Hitto, menee hermot tuon teinin kanssa !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sd

Vieras
Vaikka sitä kuinka ajattelee että ei provosoidu tänään niin toisin käy... mitähän sitä pitäisi tehdä, ei ole kiva olla aina ihan raivona ! tyttö kyllä tietää miten saa mut raivoon
- huone kuin kaatopaikka, KAIKKI käyetyt vaatteet kasassa lattialla, pöytä täynnä mukeja ja lautasia, roskat pöydällä vaikka pöydän alla roskis
- kaikki ruoka mitä teen on pahaa, paskaa, yököttävää
- pestyt vaatteet kasaa kaappiin ryttyyn ja kiroilee aamulla kun ei löydä mitään
-kiroilee koko ajan

:( se ei ole helppoa.... itse kuitenkin kestäisin kaiken tuon, jos saisin teinin vielä kotiin.

Meillä tuli vähän isompia ongelmia :(

vaikka se kuinka kiukkuaa, niin osoita sille, että rakastat.. sitähän ne tuittupäät kuitenkin pohjimmiltaan vaan haluaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja *:
:( se ei ole helppoa.... itse kuitenkin kestäisin kaiken tuon, jos saisin teinin vielä kotiin.

vaikka se kuinka kiukkuaa, niin osoita sille, että rakastat.. sitähän ne tuittupäät kuitenkin pohjimmiltaan vaan haluaa :)

aina illalla sovitaan riidat ja halataan. Mutta seuraavana päivänä sama juttu.... tahallaan ärsyttää mua kun olen niin tyhmä että provosoidun

ihan kun minä 3 vuotta sitten kun asuin vielä kotona ja ei ollut lapsia. nopeasti kyllä muutuin lapsen myötä. tuo on sitä teini vaihetta =) nykyään kaduttaa millanen olin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja *:

aina illalla sovitaan riidat ja halataan. Mutta seuraavana päivänä sama juttu.... tahallaan ärsyttää mua kun olen niin tyhmä että provosoidun

Ihmisiähän me äiditkin vaan ollaan, ei sitä kaikkee jaksa eikä tarviikaan sietää.

Sellaisia ne on. Anna sen huoneen olla millainen itse tahtoo, mutta viikkorahojakaan ei tipu jos hommat ei hoidu. Ja jos ruoka ei kelpaa niin olkoot syömättä. Älä motkota.

Alkuperäinen kirjoittaja teelikki:
:laugh: :laugh: näin meilläkin! Iloista naamaa ei näy, paitsi joskus vahingossa. Meillä ei oo kuulemma ikinä mitään syötävää :laugh: :laugh: On se kumma kun muu perhe saa vatsasa täyteen joka päivä..

Meillä muuten aina kanssa sama juttu, ei ole muka mitään syötävää!!!

Vaikka olis kaappi täynnä...

teinin mielestä pitäs aina olla patonkia, nuudeleita, pizzaa/hamppareita, makaronilaatikkoa ..

jos on perunoita niin "ei jaksa kuoria" ja niin edelelen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sellaisia ne on. Anna sen huoneen olla millainen itse tahtoo, mutta viikkorahojakaan ei tipu jos hommat ei hoidu. Ja jos ruoka ei kelpaa niin olkoot syömättä. Älä motkota.

Juu näin toimin itsekin paitsi että sorrun motkottamiseen aivan liian usein :( Kyllähän ne teinit syö ku nälkä tulee.

mutta sekään ei auta.unohdin sen, että mitään häne ei JAKSA kotona tehdä, ei viedä koiraa ulos, ei tyhjätä tiskikonetta jne. Tekee kyllä kun en anna periksi ja teen riidan. Muuten ei tee mitään

Laitat teinin huoneen oven kiinni ja menet keittämään itsellesi kahvia. Meillä myös aika ajoin astioita kerääntyy kuopuksen huoneeseen, mutta koska asun nyt kuopuksen kanssa kaksin, niin mä en laita ruokaa, jos ei ole astioita. Kummasti ne astiat sieltä keittiöön ilmestyvät, kun pojalle tulee nälkä.

meillä ei pääse nettiin, mutta siitä seuraa se, että ei ole nyt esim ollut 3 päivään. Sitten teini maleksii pitkin taloa kaiket illat ja kiusaa tahallaan pikkusisaruksia :-(

lapsilisät menee tilille ja saa käyttää ne omiin juttuihinsa. Pitäisikö tyhjätä tili ?

mutta sekään ei auta.unohdin sen, että mitään häne ei JAKSA kotona tehdä, ei viedä koiraa ulos, ei tyhjätä tiskikonetta jne. Tekee kyllä kun en anna periksi ja teen riidan. Muuten ei tee mitään

uhkaile että heität hänet lastenkotiin niin eiköhän ala tulla kuri :)

Kuulostaa tutulta... Ovi vaan kiinni niin ei tarvii katsoa sitä kaaosta, huolehtikoon vaatteistaan ihan itse, luulis jossain vaiheessa tajuuvan että kun pitää ne rytkyt järjestyksessä niin jotain löytääkin. Meillä toi teini myös pesee ihan itse vaatteensa. Kyllästyin siihen, kun kerran kahdessa viikossa tuodaan pyykkikoriin järkky pino joka oli kattoon asti... Kyllä niistä ihan ihmisiä tulee, vaikka just nyt ovatkin niin ärrrrsyttäviä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ff:

Tuo nyt on ihan älytön uhkaus.

Höh, ei auta mitään. Nehän vois muuttaa vaikka roskikseen kunhan ei tarvi asua kotona :D

mutta kun itse tykkään siististä ja että kaikki tavarat on paikoillaan niin mua ärsyttää niin suunnattomasti. ....arghhhhhh. Pitää kokeilla sitä varmaanettä laittaa vaan oven kiinni ja katsoo kaunako teini itse kestää.
Mutta sitten kyllä siirrän rahat pois tililtään, koska laitan lapsilisät tilille ja ollaan sovittu että kotitöitä tehdään siitä hyvästä

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

toimi ainakin mulla teininä kun ryyppäsin aj olin mahdoton äiti sanoi ettei jaksa enää että laittaa mun lastenkotiin. kyllä se toimi :)

Nuorisokotiin kun pääsee/joutuu,niin taivas aukeaa.Siellä saa omaa rahaa ja oman huoneen.Niin ne kertoo jotka siellä asuu että on vallan loisto-olot.

Alkuperäinen kirjoittaja houkuttelevaa se on nuorelle nuorisokoti:

Nuorisokotiin kun pääsee/joutuu,niin taivas aukeaa.Siellä saa omaa rahaa ja oman huoneen.Niin ne kertoo jotka siellä asuu että on vallan loisto-olot.

no mua ainakin ahdisti ajatus lastenkodista :S

Alkuperäinen kirjoittaja teinin äiti:
meillä ei pääse nettiin, mutta siitä seuraa se, että ei ole nyt esim ollut 3 päivään. Sitten teini maleksii pitkin taloa kaiket illat ja kiusaa tahallaan pikkusisaruksia :-(

lapsilisät menee tilille ja saa käyttää ne omiin juttuihinsa. Pitäisikö tyhjätä tili ?
Oman huoneensa siivottomuudesta ei mitään rangaistuksia. Omapahan on huoneensa. Sen olen sanonut, että jos siellä jotain ötököitä alkaa pesimään, naulaan teinin korvista yläkerran käytävän seinään. Tietää toki, että en mä niin tekisi, mutta ymmärtää pointin. Mä en siivoa teinin huonetta, en edes imuroi tai pese lattioita siellä. Itse saa hoitaa nuo hommat haluamanaan ajankohtana. Joskus, kun teini on ollut esim ulkomailla tms, olen sillä aikaa siivonnut huoneen, jotta on mukavampi tulla kotiin. Vastaavasti olen sitten saanut itsekin tulla ulkomaanreissuilta siistiin kotiin.

Mä en kysele likapyykkien perään, pesköön teinit itse omat pyykkinsä, jos ne eivät ole ilmaantuneet pyykkikoriin siihen mennessä, kun mä laitan pesukoneen pyörimään. 14-15 -vuotiaasta lähtien ovat pääasiassa itse pyykkinsä hoitaneetkin. Ton ruokajutun jo kerroinkin. Meillä tosin ei ole ollut ongelmaa niiden astioiden tuomisen kanssa muutoin kuin että kuopuksella niitä vaan kerääntyy omaan huoneeseen. Tuo ne kyllä heti, kun sanon, että tarttis saada ne keittiöön.

Mun lapsillani on yli 5 vuoden ikäero, joten isompi ei aikoinaan vaivautunut pienempäänsä kiusaamaan ja tällä pienemmällä ei ole ketä kiusata.

Alkuperäinen kirjoittaja houkuttelevaa se on nuorelle nuorisokoti:

oma nuoreni asuu perhetukikeskuksessa ja se on kaikkea muuta kuin "taivas"

henkilökunta on aivan ihanaa ja tilat on hienot, jokaisella on oma huone jne.

MUTTA kotiintuloajat on selkeet, sääntöjä on ja jokaisella omat tehtävät. Rangaistuksia tulee jos ei noudata ja puhalla yhteen hiileen toisten kanssa. Huoneeseen mennään tiettyyn kellonaikaan illalla ja nukutaan. Jokainen hoitaa kotihommia, pesee pyykkinsä. Rahaa saa 15e/viikossa JOS ei mokaile ja on hoitanu hommansa.... jos ottaa hatkat niin ohjaajat tulee vaikka poliisien kanssa hakemaan .. ja seuraamukset on isot, sit keskustellaan taas sossujen kanssa ja niin edelleen. Ainakin tuolla missä nuoreni on, ei ne uskalla tehdä mitään virheitä. Tottakai jokainen mokaa joskus, mut mitään suurempaa sillä aina on vaarassa paikkansa menetys ja joutuminen sit jonnekin suljetumpaan paikkaan tai toiselle paikkakunnalle. JKa sitä ei kukaan tahdo...

Yhteistyössä