Hiusten värinä muu kuin luonnollinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmp"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmp"

Vieras
Te jotka värjäätte hiuksia huomattavasti eri väriseksi kuin ne luonnostaan ovat, niin oletteko tyytyväisiä? Itselläni on luonnostaan hyvin vaaleat hiukset, mutta olen vuosia värjännyt niitä tummanruskeiksi. Nyt mietinkin että pitäisikö värjätä vaaleaksi niin ei tarvitsisi tyveä koko ajan värjätä. Mutta kun tummassa tukassa viihdyn hyvin.. Eli kysymys mihin haen vastausta on se, että voiko luonnostaan vaaleahiuksiselle sopia oikeasti tumma paremmin? Tai luonnostaan tummalle voiko sopia vaalea paremmin?

Mä olen satavarma, että näyttäisit paremmalta vaaleana. Ei silti tarvitse olla pelkkä oma väri. Siihen omaan vaaleaan voi ottaa eri sävyisiä raitoja mukaan (kullanvaaleita, tuhkanvaaleita, tummanvaaleita, ehkä ruskeitakin tehosteeksi jne.)

Olen luonnostaan tuhkanvaalea, mutta parhaiten sopii tumman- ja mustanruskea. Samaa mieltä on ollut parturitkin.
Aina joskus erehdyn blondaamaan, mutta se ei vaan jotenkin näytä niin hyvältä ja kasvojenkin iho näyttää punertavammalta.
Tumman ja blondin välissä huvittelen hetken punapäänä, sekin näyttää minulla luonnollisemmalta kuin oma värini.

Mulla on luonnostani aivan blondit hiukset ja värjäsin ne yhdessä vaiheessa tummanruskeiksi. Väri sopi mulle valehtelematta tosi hyvin. Raskausaikana kasvatin värin pois ja nyt mulla on taas oma väri. Kyllä mä usein kaipaan sitä entistä väriä, kun se mun mielestä oli kuitenkin jotenkin parempi. Antoi eloa kasvoihin.

Mutta on tässä omassakin värissä puolensa. Ei tarvitse huolehtia juurikasvusta, joka näkyy todella hehkuvana jo muutaman viikon jälkeen. Eikä mene rahaa väreihin. Eikä hiukset mene huonoon kuntoon.

Että en sitten tiedä. Olen mä harkinnut sitä, että värjäisin uudestaan, mutta kun oli tuskan ja hien takana tämä kasvatus, niin ei oikein kiinnostaisi...

No pääsääntöisesti ihmisiä pukee mielestäni lähellä omaa sävyä oleva hiustenväri. Paljon riippuu ihon ja muiden ihokarvojen (kulmat ja ripset) väristä. Yleensä on helppo nähdä, jos ihminen on poikennut kauas luonnollisesta sävystään, vaikka look hälle sopisikin. Se vaan vaatii sitten usein pakkelia ja värjäämistä ympäri pään, hiuksista meikkiin ja kulmiin.

Mulla on luonnostani aivan blondit hiukset ja värjäsin ne yhdessä vaiheessa tummanruskeiksi. Väri sopi mulle valehtelematta tosi hyvin. Raskausaikana kasvatin värin pois ja nyt mulla on taas oma väri. Kyllä mä usein kaipaan sitä entistä väriä, kun se mun mielestä oli kuitenkin jotenkin parempi. Antoi eloa kasvoihin.

Tuota eloa minustakin tuntuu että tumma väri tuo! Katselin vanhoja kuvia joissa olen vaalea ja näytän jotenkin hmm harmaalta.. Minulla on myös punertava iho kasvoissa, ja tuntuu että tummien hiusten kanssa voi olla vaikka ilman meikkiäkin. On tämä vaikeaa.. En tiedä uskallanko vaalentaa, jos haluankin heti takaisin. Mutta sitten jos se olisikin parempi..

• Tykkää
Reactions: samuelinäiti
juuri hiusprojektina tässä on että kasvattelen omaa väriä takaisin, oon nähny sen kunnolla viimeks hmmh kolmosluokalla ollessa, mitä silloin oon jotain 9-10v ollut? (tässä kohtaa järkytyin ite et oonpa kauan näitäki karvoja värjäilly :O ) luonnostaan oon no puhutaan siitä perus väristä mitä suomalaisilla on että maantien harmaaruskea vaalea (saiko mitään selkoa) mutta katotaan miten se väri taas istuu tähän ihmiseen. tässä päässä on vieraillu kaikki platina blondista ruskean joka sävystä mustan kautta ihan shokki väreihin (lila, pinkki, oranssi, turkoosi ym) ja en kyllä osaa sanoa sopiiko mikään noista paremmin ku oma, sitä siis selvittämään. kyllä varmaan jokaiselle sopii se oma väri, varmaan riippuu sitten että istuuko se omaan tyyliin on sitten eri asia. selvästi rock henkiset hakee sitä tummaa tai shokki väriä päähän koska kokee sen enemmän itselleen sopivan/ulkoseen habitukseen kuuluvaks, ite oon nyt pidempää luonnollisempaa hakenu niin siksi tämä uusin projekti on käynnissä. riippuu miten tummasta hiuksista ap puhuu, mutta jos on monta vuotta niissä viihtyny niin eiköhän sovi :) mitä tälläseen nyt voi sitten kunnolla sanoa !

Hiukseni ovat siis hyvinkin tummat, jonkun mielestä ehkä jopa mustat. Mutta tumman ruskeat siis oikeasti. Kulmat ja ripset värjään myös tummiksi. Iholtani olen vaalea, mutta en mielestäni näytä yhtään kalpealta.. Voi kun tämä on vaikeaa, mieli tekisi kokeilla mutta en tiedä uskallanko..

Riippuu oikeestaan kaikesta, että sopiiko tummalle vaalee ja vaalelle tumma. Ei sitä voi niin vaan sanoo näkemättä ihmistä. Itselläni on maailman tavallisimman väriset hiukset, semmoset maantienharmaat ja mulla on kerran ollu aikuisiällä oman värinen tukka. Lähinnä siks, että vaalensin perseeseen asti olevan mustan tukan, sit siitä piti leikata ja se oli semmosta hamppua, et oksat pois. Päätin sit kasvattaa tervaan tukan takas. Mul on ollu vaikka minkävärinen tukka, ruskeita, musta, harmaa, lumen valkonen ja nyt on kirkkaan punanen ja tässä pysytään.