Hiustenlähtö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaljuunnunko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaljuunnunko

Vieras
Onko tää enää normaalia! Oon jo aivan hermorauniona. Mulla lähtee hiuksia aivan järkyttävän paljon. Imetän kyllä, mutta kampaaja sanoi, että yleensä hiustenlähtö alkaa 3-4kk synnytyksestä. Ja mulla siitä on jo aikaa puoli vuotta.
Kun laitan hiuksia aamulla vessassa, niin joka paikka on täynnä irroneita hiuksia. Ja kun kosken pikkusenkin hiuksiini, niin heti jää käteen vaikka kuinka paljon.
Samoin vaatteet on niitä täynnä. Kauheeta! Tuunkohan kaljuksi tässä.

Mulla oli ihan sama tunne, pahimmillaan oli n. 5-7 kk synnytyksestä. Olin jossain vaiheessa varma, että kohta ei ole tukkaa enää ollenkaan! Sitä oli joka paikassa, tyynyissä, vaatteissa, suihkun lattiaritilää sai olla putsaamassa hiuksista ihan jatkuvasti ja harjatessa tuntui ihan epätoivoiselta. Ohuemmaksihan se tukka meni, mutta vähitellen alkoi "elpymään" ja vähitellen (hitaasti, mutta varmasti) tuntuisi taas muuttuvan paksummaksi. Ei se kyllä ihan entisen veroinen nytkään ole, mutta kampaajani mukaan palautunee kyllä. Parin vuoden projekti näemmä...

Sama. Vauva 6kk. En tiedä kauanko hiuksia riittää jos tätä tahtia irtoaa.. Sit kun on pitkät vielä, niin ei millää kasva takas.. Tosin, kalju on helpompi peittää pitkillä..

Mulla lähti myös monta kuukautta. Ei ihan heti synnytyksen jälkeen, mutta pian kuitenkin. Ne on oikeastaan just ne hiukset, joiden piti lähteä jo raskausaikana, mutta silloinhan iho ja hiukset voivat äidillä hyvin! Ne hiukset putoavatkin siis sitten jälkikäteen :D

Mun kampaaja sanoi silloin, että pitää juoda kuurina kalanmaksaöljypullo, niin hiustenlähtö loppuu. Mulla auttoi, mutta myös imetys loppui samoihin aikoihin, tiedä sitten.

ootteko syöny jotain vitamiineja vähentämään tuota hiusten lähtöä? Mulla on kuopus pian 3v ja mulla lähtee aivan älyttömästi hiuksia tällä hetkellä. Mahtanee johtua aivan stressistä, mutta kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
Mulla lähti myös monta kuukautta. Ei ihan heti synnytyksen jälkeen, mutta pian kuitenkin. Ne on oikeastaan just ne hiukset, joiden piti lähteä jo raskausaikana, mutta silloinhan iho ja hiukset voivat äidillä hyvin! Ne hiukset putoavatkin siis sitten jälkikäteen :D

Mun kampaaja sanoi silloin, että pitää juoda kuurina kalanmaksaöljypullo, niin hiustenlähtö loppuu. Mulla auttoi, mutta myös imetys loppui samoihin aikoihin, tiedä sitten.

Eikö kapselit kelpais?? Se on niin kauheen makusta ettei voi ajatellakaan.

Kiitos paljon vastauksista! Helpotti lukea, että muillakin on sama ongelma ja vielä näin kauan synnytyksen jälkeen. tuntui, että oma kampaaja oli vähän ihmeissään, että näin myöhäsessä vaiheessa alkaa irtoamaan.
Pitäis varmasti kokeilla jotain vitamiiniä. Onko kellään suosituksia?

kävin hakemassa multitabs monivitamiineja. olis pitänyt aijemmin hakea meinaa autto tosi hyvin, hiustenlähtö oli ehkä jo poistumassa, mutta tukkaa tuli takaisin. kysyin tätä apteekista ja suositteli

Minä imetän edelleen 1v5kk ikäistä ja pahimmillaan hiustenlähtö oli tuossa 4-5kk synnytyksestä. Sama juttu ollut kaikkien kolmen lapsen jälkeen. Lähtee niitä hiuksia edelleenkin, mutta ei onneksi enää samaa tahtia ja tilanne on hiukan parempi jo. Mulla ei ole edes mitkään paksut hiukset normaalisti niin tuntuu kyllä, kun alkaa harveneen reippaanlaisesti.

Mutta normaalia se on kyllä. Hiustenlähtö voi muutenkin tuntua rajulta, koska normaalistikin ihmiseltä lähtee noin 100 hiusta päivässä. Käytännössä ne kuitenkin saattavat lähteä niin, että esim. tänään 50 hiusta ja huomenna 150 hiusta joten se tuntuu pahemmalta sitten, kun ne lähtee. Selitinkö selvästi. :)

Yhteistyössä