Hitto että pistää vihaks!!*Neuvolalääkäri purnausta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
kävimpäs tänään neuolassa ja laittovat mut sieltä lääkärille viime öisten supistelujen takia,ettei oo vaan paikat menny aukeemaan.

Ensinnäkin tää lääkäri oli 45min myöhässä "koska oli muitakin potilaita",sano näin kun tokasin että luulin olevani väärässä paikassa.
sitten kaikista paras,katto koneelta mun ikää ja sano että olet ehkä vähän LIIAN nuori,keskimääräsesti sopiva ikä saada lapsia olisi 23vuotta!!!Olen VASTA 19,ja täytän 20!olenko nyt miettinyt äitiyden tarkoin,se ei ole mitään leikkiä!
siis ihan oikeesti!!

olin vähän että :o mitä.../#&"/#(??!!
jumalauta kun se rupes kokeilee kohdun suuta niin piti törkkää sit melkein koko nyrkki sisään |O
Se ämmä siis ihan oikeesti huusi mulle siitä että "poltan",oon jo pitkään polttanu korkeintaan kahet hermosauhut,nekin puolikkaita.ja se oli nyt maailman hirvein asia."SE ON MYRKKYÄ,SE ON MYRKKYÄ!!!"

mut toi ikä juttu oli niin ihme,eihän kukaan voi tulla mua arvostelemaan siitä että saan lapsen 20vuotiaana?entäs jos olisin ollutki 16?
just ku ajattelin et on hyvä päivä niin joku tommonen Vatipää isolla VEELLÄ tulee arvostelemaan mun kykyä hoitaa mun omia asioita. :(

No mun mielestä tosta tupakoinnista on syytäkin huutaa...
Vastuutonta tommonen!

Muuten oli asiaton käytökseltään.

siitä se lähtee savuttomuus. Itsekin poltin ekan raskauden aikana, vähän mutta kuitenkin. Tokassa en sitten ollenkaan kun sain tietää odottavani. Viimeinen mitä siinä tilanteessa tarvii on muiden vittuilut, ne kun ei yleensäkään mitään auta. Joo ei nyrkillä ketään saa runnoa. Nyrkki laitetaan ulkopuolelle luita vasten ja katsotaan suunnilleen. Ihmettelen joidenkin kommenttia että se tavaraan survotaan ja että se on ihan jees, no ehkä joillekin on.

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Mun on nyt ihan pkako kysyä, että ihanko tosi nyrkillä tutkitaan alapäätä raskaana? Mulla on kolme synnytystä takana ja yksi keskenmeno, ja kertaakaan ei kukaan ole mulle nyrkkiä tunkenut tuonne!! Ei naistenklinikalla, missä juoksin kuukauden välein ensimmäistä odottaessani äitiyspolilla, ei kättärillä, missä ovat seuraavat synnytykset hoidettu, eikä neuvolassa ikinä. Koskaan ei ole kovin kipeää tehnyt, edes ihan viimeisillä viikoilla tehdyissä tutkimuksissa, jolloin lääkäri on saattanut hiukan pyöräyttää ronskimmin.

toi nyrkki juttu oli nyt ihan vaan vertauskuvallinen juttu..kuvaa sitä kipua jonka ronkkiminen aiheutti.
juu,nyt vasta 3.täysin tupakaton päivä.

Tupakasta luopuminen ei ole aina helppoa. Jos se jollakin on helppoa, se ei tarkoita että se on sitä kaikilla. Se ei ole kiinni itsekurista tai luonteesta, vielä vähemmän iästä.

Parempi se muutama hermosavu kuin aski tai kaksi, ja vielä parempi kun on kokonaan ilman. Älä vain ap välitä näistä teksteistä jotka tuomitsee. Parhaasi teet varmasti. Taitaa näillä arvostelijoilla olla jotain nuoria äitejä vastaan. Jos vaikkapa joku Provo tai Helinähulikeiju olis sanonu että otinpas parit hermosavut niin päähän taputettais että hyvä tyttö, et kuitenkaan enempää... Ihme sakkia täällä.

Hyvä jos pääset tupakasta eroon... Se vaan on niin turhaa, rumaa jne. varsinkin masun kanssa, että en ala sitä kaunistelemaan. Ja tuo vieras meinasi että tässä on kyse tulevan äidin iästä. Itsekin tulin äidiksi kun ikää oli 19v... Ihan sama paljonko on ikää, huonosta tavasta voi silti luopua tai sitten ei.

en mä oo edes kehdannu julkisella paikalla sauhuja vetää..en ees sillon kun mahaa ei vielä näkyny :saint: nyt vielä vähemmän.tuntuu että oon kohta hermoraunio mutta ihmeellisesti tän kestää.
jos joku päivä sorrun niin yritän kyllä uudestaan,tiedä vaikka tästä pääsis ainiaaksi eroon :D

en mä oo edes kehdannu julkisella paikalla sauhuja vetää..en ees sillon kun mahaa ei vielä näkyny :saint: nyt vielä vähemmän.tuntuu että oon kohta hermoraunio mutta ihmeellisesti tän kestää.
jos joku päivä sorrun niin yritän kyllä uudestaan,tiedä vaikka tästä pääsis ainiaaksi eroon :D

eli tiedät itsekin kuinka väärin teet lastasi kohtaan...!

Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:

eli tiedät itsekin kuinka väärin teet lastasi kohtaan...!

niin ja nyt ainakin yritän korjata tilanteen.. :(

Nyt täytyy tähän väliin tunnustaa(jos sopii) että myös minä poltin tupakkaa kun odotin lastamme. En yleisillä paikoilla mutta kotona joskus. Ei siitä neuvolassa "paasattu" kauheesti. Vielä enemmän vahinkoa olis tullu jos olisin heittäny tupakin pois sillon. Koko raskauden ajan poltin.Enemmän ja vähemmän. Ei sitä sellaset ihmiset ymmärrä jotka eivät ole jääneet siihen koukkuun totaalisesti, millasta se olis olla polttamatta. Tunnen myös useita ihmisiä jotka ovat polttaneet koko raskauden ajan vaikka he ovat "jo" noin nelikymppisiä "vastuullisia" aikuisia ihmisiä. Enkä ala väittelemään haitoista.Tiedän että ne ovat vaarallisia vauvalle ja niin tietävät varmasti kaikki muutkin raskaana olevat tupakoijat.Poltin jopa samana päivänä synnärillä kun olin kokenut sen ihanan kamalan synnytyksen. Palkkioksi itselle.t:omahyväinen äiti joka polttaa edelleen
pssst.anteeksi jo etukäteen kaikille jotka kauhistuivat tekstiäni

Niin ja tuohon ap;n juttuun sanoisin vain että onneksi sinun ei enää ole pakko mennä tälle paskatädille tutkittavaksi vaan voit vaihtaa toiseen miellyttävämpään henkilöön. Valitusta vaan menemään! Ja tsemppiä tupakasta luopumiseen.

No jopas oli epäempaattinen ihminen. Ihan hävytön.

Ei hän ole todellakaan mikään kertomaan milloin kuuluu tehdä lapsia ja varmasti jokainen tekee parhaansa tupakanpolton ym. suhteen. Ihan yhtä hyvä äiti on vaikka polttaa. Ihmesuvaitsemattomuutta.

Sain poikamme kun olin 21 vuotias(melkeen 22). Samaa kohtelua ikäni puolesta sain myös minä. Itse en kokenut itseäni mitenkään liian nuoreksi vaan olin valmis odotukseen ja vauvaan. Meni kauan ennen kuin edes tulin raskaaksi. Neuvolalääkäri kysyi että "oletko nyt ihan varmasti valmis tähän" ja "oliko tämä ihan vahinko vai suunniteltu juttu". Siinä mielentilassa sitä itkettää ja suututtaa pienemmätkin kysymykset ja alkaa niitä miettimään että mitähän se sillä ja sillä tarkoitti..Saisivat mennä itseensä kaikki jotka noita typeriä kysymyksiä kyselevät(siis lääkärit/neuvolatädit).
Onnea paljon odotukseen ap:lle ja muillekkin raskaana oleville!

itselläni on huono kokemus ainoastaan jälkitarkastuslääkäristä.

Alusta asti oli tökeröä palvelua, kun tulin lapseni ja mieheni kanssa sisään.
Ei kuulemma saanut tulla huoneeseen, sillä liian pienet tilat (tilaa riittämiin, sillä penkkejäkin oli monta missä istua)

Kysyi heti alkajaisiksi, että joko olen tehnyt jumppaliikkeitä, ettei tuo ruma vatsapussi jää tuohon roikkumaan. Se on kuulemma tosi ruman näköstä, jos naisilla roikkuu löysä pussi mahassa.
Itse lääkäri oli vajaat viiskymppinen tätinainen jolla itsellään hervoton makkara vyötäröllä.

Sorkkiminen oli sitten niin rajua ja teki kipeetä.
Milloinkaan odotuksen aikana en joutunut sellaiseen käsittelyyn!
Nyt jo valmiiksi pelottaa, että joudunko samalle naiselle jälkitarkastukseen kun toisen lapseni puolen vuoden päästä synnytän.

Sitten mietin tuota ehkäisvälineiden tarjoamista.
Mitä jos asiakas on esim lestadiolainen?
heillä uskonto kieltää ehkäisyn käyttämisen.
Miten tälläiset lääkärit heihin suhtautuvat?
saavatko hekin paskamaista kohtelua vakaumuksensa vuoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Piru ei jaksa kirjautua:
Sain poikamme kun olin 21 vuotias(melkeen 22). Samaa kohtelua ikäni puolesta sain myös minä. Itse en kokenut itseäni mitenkään liian nuoreksi vaan olin valmis odotukseen ja vauvaan. Meni kauan ennen kuin edes tulin raskaaksi. Neuvolalääkäri kysyi että "oletko nyt ihan varmasti valmis tähän" ja "oliko tämä ihan vahinko vai suunniteltu juttu". Siinä mielentilassa sitä itkettää ja suututtaa pienemmätkin kysymykset ja alkaa niitä miettimään että mitähän se sillä ja sillä tarkoitti..Saisivat mennä itseensä kaikki jotka noita typeriä kysymyksiä kyselevät(siis lääkärit/neuvolatädit).
Onnea paljon odotukseen ap:lle ja muillekkin raskaana oleville!

mietin myös tota ikä juttua kun edellinen neuvolalääkäri (muutin tuossa muutama kk sitten ja neuvola vaihtui) sanoi että ensisynnyttäjien keski-ikä on tällä hetkellä 28vuotta!!joka on kuulemma todella paljon,ja tätä haluttaisiin saada alemmas.ei tietenkään teiniraskauksien varjolla mutta jotenkin..

tää nyt on vähän ohi aiheen mutta kuiteski :D

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Mun on nyt ihan pkako kysyä, että ihanko tosi nyrkillä tutkitaan alapäätä raskaana? Mulla on kolme synnytystä takana ja yksi keskenmeno, ja kertaakaan ei kukaan ole mulle nyrkkiä tunkenut tuonne!! Ei naistenklinikalla, missä juoksin kuukauden välein ensimmäistä odottaessani äitiyspolilla, ei kättärillä, missä ovat seuraavat synnytykset hoidettu, eikä neuvolassa ikinä. Koskaan ei ole kovin kipeää tehnyt, edes ihan viimeisillä viikoilla tehdyissä tutkimuksissa, jolloin lääkäri on saattanut hiukan pyöräyttää ronskimmin.

ei mullekaan tehty ensisynnytäjänä mitään sisätutkimusta ronskimmin vaan normaali tutkimus ja joku ihmeen vetohomma siinä oli jossa kokeiltiin lihaksia tai jotain ja sama oli toisella kerralla..taitaa olla paikkakunta kohtasta

Yhteistyössä