hiusten oheneminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mulla lähtee kauheesti hiuksia, varsinkin harjatessa. Kun kädellä vedän hiusten läpi niin aina jää käteen 1-10 hiusta. Mulla on aika paksut, rintojen kohdalle ylettyvät hiukset, jotka ovat todella helposti takkuuntuvat. Tarvii joka pesukerta käyttää hoitoainetta ja vielä hoitosuihketta päälle. Värjään hiukset nykyään n.3 kuukauden välein kaupan väreillä. Onkohan tää normaalia? Pelottaa kaikki syövät ja sellaset :( Luulen aina tosi helposti, että joku pienempikin oire kertoo vakavemmasta sairaudesta.. Niin ja päänahkaa kirvelee silloin tällöin ja hilseilee myös..

En ole kuullut, että jollakin olisi syöpä oireillut hiusten lähdöllä. Stressi, hormonaaliset muutokset, kilpirauhasen vajaatoiminta, hiuspohjan ongelmat ja joskus puutostilat ovat paljon todennäköisempiä syitä hiusten lähtöön.

Välillä ihmiselläkin on karvanlähtöaika, koska yksi hius elää yleensä jotain 4-6 vuotta. Silloin hiuksia voi lähteä tavallista enemmän, kun on niiden uusiutumis aika. Tuo määrä hiuksia käteen ei ole mikään erityinen mistä pitäisi huolestua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin mullakin on ohentunu tosi paljon.
Enkä edes ole värjännyt vuosiin ja imettänyt olen viimeksi 4v sitten.
Mietin jo että johtuuko pillereistä (cerazette)?

Mulla on kanssa cerazetet.. Ollu tosiaan kohta jo 4vuotta.

Mulla sama juttu, hiuksista ei ole enää kuin puolet jäljellä. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:

Mulla sama juttu, hiuksista ei ole enää kuin puolet jäljellä. :'(

Käytätkö sinä cerazetteä?
Joskus käytin femodeniä enkä tämmöistä huomannut.
Ehkä pitää vaihtaa siihen takaisin ja katsoa auttaako.

Ensin suosittelen jättämään markettivärit hyllyyn. Ne heikentävät hiuslaatua ja ohentavat hiusmassaa. Sitten kannattaa leikkuuttaa reilusti pituutta pois, niin että kulunut latva lähtee ja jäljelle jää parempikuntoinen hius. Osta kampaamosta Bio+ hilseshampoo tai muu herkälle päänahalle sopiva (sopii myös värjätyille hiuksille) ja hoida sen avulla päänahka kuntoon. Jatkossa anna kampaajan värjätä, niin päänahka ja hiukset pysyvät paremmassa kunnossa. Ongelma on tuttu, mutta näillä keinoin hiukseni ja päänahkani voi paremmin. :)

Hiustenlähtöä voivat aiheuttaa lukuisat syyt, sairaudet, raskaudet/imetys, hormonaaliset ehkäisyvalmisteet, paha hilse, liian kovakourainen hiusten käsittely, mutta myöskin perinnölliset taipumukset siihen. Naisellakin voi olla miestyypin kaljuuntumista, mutta ei tavallisesti niin voimakkaasti kuin miehillä, eli kaljua naisille ei yleensä synny, mutta hiukset saattavat kuitenkin harveta.

Kuinka kauan sinulla on jatkunut tuo tilanne?

Alkuperäinen kirjoittaja macy gray:
Ensin suosittelen jättämään markettivärit hyllyyn. Ne heikentävät hiuslaatua ja ohentavat hiusmassaa. Sitten kannattaa leikkuuttaa reilusti pituutta pois, niin että kulunut latva lähtee ja jäljelle jää parempikuntoinen hius. Osta kampaamosta Bio+ hilseshampoo tai muu herkälle päänahalle sopiva (sopii myös värjätyille hiuksille) ja hoida sen avulla päänahka kuntoon. Jatkossa anna kampaajan värjätä, niin päänahka ja hiukset pysyvät paremmassa kunnossa. Ongelma on tuttu, mutta näillä keinoin hiukseni ja päänahkani voi paremmin. :)

Mä en edes värjää hiuksiani.

Alkuperäinen kirjoittaja Hiustenlähtö:
Hiustenlähtöä voivat aiheuttaa lukuisat syyt, sairaudet, raskaudet/imetys, hormonaaliset ehkäisyvalmisteet, paha hilse, liian kovakourainen hiusten käsittely, mutta myöskin perinnölliset taipumukset siihen. Naisellakin voi olla miestyypin kaljuuntumista, mutta ei tavallisesti niin voimakkaasti kuin miehillä, eli kaljua naisille ei yleensä synny, mutta hiukset saattavat kuitenkin harveta.

Kuinka kauan sinulla on jatkunut tuo tilanne?

joku puolisen vuotta. aina hiusta on jonkinverran lähtenyt. mutta nyt mielestäni enemmän.. ja ikää vasta 21..

Yhteistyössä