Hitas-asioista tietävät !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätietoinen

Vieras
Kertokaahan mulle miten se enimmäismyyntihinta muodostuu?
Jos se on ollut vuonna 2007 esim 250000 niin mihin suuntaan se on tähän päivään nähden muuttunut vai olisiko pysynyt samana?
Onko se ihan asuntokohtaista vai onko jokin yhtenäinen linja olemassa?

Mun mielestä siihen enimmäishintaan vaikuttaa asunnon rakentamisajankohta sekä se, jos ko asuntoon on tehty jotain remontteja, esim. uusittu keittiö tms. Sitä enimmäishintaa haetaan sieltä "hitas-toimistosta", mikä sen nimi lieneekään. Näin toimittiin ainakin 9v sitten, jolloin möin oman hitakseni.

Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Mun mielestä siihen enimmäishintaan vaikuttaa asunnon rakentamisajankohta sekä se, jos ko asuntoon on tehty jotain remontteja, esim. uusittu keittiö tms. Sitä enimmäishintaa haetaan sieltä "hitas-toimistosta", mikä sen nimi lieneekään. Näin toimittiin ainakin 9v sitten, jolloin möin oman hitakseni.

Hitas asunnoissa ei nimenomaan huomioiden itse tehtyjä remontteja. Esim. keittiö, ainoa mikä huomioidaan on kylpyhuoneremontti sekä tietysti taloyhtiön tekemät remontit. Rakentamisvuosi sekä sijainti ovat ratkaisevat.

Alkuperäinen kirjoittaja hitas:

Hitas asunnoissa ei nimenomaan huomioiden itse tehtyjä remontteja. Esim. keittiö, ainoa mikä huomioidaan on kylpyhuoneremontti sekä tietysti taloyhtiön tekemät remontit. Rakentamisvuosi sekä sijainti ovat ratkaisevat.

Ahaa, sori, annoin sitten väärää tietoa :ashamed:

Ajatus mulla oli kuitenkin se, että jos asunnon varustelutasoa on oleellisesti parannettu.

Alkuperäinen kirjoittaja hitas:

Ahaa, sori, annoin sitten väärää tietoa :ashamed:

Ajatus mulla oli kuitenkin se, että jos asunnon varustelutasoa on oleellisesti parannettu.

No sehän olisi oikein... nykyään tosiaan huomioidaan ne remontit jotka taloyhtiö joskus joutuisi muuten teettämään. keittiö ei kuulemma ole välttämätön. Ja kylppäriremontin arvo putoaa 10 % vuodessa. joten jos on yli 10 vuotta vanha niin ei huomioida mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli tosiaanko voin olettaa että asunnon hinta on vain noussut siitä mitä se oli vuonna 2007?

Ja kiitos vastaajille!

No meillä ainakin on. Rakennusvuosi 1983 ja sijainti Helsingissä. Ei ainakaan tippunut ole

Hinta taitaa tämä päivänä määrittyä rakennuskustannus indeksin (ei ihan varmaa tietoa) mukaan, sen kehitystä seuraamalla voi saada jotain suuntaa. Joidenkin uusien asuntojen hinta on saattanut jopa laskea, kun taloustilanteen vuoksi indeksit on laskussa.

Itse asumme 2002 tehdyssä hitas-talossa. Nimenomaan parempi varustelutaso nostaa hintaa koska se on rakentamishetkellä tehty rakennusfirman toimesta. Ja extrat erikseen maksetut.

Ja pitää tilata se hitas-hinta -arvio kaupungilta.

Soita kaupungin asuntotuotantotoimistoon ja kysy hinta-arvio. Kukaan ei voi sitä täällä sinulle varmasti sanoa. Kun hintaan vaikuttaa paikka, rakennusajankohta ja -kustannukset. Noin uudessa on tuskin remonttejakaan tehty.

Yhteistyössä