HIVistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikki

Vieras
Luin tänään lehdestä juttua siitä jätkästä joka on tartuttanut tuota tautia tahallaan.Oikein viha sisälläni nousi kun rupesin miettimään miten tyhmiä me ihmiset ollaan kun ei kaikesta varoituksista huolimatta ymmärretä kondomia käyttää ellei toista ole varmasti testattu.
nyt haluisin vaan kysyä että moniko täällä tätä tautia pelkää?
moniko täällä on aina käyttänyt kondomia tietämättään varmasti toisen terveyden tilan?
itsellänikin monia kavereita jotka iästään huolimatta eivät vieläkään ymmärrä sitä käyttää uusissa suhteissa...ja itse olin ainakin viimeksi terve,mutta mistäs noista ukoista/akoista tietää onko ne käyny"painamassa"jotain ja tuoneet tuliaisia kumppanilleen!?!
tunnetko ketään kellä olisi hiv?niitäkin löytyy suomesta yllättävän paljon kun noita tilastoja lueskelee..sehän voi olla meistä kenellä vain

En pelkää,ei ole mitään syytä pelätä.Minä olen miehelleni ja mies minulle ainoita seksikumppaneita joten entisiltä heiloilta HIV:iä ei olla voitu saada.Toisekseen äitiysneuvolassa tehdään ensimmäisellä kerralla HIV testi ja minulla se oli puhdas ja aina on puhdas ollutkin ja juuri 2kk sitten oli neuvola jossa tulokset sain.

En tunne ketään, jolla olisi HIV. Itse olen käynyt useaan otteeseen testeissä. Jo ennen raskauksia kävin, sillä liikuin senverran epämääräisessä porukassa ja olen ollut suojaamattomassa yhdynnässä. Onneksi ei ollut mitään.

En pelkää, mutta toki se neuvolassa testataan. En ikinä harrastaisi suojaamatonta seksiä tuntemattoman kanssa.

Ihmettelen syvästi, kuinka noinkin moni nainen on antanut ilman ehkäisyä.. Kerrassaan vastuutonta :o

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
tänäpäivänä suoraan sanottuna PÖLJÄ joka ei huolehi itestään.

Tänä päivänä ja myös sillon 80-luvun alussa (ja 30- 40- luvulla jne) ollaan pöljiä, jos ei huolehdita itestä. ;)

Myönnän, että oon pari kertaa ollu ilman kortsua. Seurustelin tyyppien kans, ja ne oli mukamas siks luotettavia... Joopa joo.

Mulla oli hyvä säkä, ja niinhän "kaikki" aattelee. Valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
En pelkää, mutta toki se neuvolassa testataan. En ikinä harrastaisi suojaamatonta seksiä tuntemattoman kanssa.

Ihmettelen syvästi, kuinka noinkin moni nainen on antanut ilman ehkäisyä.. Kerrassaan vastuutonta :o

Tuttuus ei ole mikään tae mistään nykypäivinä... valitettavasti :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:

Tuttuus ei ole mikään tae mistään nykypäivinä... valitettavasti :(

Juu siis tarkoitin tuttua, joka testattu ja todettu puhtaaksi =) Tuntemattomalta tuollaista ei voi koskaan saada selville..

Suoraansanottuna teininä ei sitä niin ajatellu tai uskonu että se todella on jollakin. Ehkei niitä varotuksia sillon tajunnu, ajatteli vaan että jossain muualla sitä on mut ei täällä Suomessa. Tosin kumista huolehdin silti aina mutta oikeastaan sen takia etten tulis raskaaksi, ja enpä mä seksiä harrastellutkaan ihan kenen tahansa kanssa.

Mutta kyllä huomaa ettei kaikki välitä.. Yks kaveri käy hirveen usein kaikissa tautitesteissä (varmaan 3kk välein) ja silti harrastaa suojaamatonta seksiä tuntemattomien kanssa, mikähän järki siinä on että siellä testeissä sitten käy ja pelkää että onko joku tauti tullu, kun ei etukäteen huolehdi ollenkaan :/ En tiedä eikä sit just hiviä pelkää vaan klamydiaa yms joita hänel ollutkin pariin otteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja katus:
tunnen tuon joka on otsikoissa. ollaan oltu samassa koulussa ja jonkin verran ollaan oltu tekemisis

mistäs päin sä sitten oikein olet?! minäkin kun olen ollut tuon häiskän kanssa samassa koulussa aikoinaan. tekemisissä en kyllä ole ollut juurikaan, mitä nyt korkeintaan käytävällä ohi kävellyt. silloin teininä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Suoraansanottuna teininä ei sitä niin ajatellu tai uskonu että se todella on jollakin. Ehkei niitä varotuksia sillon tajunnu, ajatteli vaan että jossain muualla sitä on mut ei täällä Suomessa. Tosin kumista huolehdin silti aina mutta oikeastaan sen takia etten tulis raskaaksi, ja enpä mä seksiä harrastellutkaan ihan kenen tahansa kanssa.

Mutta kyllä huomaa ettei kaikki välitä.. Yks kaveri käy hirveen usein kaikissa tautitesteissä (varmaan 3kk välein) ja silti harrastaa suojaamatonta seksiä tuntemattomien kanssa, mikähän järki siinä on että siellä testeissä sitten käy ja pelkää että onko joku tauti tullu, kun ei etukäteen huolehdi ollenkaan :/ En tiedä eikä sit just hiviä pelkää vaan klamydiaa yms joita hänel ollutkin pariin otteeseen.

onkohan meillä sama kaveri.. omallani on vielä kaiken lisäksi sellainen "vakipano". varattu mies, perheenisä!

Yhteistyössä