Hmm... tästä tulee outoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Mies on ensviikolla lähdössä mein poikien luokkaretkelle mukaan valvojaksi, heillä on ns. yökoulu... tai yön yli kestävä reissu.

Mie en oo koskaan vielä ikuna ollut yksin, taikka lasten kanssa, yötä tässä talossa... ja mulla on aika vilkas mielikuvitus.
Mie vähän pelkään, että kun lapset asettuu yöpuulle ja talo hiljenee, niin mun mielikuvitus alkaa herättelemään mörköjä ja vaikka mitä tänne nurkkiin hiipimään :ashamed:, mie kun joskus saan niitä "mörköjä" näkymään ja kuulumaan päivisinkin :ashamed:

Millä ihmeellä mie tsemppaan itseni selviämään kunnialla... ja onnistuisin vielä nukahtamaankin ihmisten aikoihin, etten sit aamulla ois itse perin haamunnäköinen :whistle:

Mieskin jo minut tuntien mietti, että kenet mie voisin tänne saada kaveriksi :ashamed: , mutta kun ei ketään sellaista ole... ja ois se aika noloa pyytää äiteelle "yökyläkaveri"... Eiks ne kuitenkin oo enemmän lasten juttuja? :laugh:

Minäkään en ole muulloin ollut yksin yötä kotona lasten kanssa kuin silloin, kun mies oli esikoisen kouluretkellä mukana pari yötä. Ihan kunnialla niistä öistä kuitenkin selvittiin, onneksi oli valoisa kevät eikä synkeä syksy.

Mitä jos sitten kun ihan pienet on nukahtaneet majoittuisitte isompien kotiin jäävien lasten kanssa vaikka olohuoneeseen. Laitatte patjat lattialle ja leikitte olevanne retkellä. Siten saisit unikaverit eikä tarvitsisi pelätä.
Itse olen kanssa sellainen, että pelkään hiljaisessa talossa nukkua yksin.

Voitte vaikka aloitella jo alkuillasta tätä retkileikkiä, vaikka eväät olohuoneeseen ja mukavia satuja kerrotte tai mistä nyt pidätte. Sitten pienet omiin sänkyihin ja isommat jää sun kavereiksi.

Heh... onneks en ole nähtävästi ainoa :laugh: Tääl uudes kodis aika rauhallinen olo, mutta vanhassa mulla oli usein sellainen fiilis et joku tuijottaa ikkunassa.... en tiedä mistä johtu... jospa siel joku sit oli, kun täällä ei sellaista tunnetta ole :o hyi... ihan kylmät väreet menee :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Anoppi kaveriksi? Sikäli mitä olen tältä palstalta oppinut niin ne ovat melko pelottavia, ei mörötkään uskaltais tulla..... ;)

No kun miun anoppini pelkää vielä enemmän kun mie :laugh: , ei ikuna suostu tulemaan meille yöksi ilman, että mies on talon vahtina. Täällä myö sit pelättäis yhdessä, ja saatais lapsetkin paniikkiin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Mä kyllä veikkaan että pystyt omat pelot piilottaan ja olemaan sen yhden yön pelottelematta kaikkia hengiltä :D

Kyllä mie päätin selvitä... kun en mie kehtaa soittaa lasten opelle, että en mie voi miestä päästää retkelle, kun mie en uskalla olla kotona yötä ilman häntä :D

Onhan palsta, puhelin ja skype... niillä saa yhteyttä ulkomaailmaan, jos alkaa kovin hiljaisuus ahdistamaan. ;) *suunnitelma valmiina B) *

Entäs sun oma äiti??
Eikä toi todellakaan ole outoa, jos mielikuvitus lentää yksin ollessaan....täällä toinen samanlainen ja todella harvoin olen yksin ollut yötä kotona ja vaikea on ollut silloin nukahtaa. :o

Mä pelkään kans ihan hirveesti pimeellä ja jos mies on menny edeltä nukkumaan ni säpsähdän jokaista ääntä =/
Mulla on muuten aina yökaveri tai meen lasten kanssa yökylään jos mies on yötä muualla =) Onneks ei tee mitään keikkahommia!
Muistan kuitenkin yhden yön, kun en nukkunut sitten yhtään vaan makasin valveilla sängyssä koko yön ja tuijotin makkarin ovea pikku valo päällä. En ehtiny kaveria saada, kun mies myöhään illalla liukastu, löi päänsä ja joutu sairaalaan tarkkailuun =(

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Entäs sun oma äiti??
Eikä toi todellakaan ole outoa, jos mielikuvitus lentää yksin ollessaan....täällä toinen samanlainen ja todella harvoin olen yksin ollut yötä kotona ja vaikea on ollut silloin nukahtaa. :o

Töissä... siis mun oma äitini. Me kun asutaan kaukana sukulaisista, ja tää kun tulee viikolla, niin se tuo omat vaikeutensa asiaan.
Ja lapsetkin saa yökyläkavereita vaan viikonloppuisin ;)

Mä olen kans tosi säikky iltasin, varsinkin kun on pimeetä :/

Mies on usein viihteellä kavereittensa kanssa joten mun on pakko olla yksin lasten kanssa täälä keskellä metsää...hiukan pelotti ennen mutta ei enää; otin koiran =)

Nyt kun on kolme koiraa ja aita tontin ympärillä niin voin aika rauhallisin mielin täälä olla B)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Entäs sun oma äiti??

Töissä... siis mun oma äitini. Me kun asutaan kaukana sukulaisista, ja tää kun tulee viikolla, niin se tuo omat vaikeutensa asiaan.
Ja lapsetkin saa yökyläkavereita vaan viikonloppuisin ;)

No, töissäpä tietty....aina sitä kuvittelee, et eihän ne mummot töitä tee.... :ashamed: :D

Mee nyt, kun ukko on vielä kotona, ulos rappusille istumaan ja ala jutella niille möröille. Kerro, että sun mielestä on epäkohteliasta hiiviskellä toisten nurkissa kysymättä lupaa ja jos teidän huusholli mörköjä kovin kiinnostaa, voisivat tulla teille sunnuntaina lounaalle. Viikolla voisivat sitten olla öisin hiiviskelemättä, kun ovat jo nähneet, millaista teillä on.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Mä olen kans tosi säikky iltasin, varsinkin kun on pimeetä :/

Mies on usein viihteellä kavereittensa kanssa joten mun on pakko olla yksin lasten kanssa täälä keskellä metsää...hiukan pelotti ennen mutta ei enää; otin koiran =)

Nyt kun on kolme koiraa ja aita tontin ympärillä niin voin aika rauhallisin mielin täälä olla B)

Kun oiskin se koira... mutta meillä esikoinen on niin allerginen, ettei puhettakaan ottaa koiraa.

Siis ihanaa, että on joku muukin... Mie luulin, että mie oon ainoa :ashamed:

Et oo ainoa :hug: Muakin vähän meinaa pelottaa aina kun mies on töissä.Kuuden vuoden aikana en ole vieläkään tottunut ja mies töissä lähes kaikki ke,pe ja la-yöt klo22-04 :/ On se hassua mut ei sille voi mitään..Äsken rohkaisin itseni ja pakottauduin siirtämään pihalta pyöräni rappukäytävään.. :ashamed: Mietinki usein et kuinka kummassa mä selvisin silloin kun asuin yksin :D

Älä ainakaan koiraa ota. Mulla on mörköjä ollut aina ja joudun tulemaan niitten mörkäjen kanssa toimeen kun mies on välillä yötyössä. Sitten kun ottaa koiran ja se haukkuu millon mitäkin ihan turhaan, niin sitten vasta onkin niitä mörköjä. :O
Koira kun osaa haukkua unissaankin niin on kiva herätä katsomaan että näkeekö se unta vai onko täällä oikeesti joku hiippailemassa.

Mut hyvä konsti on jättää valoja kotiin yöllä. Hiipparit luulee että oot hereillä vaikka nukkuisit ja ei ne sillon tuu, kunhan katsot että valaistuihin huoneisiin ei näe sisälle ja se huone missä itse olet, on pimeä, että näet sieltä muualle. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mee nyt, kun ukko on vielä kotona, ulos rappusille istumaan ja ala jutella niille möröille. Kerro, että sun mielestä on epäkohteliasta hiiviskellä toisten nurkissa kysymättä lupaa ja jos teidän huusholli mörköjä kovin kiinnostaa, voisivat tulla teille sunnuntaina lounaalle. Viikolla voisivat sitten olla öisin hiiviskelemättä, kun ovat jo nähneet, millaista teillä on.

:D
Jos mie teen tuon, niin mun ei varmaan tarvii jäädä yksin kotiin... Mie luulen, että mies passittaa mut hoitoon tai toteaa, että lasten kannalta on parempi jotta hän jää kotiin... kuitenkin :whistle:

Mie oon kyllä oikeesti koittanut järkeistää tätä asiaa, mutta kun ei... Ei se vaan mene perille, että vaikka niitä henkimaailman olentoja minusta onkin, niin pahaa ne ei tee.
Ja sit kun mie vielä pelkään just näitä "oikeita" ihmisiä... kaikenmaailman ohikulkijoita, jotka voi pyrkiä sisään pahat mielessään tai jotain :/

:D
Jos mie teen tuon, niin mun ei varmaan tarvii jäädä yksin kotiin... Mie luulen, että mies passittaa mut hoitoon tai toteaa, että lasten kannalta on parempi jotta hän jää kotiin... kuitenkin :whistle:

Mie oon kyllä oikeesti koittanut järkeistää tätä asiaa, mutta kun ei... Ei se vaan mene perille, että vaikka niitä henkimaailman olentoja minusta onkin, niin pahaa ne ei tee.
Ja sit kun mie vielä pelkään just näitä "oikeita" ihmisiä... kaikenmaailman ohikulkijoita, jotka voi pyrkiä sisään pahat mielessään tai jotain :/
Teiän pitää hankkia kunnolliset turvasysteemit sinne. Eli ikkunoihin ja oviin. Meillä on kaikissa ikkunoissa ulkolasit samanlaista lasia kuin kultasepänliikkeissä. Saa lekallakin hakata aika kauan ennenkuin edes säröä tulee lasiin.

Mikään ei muuten oo ihanampaa kuin vallata kokonainen parisänky ihan yksin. Lapset vaan omiin sänkyihin ja itse oikein leveesti kaikkien tyynyjen ja peittojen kanssa omaan sänkyyn. Ei kukaan kuorsaa, töni, tai kisko peittoa yöllä. IHANAA.

Yhteistyössä