Hiusväri ongelmaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sadie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sadie"

Vieras
Mä olen tässä nyt viime syksystä asti haaveillu et saisin oman hiusvärini takaisin. Liki 10 vuotta on mustahiuksisena menty, nyt alkaa riittämään :D.
Suunnitelmis olis nyt ollu jokusen kuukautta värjäämättä ja sit vetää ihan lyhyeks, a-p-u-v-a! Ei siinä, mulla on monta kertaa ennenki ollu tosi lyhytlyhyt, mutta nyt oon pitkästä aikaa saanu kasvatettua hiukset liki olkapäille asti. Ei vältisti huvittais alottaa koko hommaa alusta, mutta.. Ei mulla riitä rahat eikä kärsivällisyys mihinkään raidottamistouhuun.. :D

Kuin te muut omanvärin omaavat ootte homman hoitanu?:)

Mikä sun oma väri on?

Mulla on pitkät hiukset ja olen kolme kertaa muuttanut itseni takaisin omalle värille. Punaisesta vaaleaksi ja ruskeasta vaaleaksi (x2). Ekalla kerralla vedin blondiksi värinpoistolla yhdellä kertaa. En tee toiste. :D Sanontaanko näin. Oli meinaan tosi nätti (??) tipu, vaikka siis kampaaja tuon tekikin. Siitä joutui raidottamaan pitkän aikaa ennen kuin siitä sai minkäänlaista siedettävää tukkaa. Ja meni tosi huonoon kuntoon, leikkasin lopulta ihan poikatukan.

Sitten kasvatin uudestaan pitkät ja olin hetken vaalea, tylsistyin ja värjäsin ruskeaksi. Ja taas halusin omaan väriin... Näin itse asiassa sitten kahteenkin kertaan. :D

Mut nämä kaks seuraavaa oon tehnyt niin, että on vaan raidotettu aina vaan lisää. Voihan raitoja laittaa itsekin, paketti maksaa n. 8 e kaupassa. ;) Tukka ei ole kärsinyt ja tulos on hyvä.

Kai se riippuu aika paljon siitä että mikä se oma väri on; ruskea, vaalean ruskea, blondi.. ? Mustasta tietysti vaikea saada takaisin lähelle omaa väriä siis jos ei leikkaa sitä värjättyä hiusta pois. Mutta jos leikkaaminen ei ole niin paha vaihtoehto niin haittaako se silloin paljon jos ensin yrittää saada sitä mustaa pois ja sitten päättää leikkaako.

Riippuu kyllä siitäkin että miten se musta on värjätty siihen tukkaan 10 vuoden ajan. Jos on aina laitettu vain juurikasvu ja latvoihin kiiltoa niin ei niin paha. Jos taas on useammin lätkäisty koko päähän se väri niin silloin se on kerrostunut tosi pahoin hiukseen.

Nykyäänhän on kyllä myytävänä niitä B4-paketteja, sellaisia jotka poistaa värjätyistä hiuksista sitä laitettua väriä, ei siis samallalailla poista kaikkea väriä mitä värinpoistot. En ole kyllä itse kokeillut.

[QUOTE="Sadie";28533299]Mä olen tässä nyt viime syksystä asti haaveillu et saisin oman hiusvärini takaisin. Liki 10 vuotta on mustahiuksisena menty, nyt alkaa riittämään :D.
Suunnitelmis olis nyt ollu jokusen kuukautta värjäämättä ja sit vetää ihan lyhyeks, a-p-u-v-a! Ei siinä, mulla on monta kertaa ennenki ollu tosi lyhytlyhyt, mutta nyt oon pitkästä aikaa saanu kasvatettua hiukset liki olkapäille asti. Ei vältisti huvittais alottaa koko hommaa alusta, mutta.. Ei mulla riitä rahat eikä kärsivällisyys mihinkään raidottamistouhuun.. :D

Kuin te muut omanvärin omaavat ootte homman hoitanu?:)[/QUOTE]

Sulla on hyvä tilanne, jos sua ei haittaa se että voit joutua leikkaamaan hiukset ihan lyhyeksi.

Mikä sun oma väri on, ei kai mikään ihan blondi?
Oletko värjännyt aina pelkän tyvikasvun vai pituudetkin samalla?

Mä kokeilisin ensin värinpoiston+ vaaleampi sävy päälle+ tähän kampaajalta sitten esim. kerran raidat.

Niin se mun oma väri.. Hyvä kysymys :D Enpä oo omaa väriäni nähny piiiiiitkään aikaan. Se on joku sellainen aika vaalee, ei mikään blomdi kumminkaan.

Ja lähes aina oon lätkässy värin koko päähän, joten tää musta on melko piukassa tässä.

Mun kampaaja on sitä mieltä, että se raidotus olis ainut järkevä vaihtoehto, jos ei siis lyhyeks halua leikata. Värinpoiston jos tekis, se jäis tosi lämpösen puolelle ja se mun oma väri on kylmä..kuulemma :)

Mä yritän saada oman sävyn takaisin 2-3 kuukauden aikavälillä.

Lähtökohta musta - tavoite sellainen maantieharmaa/vaaleanruskea.

Viimeviikolla laitoin yhden värinpoiston, päälle sellainen 5 asteen kylmä ruskea.
Punaisuus paistaa sieltä väkisinkin hiukan läpi, mutta tykkään jo tästäkin kun on selkeästi ainakin sen 3 astetta vaaleampi.

Parin viikon päästä laitan varmaan toisen värinpoiston ja päälle jotain tuhkaista vaaleanruskeaa.
Sitten menen kampaajalle, joka saa taittaa lämpöä pois ja laittaa hiukan raitoja joka vaalentaa.

Tämä on suunnitelma, katsotaan mitä tulee.

Joku pari kolme senttiä. Eli menee todella lyhyeksi. Mut pixie hair on muotia, saapahan kasvaa sit oman väriseksi.

Mulla tulis olemaan n. 4 senttiä silloin, kun olis tarkotus leikata... Mulla on aina lyhyissä hiuksissa ollut tossa edessä sellainen tavallaan sivuotsis, ja nyt se kompastuskohta tässä on se kun en saisi sitä vaan pitäisi siitä edestäkin vetää ihan lyhyeksi... Mutta kasvaahan se sitten :D

[QUOTE="vieras";28533464]Mä yritän saada oman sävyn takaisin 2-3 kuukauden aikavälillä.

Lähtökohta musta - tavoite sellainen maantieharmaa/vaaleanruskea.

Viimeviikolla laitoin yhden värinpoiston, päälle sellainen 5 asteen kylmä ruskea.
Punaisuus paistaa sieltä väkisinkin hiukan läpi, mutta tykkään jo tästäkin kun on selkeästi ainakin sen 3 astetta vaaleampi.

Parin viikon päästä laitan varmaan toisen värinpoiston ja päälle jotain tuhkaista vaaleanruskeaa.
Sitten menen kampaajalle, joka saa taittaa lämpöä pois ja laittaa hiukan raitoja joka vaalentaa.

Tämä on suunnitelma, katsotaan mitä tulee.[/QUOTE]

Mua ei silläkkän toi värjäysrumba oikein houkuttelis, kun tietää minkä näköseks siitä hiukset menee..Ja jos mä ite värjäisin, tulis sekin aika kalliiks, mulla kun on v-a-l-t-a-v-a-n paksut hiukse niin siihen ei purkki, aina edes kaksikaan, riitä. Tsemppiä sulle värjäilyihin, toivotaan että menee suunnitelman mukaan! :)

[QUOTE="Sadie";28533510]Mulla tulis olemaan n. 4 senttiä silloin, kun olis tarkotus leikata... Mulla on aina lyhyissä hiuksissa ollut tossa edessä sellainen tavallaan sivuotsis, ja nyt se kompastuskohta tässä on se kun en saisi sitä vaan pitäisi siitä edestäkin vetää ihan lyhyeksi... Mutta kasvaahan se sitten :D[/QUOTE]

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/...UqxXzvOjAFcALNp3CMdebHzcmc3UiwbBcq5tUONyUVbE8 Laskeskelin et saisin ihan vaan sävyttämisellä tuon värisenkin tukan, ei mun mielestä paha. Ja joo, kasvaa onneks :oD

No itse suhtaudun noihin kampaajien neuvoihin aina vähän varauksella, eipä sillä; kyllähän ne tietenkin tietää hiuksista enemmän kuin minä mutta monesti noissa värjäys ja vaalennusasioissa niillä on niin jyrkät mielipiteet siksi että asiakas teettäisi työn hänellä. On sekin tietenkin totta että useampi ihmisistä ei tiedä tukan värjäämisestä oikein mitään niin onhan se kampaajan neuvo ja varoittelu tottakai hyväkin asia.

Mulla kun on ollut se tilanne että olen halunnut oman värin takaisin niin ei ole niin vaarallista se ettei siitä värjätystä osiosta saa välttämättä aivan saman sävyistä kuin se oma juurikasvu. Jos on ollut tumma tukka niin olen laittanut värinpoistoa ja sitten sävyttänyt jollain värillä ja laittanut suoravärejä aika ajoin ettei tule mitään outoa sävyä esille esim. vihertävää. Näissäkin pitää olla tietoa aika paljon että mitä tapahtuu hiuksen sävylle jos siihen laittaa jotain sävyä värinpoiston jälkeen.

Oranssihan siitä tukasta tulee jos sitä alkaa itse vaalentamaan ja kun kerta olet kerrostanut sitä mustaa hiuksiisi vuosien ajan niin voi olla että jää jopa ruskean oranssiksi. Mutta kaikki riippuu siitä että mihin väriin haluat päästä. Jos mulla olis olo ettei haittaa vaikka joutuis leikkaamaan niin kokeilisin kyllä muutaman kerran noita B4-värin poistajia, löytyy ihan tavallisista kaupoista. Riippuen miten ne toimisi niin voisi rittää että sen jälkeen laittaisi kertaalleen raidat tai jotain sävyä.

Tietenkin jos haluaa täydellisyyttä eikä ole hermoja itse tehdä eikä oikein tietoa tai kokemusta niin sitten menisin kampaajalle ja joko ne hänen tekemät raidat tai leikkaus.

[QUOTE="vieras";28533590]No itse suhtaudun noihin kampaajien neuvoihin aina vähän varauksella, eipä sillä; kyllähän ne tietenkin tietää hiuksista enemmän kuin minä mutta monesti noissa värjäys ja vaalennusasioissa niillä on niin jyrkät mielipiteet siksi että asiakas teettäisi työn hänellä. On sekin tietenkin totta että useampi ihmisistä ei tiedä tukan värjäämisestä oikein mitään niin onhan se kampaajan neuvo ja varoittelu tottakai hyväkin asia.

Mulla kun on ollut se tilanne että olen halunnut oman värin takaisin niin ei ole niin vaarallista se ettei siitä värjätystä osiosta saa välttämättä aivan saman sävyistä kuin se oma juurikasvu. Jos on ollut tumma tukka niin olen laittanut värinpoistoa ja sitten sävyttänyt jollain värillä ja laittanut suoravärejä aika ajoin ettei tule mitään outoa sävyä esille esim. vihertävää. Näissäkin pitää olla tietoa aika paljon että mitä tapahtuu hiuksen sävylle jos siihen laittaa jotain sävyä värinpoiston jälkeen.

Oranssihan siitä tukasta tulee jos sitä alkaa itse vaalentamaan ja kun kerta olet kerrostanut sitä mustaa hiuksiisi vuosien ajan niin voi olla että jää jopa ruskean oranssiksi. Mutta kaikki riippuu siitä että mihin väriin haluat päästä. Jos mulla olis olo ettei haittaa vaikka joutuis leikkaamaan niin kokeilisin kyllä muutaman kerran noita B4-värin poistajia, löytyy ihan tavallisista kaupoista. Riippuen miten ne toimisi niin voisi rittää että sen jälkeen laittaisi kertaalleen raidat tai jotain sävyä.

Tietenkin jos haluaa täydellisyyttä eikä ole hermoja itse tehdä eikä oikein tietoa tai kokemusta niin sitten menisin kampaajalle ja joko ne hänen tekemät raidat tai leikkaus.[/QUOTE]

Mulla on aina se paha tapa, että kun jotain saan päähäni haluan sen heti enkä hetken päästä :D.
Mun kampaaja tuntee mut sen verran hyvin, ja tietää et vaikka kuinka varottelis niin mä teen just niinku päähäni oon saanu, jos sillä päällä oon. Joten tässä tapaukses luotan 150% kampaajaani :)
Tietoa ja kokemusta kyllä löytyy, kärsivällisyyttä taas ei ;D

Yhteistyössä