Hiusvärit ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harakanhattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

harakanhattu

Jäsen
08.08.2008
569
0
16
Olisin hiusten värjäyksestä raskausaikana tarvinnut vähän tietoa. Yritin etsiä mutta en löytänyt. Mulla on ollu nyt viimeiset kymmenen vuotta punaiset hiukset ja n. parin kuukauden välein pitäisi juuret värjätä. Toissa päivänä plussasin :heart: ja mietin että saa hiukset sit jäädä värjäämättä jos siitä on haittaa. Mitenkäs raskauden aikana saa/ ei saa värjäillä hiuksia?

Onnea plussauksesta! Raskaanaollessani törmäsin ristiriitaiseen tietoon värjäämisestä. Toisten mielestä ok, toiset sitä mieltä ettei kannata kun ei tosissaan tiedetä miten vaikuttaa sikiöön. Itse värjäsin kerran kotona kestovärillä ja kaduin sitä jälkeenpäin. Jo ne väriaineen kiisutkin oli niin kamalat.
Nyt jos raskautuisin niin pyrkisin välttämään värjäämistä. Ja jos kerran pari laittaisin jotain väriä, niin sitten kevytväriä ehdottomasti.

Tätäkin voisi kysyä HUS:n teratologisesta tietopalvelusta. Ehkä heillä olisi jokin käsitys asiasta. http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437

Itse olen lopettanut hiusvärjäilyt, kun haluan välttää ylimääräistä kemikaalikuormaa yrittäessäni raskautua.

Mä en värjännyt raskausaikana. Ihon läpi kuitenkin imeytyy kemikaaleja ja mun mielestä se ei ole edes pienen riskin arvoista. Jokainen tavallaan mutta mulle lapsen hyvinvointi tai oikeastaan sen mahdollinen riskeeraaminen meni oman turhamaisuuden edelle.

rohkenet! just luin jutun lehdestä(älä kysy mikä lehti,ihan just ilmestynyt kuitenkin,oisko muuten ollut meidän perhe?tai kotivinkki)ja siinä oli kohta TOTTA VAI TARUA,ettei hiuksia saisi värjätä raskaana ollessa ja asiantuntijan vastaus oli TARUA!ja selityskin siitä löytyi,mut se lehti on systerilläni,joten en voi sit sitä selitystä tähän kirjottaa...mut anna mennä vaan...

Yhteistyössä