Hmm, miten tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Suuri kolmio jossa asuu äiti ja 9v lapsi. Kummallakin oma makuuhuone.

Lapsi on isällään yhä enemmän ja enemmän (isä asuu melkein naapurissa, lapsella sielläkin oma huone) plus on paljon kavereiden kanssa ja käytännössä huoneessaan vaan sillon kun nukkuu.

Nyt olen todennut et tää on liian kallis meille, mutta liian harvinainen ja ihana että pois muutettaisiin.... Mun ystävä on ilman asuntoa ja heitti ilmoille että mitä jos muuttaiskin kokeeksi tähän....

Mutta miten me tehtäis järjestelyt? Olohuone on todella tilava ja jonkun olis sinne "muutettava" rojuineen, mutta kenen?

Miten itse ratkaisisitte?

Jos joku muuttaa olohuoneeseen niin se olet tietenkin sinä. Jos laitat 9v:n olohuoneeseen niin se on lopun alkua, vamasti muuttaa sitten pysyvästi isälleen(vai tätätkö haluat?), ystäväsi taas tuskinnsuostuu maksamaan osaansa vuokrasta jos joutuu olohuoneeseen..

Niin kai sitten... Tuntuis vaan hassulta bunkata olkkarissa kun yks makkari tyhjänä monta päivää ja yötä viikossa.... Mutta tätä nyt tässä vasta ajatuksen asteella pyöritellään ja mietitään... :)

nukkuisin itse olohuoneessa, tai sit niin et toinen makkari on lapsen, sinne esim 120cm leveä sänky, jossa nukkuisin silloin kun lapsi on isällään ja sitten kun lapsi on kotona niin nukkuisin sohvalla.

mut joka tapauksessa lapselle oma huone, saa kaikki roinat sinne, olohuoneeseen ei olis kiva koulupöytää, leluja jne laittaa =)

Lapsen kanssa yhteiseen huoneeseen? Vai onko kuinka pienet huoneet? Eihän niissä makuuhuoneissa käytännössä kukaan oleskele, onko niin merkitystä :) Meillä ei kukaan lapsista tee läksyjä koulupöydän ääressä.

lapselle on hiljattain hankittu parvisänky-koulupöytä-yhdistelmä, mä en siihen sänkyyn mahdu nukkumaan... Enkä haluais kyllä sohvalla nukkua. Ainakaan tolla sohvalla mikä meillä on :D Makkariin ei molempien kamoja mahdu. Musta vaan tuntuu sekin hassulta et mä joutuisin omassa kodissani muuttamaan olkkariin kun mun luo haluaa joku tulla bunkkaamaan... :ashamed:
En tiä, kattoo nyt miten tää järkätään vai järkätäänkö mitenkään..

[QUOTE="vieras";28085183]Joo, teette pojan huoneesta sellaisen, että voit nukkua siellä aina, kun poika muualla. Ja kun poika luonasi, nukut itse olkkarissa.[/QUOTE]

Mietin, että miten niin pojan, tyttöhän se on. Pakko oli tarkastaa aloituksesta, mutta eihän siellä ole sukupuolta sanottu ollenkaan. Näin mielikuvia syntyy :)

no, miten olette ajatelleet sen kaverisi kanssa jakaa vuokran? jos hän asuu siellä ilmaiseksi, hän nukkuu olkkarissa. jos maksaa puolet vuokrasta, saa oman makkarin,ja sinä ja lapsi jaatte toisen. olkkari on kaikkien yhteinen. jos maksaa jonkun pienemmän osan kuin puolet, saa oman makkarin, sinä olkkarin ja lapsi pitää' omansa. lapselta et mielestäni voi omaa huonetta kokonaan viedä ellet tosiaan halua, että muuttaa sinne isälleen pysyvästi. vai ajattelitko tosiaan, että lapsi nukkuu olkkarissa eikä hänellä ole mitään omaa tilaa? olisi varmaan TOSI iloinen sun kaverisi muutosta teille...

[QUOTE="hmm";28085203]lapselle on hiljattain hankittu parvisänky-koulupöytä-yhdistelmä, mä en siihen sänkyyn mahdu nukkumaan... Enkä haluais kyllä sohvalla nukkua. Ainakaan tolla sohvalla mikä meillä on :D Makkariin ei molempien kamoja mahdu. Musta vaan tuntuu sekin hassulta et mä joutuisin omassa kodissani muuttamaan olkkariin kun mun luo haluaa joku tulla bunkkaamaan... :ashamed:
En tiä, kattoo nyt miten tää järkätään vai järkätäänkö mitenkään..[/QUOTE]

Siis eikö tämä ystäväsi tulisi sinne asumaan ja maksaisi vuokraa, jotta voitte jäädä tähän asuntoon? Silloin olisi kohtuullista, että hän saa makuuhuoneen. Itse menisin olohuoneeseen, aikuisella ei kuitenkaan niin paljon ole sellaista tavaraa, joka pitää saada makuuhuoneeseen. Ei mulla ainakaan ole siellä paljon muuta kuin sänky. :) Olohuoneeseen ostaisin mukavan vuodesohvan sitten itselleni. Päivällä olohuone olisi olohuone ja yöllä makkari. :)

Niin ton makkarin sais jaettua hyvinkin,ei olis tarkoitus et kukaan olis suoranaisesti olkkarissa. Sermillä tai hyllyllä saa jaettua puoliksi ja olkkarin "takaosaan" saa ihan oman sopen, vielä mahtuu sitten ns.etualalle sohva ja tv yms.
Ei me mitään olla sen suuremmin vielä vuokrista sun muista puhuttu, tänään vasta hän heitti tän ilmoille ja mä lupasin miettiä asiaa.. :)

[QUOTE="hmm";28085203]lapselle on hiljattain hankittu parvisänky-koulupöytä-yhdistelmä, mä en siihen sänkyyn mahdu nukkumaan... Enkä haluais kyllä sohvalla nukkua. Ainakaan tolla sohvalla mikä meillä on :D Makkariin ei molempien kamoja mahdu. Musta vaan tuntuu sekin hassulta et mä joutuisin omassa kodissani muuttamaan olkkariin kun mun luo haluaa joku tulla bunkkaamaan... :ashamed:
En tiä, kattoo nyt miten tää järkätään vai järkätäänkö mitenkään..[/QUOTE]

Ja miltä ajattelit, että lapsesta tuntuu jos hänet pistetään olkkariin?

Yhteistyössä