HIV:stä tietävät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!

Tää menee vähän off-topicin puolelle mutta ajattelin silti kysyä että kannattaako mennä uusiin HIV-testeihin kun kävin viime kerralla testeissä kun touhuista oli 2kk 3vko aikaa... Eli siis kannattaako mennä vielä uusintatesteihin viikon takia? Mitn oireita ei ole...

Sun ei tarvi olla huolissas, 2kk aikana tartunnasta HIV tarttuu ihmisen vereen, toi 3kk on vaan varovarovaroaika! Kävin ite just testeissä vähän reilun 2kk jälkeen ja hoitsu sano että voi ottaa jos ei oo ollu mitään oireita...

sanokaa joku onko minun hiv pelko ihan naurettavaa tässä tilanteessa. Erään miehen penis osui minun emättimeen mutta ei mennyt sisään ja en edes tiedä/usko että hän olisin hiv positiivinen? minulla ei ole ollut sen jälkeen kylläkään mitään oireita ja siitä on jo yli 3 kuukautta.Mutta se vaivaa silti..

Toi mä käytin samaa neulaa 4-5 kertaa ja pistin siis lihakseen eli en suoneen ja mulla tuli 8 päivän päästä tälläsiä oireita: päänsärkyä, kuumetta 38.2 astetta ja se lakkasi heti parin päivän päästä, onko syytä huolestua?!?! :(

Toi mä käytin samaa neulaa 4-5 kertaa ja pistin siis lihakseen eli en suoneen ja mulla tuli 8 päivän päästä tälläsiä oireita: päänsärkyä, kuumetta 38.2 astetta ja se lakkasi heti parin päivän päästä, onko syytä huolestua?!?! :(

Jos kukaan muu kuin sinä ei käyttänyt neulaa, niin mistä sinä olisit sen hiv:n imuroinut..?

..mutta jos enemmänkin harrastat epämääräisillä neuloilla tykittämistä, niin kannattanee käydä testauttamassa itsensä.

Nyt ovat kyllä puurot ja vellit menneet sekaisin! Kurkkuklamydiaa ei liene olemassakaan muualla kuin "hikipedian" hömppäsivuilla. Mononukleoosi eli pusu-tai suutelutauti sen sijaan on sangen yleinen, ja sen sairastaa lähes jokainen. Tauti tarttuu helpoimmin limakalvokontaktissa, esim. suudeltaessa, mutta muutenkin, sillä sitä on lapsillakin. Mononukleoosista tuossa ap:n kertomassa tapauksessa voi hyvinkin olla kyse, sillä näin ko. taudista sanotaan Terveyskirjastossa: Pikkulapsilla mononukleoosi voi mennä ohi huomaamatta tai aiheuttaa vain lievän kuumetaudin. Vanhemmilla potilailla oireet ovat voimakkaammat: korkeaa kuumetta, nielutulehdusta, lihaskipuja, imusolmukkeiden ja pernan suurenemista ja myös maksatulehdusta esiintyy.

Kurkkuklamydia muuten on täysin oikea sukupuolitauti, tosin sen oikeaoppinen nimi on nieluklamydia. Tällöin siis klamydia tarttuu suun limakalvoille suuseksissä. Tartunnat eivät kuitenkaan ole yleisiä, sillä klamydia elää huonosti suun limakalvoilla.

Nämä on kuitenkin aina sellaisia asioita, joita ei kannattaisi huudella ellei oikeasti tiedä totuutta ;)

Eikös ensioireet muistuta flunssa oireita ja ne voi tulla aika aikaseen mut monesti ne mieletään flunssaksi eikä muuksi?? Mut kyllä se saaminen on niin epätodennäköistä että en heti ensimmäisesnä arvuuttelisi sitä. Ja kokeisiin voi mennä ensiksi 3 vkon päästä mutta se varmistetaan 3 kuukauden päästä...Tsemppiä ystävällesi

Tulenpa tänne myös avautumaan, kun huoli painaa vähän omaakin mieltä... 2v sitten menetin neitsyyteni suojaamattomassa yhdynnässä miehelle, jolla varmaan 100 seksikumppania takana, myös huoria ja ainakin yksi suoneen piikittänyt narkkari. (älkää alkako syyllistämään, tehty mikä tehty ja olin tuolloin 17 ja kovassa kännissä, muutenkin meni lujaa) Tapailimme pari viikkoa ja n viikon päästä sain ensin märkäruven, mitä todennäköisimmin tältä mieheltä. N kk päästä aloin kuumeilla ja sitä kesti lähes tauotta melkein kuukausi. Kärsin myös kovista lihaskivuista ja minulle nousi paha ihottuma (naama, rinta, käsivarret ja reidet kokonaan turvonneet röpölänäppyä), jota pidettiin allergiaoireena lääkkeisiin, mutta ei hävinnyt allergialääkkeillä eikä lääkkeenvaihdolla. Kurkkuni turposi myös niin pahoin, etten voinut niellä varmaan kahteen viikkoon kunnolla. Angiinaviljely oli kuitenkin puhdas, sitten epäiltiin mononukleoosia, mitä se ei ollut myöskään. Oireet lähtivät kuitenkin itsestään paranemaan, kun niitä oli kestänyt reilu kolme viikkoa. Kävin myös HIV-testissä jossain 2kk päästä ensimmäisestä yhdynnästä, ja se oli negatiivinen.

Nyt minulla on ollut nielemisvaikeuksia n 3kk, ja tajusin vasta, että ne johtuvat turvonneista imusolmukkeista. Myös ripuli on ollut 2kk, ensin luulin sen johtuvan uudesta lääkityksestä, mutta kun lopetin lääkkeet, ripuli on jatkunut, ei kauhean rajuna onneksi. Alkoi nyt vaivaamaan niin, että kävin uudelleen HIV-testeissä perjantaina. Kun olen noita oirelistoja lukenut niin aika pelottavaltahan tämä vaikuttaa, etenkin kun näin tätä ex-seksikumppaniani, jolla oli vielä lihakset tallella, mutta oli esim naamasta laihtunut niin, että näytti luurangolta... Eli nyt vaan tuloksia oottelen. Ei mulla muuta, halusin vaan kertoa tän kun ei ole oikein ketään, jolle kertoa :/

Yhteistyössä