Hmm, mitä mieltä palstalaiset on tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielenkiinnosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielenkiinnosta

Vieras
Tuli mieleen tuosta vanhempi nainen, nuorempi mies -ketjusta...

Nainen oli 25-vuotias siirtyessään työelämään opettajana. Vanhimmat hänen opettamansa oppilaat oli tuolloin n. kaksikymppisiä. Nyt nainen on 32-vuotias ja seurustelee yhden entisen oppilaansa kanssa (opetti ensimmäisenä työvuotenaan). Seurustelu alkoi pari vuotta sitten.

Onko kenenkään mielestä moraalisesti arveluttavaa ja miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole arveluttavaa, varsinkin jos suhde alkoi koulun jälkeen. Ja vaikka olis koulussakin alkanut...noh, olihan molemmat aikuisia.

Niin, suojaikä taitaa olla 18 vuotta, jos kyseessä on jonkinlainen alisteinen suhde.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Miksi olisi? Mitään lakia ei rikota, täysi-ikäiset saa päättää omista asioistaan eikä opettaja-oppilassuhdettakaan enää ole.

Mikä ongelma tässä vois olla?

Ei siinä munkaan mielestä ole mitään ongelmaa. Mä olen vaan aina välillä miettinyt, mitä mieltä ihmiset tästä mahtaa olla.

Meiän musiikinopettaja yläasteella alko seurustelemaan ysiluokkalaisen pojan kanssa. Tai piilottelivat juttua kunnes poika pääsi koulusta. Ovat edelleen yhdessä, reilu viistoista vuotta jo olleet :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Miksi olisi? Mitään lakia ei rikota, täysi-ikäiset saa päättää omista asioistaan eikä opettaja-oppilassuhdettakaan enää ole.

Mikä ongelma tässä vois olla?

Ei siinä munkaan mielestä ole mitään ongelmaa. Mä olen vaan aina välillä miettinyt, mitä mieltä ihmiset tästä mahtaa olla.

Onko tää sun suhde siis? Mitäpä noilla muiden mielipiteillä on väliä, rinta rottingilla vaan prismaan esittelemään nuorempaa komistusta :p