hitto mua ärsyttää meidän kyvyttömyys taloudellisuuteen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
|O :ashamed:

oon niin ärsyyntyny siitä et kun mä siirryin työelämään, niin meil käydään joka ilta kaupassa ja isoilla ostoksilla ehkä kerran kahdessa kuussa jolloin ostetaan pakastimeenkin tavaraa -jotka syödään sit heti pois ja taas se iltakauppakierre alkaa :headwall: meil ei oo lähellä kun noita pikkukauppoja joista ei vaan osaa tehdä ns.isoja ostoksia ja meillä ei kummallakaan riitä aika eikä jaksaminen lähtee kauemmas ostoksille ja tää meidän elämäntapa tulee aika kalliiks :ashamed:
mulla ei riitä pitkäjänteisyys budjetointiin, enkä oikeastaan haluakaan listata kaikkia ostoksia ylös, mut vois tähän jonkun tolkun jostain koittaa keksiä :ashamed:

*anelee nöyränä apuja, ideoita ja vinkkejä* :snotty:

niin ja ruokalistaa olen kokeillut monesti, mut koska miehelle kaikki on "ihan sama" eikä voi mihinkään mitään sanoa, niin en jaksa yksin keksiä ruokalistoja -saati toteuttaa :ashamed:

Taas kerran, me käydään kerran kuussa isoilla ostoksilla. Sitä safkaa tulee ainakin se 10 kassia mutta sitten on kuiva-ainekaapit ja pakastin täynnä =) Ja kun täydentää vaan sen mitä on pakko siinä välillä. Ruokaa on hiton helppo tehdä kun on kaikkea kaapissa. Lihaa, kalaa, kanaa ja kasviksia pakastimessa ja kuivia juttuja kaapissa =) Ja ruokalasku ei ole iso. Meillä ei ole koskaan rahaa mutta ruokaa on aina :D

Meitä on siis kolme, minä, mies ja poika 5 vee. Jos ostetaan pakastin ihan täyteen.. Siis lihoja, kasvikset ja muut pakastintavarat ja kuiva-aineita kaappi täyteen, pastat ja sellaiset, säilykkeet, soossit ja kahvit. Korkeintaan 400 ja siinä on jo pesuaineet ja muut mukana. Ja ei varmasti lopu ruoka pariin kuukauteen =) Ja tuossa on leivätkin, niitä on toinen pakastin puolillaan :whistle:

Tottakai täydennyksiin menee rahaa, maitoon, voihin, juustoon ja muuhun vastaavaan mutta halvemmalla pääsee kun noin tekee ja ruuanlaitto on tosissaan helppoa kun ainakin melkein kaikkea on valmiina =)

Miä mä nyt pommitan sua kysymyksillä :D

mut montako pakettia kanaa ostatte? jauhelihaa? mitä muuta ku noita? :ashamed:

päätin just et tälle tulee loppu kun mun kesäloma alkaa, sinä aikana opettelen kaupassa käynnin salat ja ylläpitosiivouksen :xmas:

Oon monesti pohteinut että tulisi paljon halvemmaks asua maalla josta lähimpään kauppaan 20km. Ei tulisi jokaisen pienen mieliteon takia lähdettyä kauppaan hakeen vaan sitä mitä tekee mieli ja siinä sivussa kärryllinen kaikkea muutakin.

Pommita vaan :D Me ostetaan mahdollisimman isoja paketteja koska ne on yleensä halvempia kilohinnaltaan. Sitten pakastetaan sopivissa annoksissa. Ootas mä mietin viime kauppareissun. 5 kilon pakettia kanansuikaleita. 5 pakettia 750 g sika-nauta jauhelihaa. 2 pakettia 500 g naudan jauhelihaa. 4 kilon pakettia kananpihvejä. 1 kilon paketti kalkkunapihvejä. 4 pakettia makkaraa. 2 pakettia 30 kappaleen nakkilootia. 2 kilon rasiaa koipireisiä. 1 kilon possun ulkofile. 1 kilon paketti valmiita pihvejä. 2 pakettia 500 g kinkkusuikaleita. 2 pakettia 500 g kebablihaa.

Siinä tais olla lihat suunilleen. Sit jotain nugetteja, hornetteja, kalapuikkoja ja muuta eineksiä oli kans. Osa noista on tarjouksia, mä juoksen joskus aamuisin mummojen kanssa kilpaa tarjousten perässä :D

:o :o :o :o :o mä pökrään, eihän meidän pakkaseen ees mahdu toi määrä ennenku päästään muuttaan uuteen kotiin joskus jouluna 5684 :D

kiitos, näytän tän ketjun miehelle, se kauhistelee jo 120euron kauppakuittejakin niin et mulla palaa hihat :headwall: :D

Minä luulen, ettei meidänkään tapamme tule paljon kalliimmaksi.
Meitä on 5, silti selvitään 4-500 euron ruokalaskulla, lähempänä 500 euroa ruuan hinnan nousun myötä. Tuossa summassa on mukana hygieniatuotteet ja herkkujakin.

Meillä on melkoisen pieni keittiö, meillä on myös vain jenkkikaappi, jossa varsin pieni (45 l) pakastin osa. Sillä kyllä tulee toimeen, muttei voi esim. käydä ostamassa lihat vain kerran kuussa tahi kahdessa.

Ostan ruokaa niin, että ostan tavallaan vakiotavaroita. 2-3 pakettia jauhelihaa per viikko, pari pakettia kanaa, kinkkusuikaleita tulee myös, yksi makkararuoka. Ostan toki jauhelihaa tai muita lihoja enemmän, jos ne se on tarjouksessa tai lihoja on hinnoiteltu punaisilla lapuilla.

Aika harvoin haen edes mitään täydennysostoksia. Maitoa voi ostaa loppuviikoksi esim. kalsiummaitona tai hylana, ja leipää voi pakastaa, hedelmät ja vihannekset säilyvät kyllä viikon ihan hyvinä.

Meillä on arkkupakastin lihoille ja toinen leiville ja kasviksille :D Tolla määrällä mitä luettelin niin pärjää kevyesti melkein pari kuukautta käymättä kaupassa kertaakaan :D No maitoa pitää ostaa ja leivänpäällyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kuulostaa hyvältä systeemiltä, loistava idea. Säilyykö makkara noin hyvin vai voiko nekin pakastaa?

Me pakastetaan ihan kaikki minkä voi, myös leivät. Sit vaan ajoissa sulamaan kun pitää ruokaa tehdä, jos on hätä niin mikrossa sulaa äkkiä =) Toki makkaraa voi pakastaa, siis lenkkimakkaraa.

pitäis oikein laskee vaik viikon ajan paljon tulee ne jokailtaset ostokset maksaan, sen lisäks et menee hermo joka ilta ylipäänsä käydä kaupassa hakees joko leipää tai maitoa :kieh:

mies on käyny täl viikol joka ilta hakemassa jotain ja joka kerta on menny 10-20 euroa eli periaatteessa menny jo 30-60 euroo ja tänään on keskiviikko :saint: tosin tossa summassa on mm.juusto ja voi jotka kestää loppuviikon, mut oletetaan et loppuviikolla menis vaik 5-10e per ilta johonkin, niin viikossa tekis keskimäärin jotakuinkin kuuskymppiä, sii HIRVEETÄ :x siihen viel muu tarvike ja koiran ruuat ja bensat ja kaikki :|

kirjotinpa epäselvästi, siis ton keskimäärin 60e viikossa sisältö on siis just maito, mehu, leipä, voi, juusto, leikkele. tohon viel ruokatarpeet ja muut.
eikäku laskin ihan vituiks ei mikää 60e viikossa riitä :headwall:

Juustoakin me ostettiin se 2 kilon paketti, maksoi kympin ja kesti monta viikkoa. Nyt se on vaan hävinnyt jonnekkin kaupasta :snotty: Meillä syödään vaan metukkaa niin se on halpaa, 600 g paketti on 3,60 ja sekin kestää jonkun aikaa =)

Suosittelen lämpimästi :D Se on raivostuttava reissu ja se kassien määrä :kieh: Mut sit voi kölliä kuukauden ja pakkasesta vaan kaivaa safkaa pöytään =) Ja rahaa säästyy pirusti.

mä tein kans ennen nuin,mut nyt ku muutettiin,ni meil on vaan pakastelokero johon menee yks kalapuikko paketti :headwall:
Mies jatkuvasti sanoo hommanneensa pakastimen,mut ei oo viel näkyny ja joulukuus ollaan muutettu. Ei siin mitään et jatkuvasti joutuu hakeen ruokaa kaupasta. max. 3-5 päivän ruoat kerralla mahtuu/säilyy jääkaappiin, mut ku bensan hintaki on noussu ja täält meän uudelta kodilta on lähimpään kauppaanki sen verran et autol on pakko mennä, ku edel.kodis oli vaa 200m... :kieh: Eli halvemmaks tulis ostaa se pakastin.. alanki nyt jankuttaan siit miehelle vähintään kaks kertaa päiväs =) oon niin kateellinen ison pakastimen omistajille

Teettekö te jonku aikataulun mukaan: maanantaina makaronilaatikkoa, tiistaina lohta yms. koko kuukauden tai viikon etukäteen ja käytte sitten ostoksilla?
Millaisia määriä ruokaa teillä menee päivässä, paljonko maitoa, lihaa, leipää yms.?

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
siis miten sulla voi olla tuolainen ongelma kun on niin hyvät tulotkin? eihän nyt rikkaana pitäisi ruokalasku hetkauttaa! vittu sä oon onneton.

mistä vitusta sä oot saanu päähäs et oltais jotenki rikkaita??!!! :laugh:

Yhteistyössä