa, vanhempi nousi seisomaan 6kk ja käveli tukea pitkin 7kk, nuorempi samassa iässä samat jutut.
Ovat ihan normaaleja rakenteeltaan ja lääkärintarkastuksessa kun aikanaan asiasta kysyin, niin sanoi, että se miten aikaisin nousee, ei ole haittaa, sillä silloin lapsi vain on valmis fyysisesti, jos kerran kykenee itseään kannattelemaan pystyasennossa :)

Ja siihen kyllä yhdyn, että olisin minkin aikanaan ollut mielissäni vähän hitaammasta oppimisesta, sillä haavereita tuli paljon enemmän, kuin ystävien lapsille, jotka "tajusivat" ottaa ihan rauhassa.

Olen mä ihan onnellinen siitä että toi kerää järkeä päähän vähä ennenko liikkeelle lähtee :)

Alkuperäinen kirjoittaja homppu:

No meidän lapset olivat myös aikaisessa, vanhempi nousi seisomaan 6kk ja käveli tukea pitkin 7kk, nuorempi samassa iässä samat jutut.
Ovat ihan normaaleja rakenteeltaan ja lääkärintarkastuksessa kun aikanaan asiasta kysyin, niin sanoi, että se miten aikaisin nousee, ei ole haittaa, sillä silloin lapsi vain on valmis fyysisesti, jos kerran kykenee itseään kannattelemaan pystyasennossa :)

Ja siihen kyllä yhdyn, että olisin minkin aikanaan ollut mielissäni vähän hitaammasta oppimisesta, sillä haavereita tuli paljon enemmän, kuin ystävien lapsille, jotka "tajusivat" ottaa ihan rauhassa.

kiitos tästä..

"taidot riittää, mut ku pää ei kanna".. meil viel kolhuja lisää se että ei osaa tulla seisoma-asennosta alas.. tai isosisko (2v) käy laskeen pikkusiskon maantasalle ni tahtoo niitä könähyksiä siinäki sit tulla

Alkuperäinen kirjoittaja ärvee:

Olen mä ihan onnellinen siitä että toi kerää järkeä päähän vähä ennenko liikkeelle lähtee :)

:D

Meidän tyttö oppi tuetta kävelemisen 13 kk ikäisenä, vaikka nousi tukea vasten kävelemään 9 kk ikäisenä. Hänellä hidasti puhumaan oppiminen, ekat sanat tulivat jo 10 kk ikäisenä.

Poika taas on 14 kk ikäinen, kävellyt pitkään tukea vasten, mutta vasta harjoittelee tuetta seisomista. Sanoja ei tule kuin pari, elekielellä puhuu sitäkin enemmän :) En ole huolissani, toivon vaan että oppii kävelemään ennen päiväkodin alkua.

Esikoinen lähti kävelemään 1v7kk ja nyt toinen osaa nousta sohvee vasten seisomaan 1v2kk ikäisenä, eli luultavasti samoihin aikoihin lähtee ilman tukea kävelemään kuin esikoinen.
Ja hyvä niin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Poika käveli vasta 13kk (ilman tukea), vaikka oli kontannut jo puolivuotiaasta.
Omaan tahtiin.

Sama täällä, mutta onko se tosiaan vasta 13kk?? Eikö se ole ihan normaali aika oppia kävely?

Siksi sanoin "vasta", kun 4kk ryömi, 6kk konttasi ja nousi pystyyn.
Ihan normaalin sisällä kyllä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Poika käveli vasta 13kk (ilman tukea), vaikka oli kontannut jo puolivuotiaasta.
Omaan tahtiin.

Sama täällä, mutta onko se tosiaan vasta 13kk?? Eikö se ole ihan normaali aika oppia kävely?

Meidän esikoinen on oppinut sitten vissiin epänormaaliin aikaan :saint:

Meillä esikoinen käänty vatsalleen alle 3 kuisena, lähti ryömiin alle 6 kuisena. Sitten tulikin piiitkä tauko ennen kun alko mitään tapahtumaan. Olisko ollu 11 kk kun nousi tukea vasten ja konttaamaan alko vasta 1 veenä. Käveleen oppi 1,5 veenä ja se olikin sitten niin varmaa kävelyä, että olis luullut sen kävelleen pidemmänkin aikaa.

Ei huolta, kaikkien ei tarvitse olla yhtä nopeita kehityksessä vaan omaan tahtiin :attn: Meillä esikoinen oli hidasta sorttia, käveli vasta 1v4kk ikäisenä, en muista edes milloin kääntyi ja muuta kun eka oli niin ei osannut siitä edes stressiä repiä eikä neuvolassakaan koskaan oltu huolissaan. Toka olikin ihan toista sorttia ja tais kävellä 9kk iässä. Tämä kolmaskin tuntuu olevan suhteellisen nopeaa. Mutta siis, ihan normaali lapsi tuo hitaammin kehittynyt tyttökin on :)

Meillä esikoinen käveli 1v6kk, nyt 2v juoksee, hyppii, seisoo yhdellä jalalla, yrittää hyppiäkin niin. Eli kyllä ne "myöhäisherännäisetkin" ehtii...:) Meilläkin puhe tuli ekana,mites teillä ap?

Alkuperäinen kirjoittaja Marvik:
Meidän tyttö oppi tuetta kävelemisen 13 kk ikäisenä, vaikka nousi tukea vasten kävelemään 9 kk ikäisenä. Hänellä hidasti puhumaan oppiminen, ekat sanat tulivat jo 10 kk ikäisenä.

Poika taas on 14 kk ikäinen, kävellyt pitkään tukea vasten, mutta vasta harjoittelee tuetta seisomista. Sanoja ei tule kuin pari, elekielellä puhuu sitäkin enemmän :) En ole huolissani, toivon vaan että oppii kävelemään ennen päiväkodin alkua.

Meillä poika käveli kunnolla vasta 15 kk, ymmärrettävästi puhuikin vasta yli 2-vuotiaana, ja jotkut kirjaimet oli pitkään hakusessa. Nyt on jo koululainen ja luokkansa parhaita oppilaita ja kova liikkumaan :)

Meillä tuo esikoinen oli aika hidas lähtemään. Kääntymään alkoi 2kk ikäisenä, jonka jälkeen saatiinkin odottaa pitkään, että jotain alkoi tapahtumaan. Noin 8kk iässä alkoi ryömiä, 10kk iässä nousi istumaan ja alkoi konttaamaan. Muutamia päiviä vajaa 1v ikää alkoi kävelemään tukia pitkin. Ilman tukia lähti kävelemään vasta 1v5kk ikäisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja elisa:
Meillä esikoinen käveli 1v6kk, nyt 2v juoksee, hyppii, seisoo yhdellä jalalla, yrittää hyppiäkin niin. Eli kyllä ne "myöhäisherännäisetkin" ehtii...:) Meilläkin puhe tuli ekana,mites teillä ap?

Ei taaperolla tule vielä edes kunnon sanoja (ainut mikä on tunnistettavissa on koira "koja") Mutta on hyvinkin monipuolista tuo ääntely mun mielestä on. ja kakkaa ja kukkaa hoetaan kyllä :D

Usein näkee pieniä lapsia tai oikeastaan vauvoja, jotka ovat lähteneet tosi varhain liikkeelle, kävelevät jotenkin tosi hankalan näköisesti. Mistäköhän johtuu? Jalat on jotenkin ihan mutkalla ja asentokin vähän hassu, vaikea kuvailla tarkemmin, mutta melkein pahaa tekee katsoa sitä menoa.

Meillä keskimmäinen kääntyi 3kk ikäisenä ja lähti ryömimään 5kk iässä. Oli vissiin tyytyväinen siihen, koska lähti pyrkimään ylöspäin vasta 10 kk ikäisenä ja oppi kävelemään 1v4kk ikäisenä. Vaan hyvin on ehtinyt ja nykyään jumppaa ikäkautensa edustusjoukkueessa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Usein näkee pieniä lapsia tai oikeastaan vauvoja, jotka ovat lähteneet tosi varhain liikkeelle, kävelevät jotenkin tosi hankalan näköisesti. Mistäköhän johtuu? Jalat on jotenkin ihan mutkalla ja asentokin vähän hassu, vaikea kuvailla tarkemmin, mutta melkein pahaa tekee katsoa sitä menoa.

mutta miten estät liikkumasta?

Yhteistyössä