hmmmm,omatunto kolkuttaa jostain syystä kumminkin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

teeri

Aktiivinen jäsen
30.12.2007
2 317
0
36
eli meillä oli jonkin näköinen valtataistelu pojan kanssa eilen illalla....
poika aloitti eilen illalla ihan kamalan riehumisen,legoilla leikkiessään kävi välillä tuuppimassa ja lyömässä salaa pikkuveljeään...
sanoin että jos tuommoinen käytös jatkuu niin otan legot pois täksi illaksi,ja loppujen lopuksi jouduinkin ottamaan ne kokonaan pois....vein ne kylmän viileesti parvekkeelle odottamaan.
siitä riemastuneena poika aloitti monen tunnin huuto itku session,kunnes sain herran sänkyynsä nukkumaan.
sanoin että poika saa ne huomenna jos osaa käyttäytyä nätisti....ja kyllä poika ne tänä aamuna sit sai.
mutta mulla tuli paha mieli,teinkö teidän mielestä jotain hassusti kun omatunto kolkuttaa kumminkin?
en ole lyönyt enkä huutanut....

Alkuperäinen kirjoittaja Lässynlää:
Ihan toimit ensiluokkaisesti! Kumpa mäkin osaisin olla tarvittaessa noin

meillä tapahtuu todella harvoin että esikko "räjähtää",ei mulla huutaminen käyny mielessäkään, oikeestaan enemmän hymyilytti ku poika jo 4vee rupee nyt vasta samaan omaa tahtoaan....

Hienosti tehty =) Mut valitettavasti äidin (vanhemman) osa on potea huonoa omaatuntoa milloin mistäkin. Kasvatusasioissa pitää vaan hiljentää se naputtava omatunto ja todeta, että täällä määrään minä ;) Eli on asioita, joissa pitää vaan pysyä sanojensa takana ja metelistä viis. SEuraavalla tai sitä seuraavalla kerralla, tai no aikanaan kuitenkin, raivoaminen loppuu kun lapsi huomaa että sillä ei saavutakaan mitään.

mua oikeestaan harmittaa vaan eniten se että joiduin menemään niinkin pitkälle että vein legot pois,ja lopputuloksena kaikkilla oli paha mieli :(
ja tietty ku lapsi noin raivostui(huusi,potki ja löi minua) ni tietty laitoin lapsen nukkumaan ja sanoin että nyt nukutaan paha mieli pois....
miksi äiteillä on tämmöinen omatunto?tosi paska olo....

Sulla oli ehtona että saa ne takasin jos osaa käyttäytyä nätisti. Kerkeskö hän näyttämään sen ennen kuin sai takasin ne?

ehkä sulla on jotenkin huono omatunto siitä kun lapsi löi ja potki? Pakkohan siitä on olla seuraukset. Ihan hyvin tehty se takavarikointi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Sulla oli ehtona että saa ne takasin jos osaa käyttäytyä nätisti. Kerkeskö hän näyttämään sen ennen kuin sai takasin ne?

ehkä sulla on jotenkin huono omatunto siitä kun lapsi löi ja potki? Pakkohan siitä on olla seuraukset. Ihan hyvin tehty se takavarikointi.

juu siis tänä aamuna poika ihan ensimmäiseksi tuli pyytämään anteeksi pikkuveljeltään ja minulta,ja kysyin häneltä että oletko nyt rauhoittunut.
poika vastasi että on rauhoittunut ja sanoi että ei lyö enään.....

Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
mua oikeestaan harmittaa vaan eniten se että joiduin menemään niinkin pitkälle että vein legot pois,ja lopputuloksena kaikkilla oli paha mieli :(
ja tietty ku lapsi noin raivostui(huusi,potki ja löi minua) ni tietty laitoin lapsen nukkumaan ja sanoin että nyt nukutaan paha mieli pois....

Oisko se sitä, että noita lapsiaan rakastaa yli kaiken ja eihän rakkaimpiensa mieltä haluais ehdoin tahdoin pahoittaa. Lapselle kuitenkin on asetettava rajat ja se vääjäämättä johtaa pettymyksiin ja pahaan mieleen, mikä taas on täysin ristiriidassa sen kanssa mitä tunteet sanoo. Äh, kamalan vaikea selittää, tajuaakohan tästä yhtään pointtia!?

Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:

Oisko se sitä, että noita lapsiaan rakastaa yli kaiken ja eihän rakkaimpiensa mieltä haluais ehdoin tahdoin pahoittaa. Lapselle kuitenkin on asetettava rajat ja se vääjäämättä johtaa pettymyksiin ja pahaan mieleen, mikä taas on täysin ristiriidassa sen kanssa mitä tunteet sanoo. Äh, kamalan vaikea selittää, tajuaakohan tästä yhtään pointtia!?

pointti tuli selväksi,ja oikeassa olet.....mun pitää vaan hyväksyä asia että minä olen se vanhempi joka opettaa lapsille miten käyttäydytään....huoh....

juu siis tänä aamuna poika ihan ensimmäiseksi tuli pyytämään anteeksi pikkuveljeltään ja minulta,ja kysyin häneltä että oletko nyt rauhoittunut.

Ihana! No, sehän tarkoittaa sitä että poika otti opikseen. Seuraavaks riittää ehkä muistutus jos alkaa mennä villiksi. "Muistatkos mitän kurjaa oli kun legot vietiin parvekkeellee? Ethän halua että tehdään niin taas?"

Hyvä että sovitte asiat heti aamusta. Älä sinäkään enää pode huonoa omaa tuntoa.

Ihana! No, sehän tarkoittaa sitä että poika otti opikseen. Seuraavaks riittää ehkä muistutus jos alkaa mennä villiksi. "Muistatkos mitän kurjaa oli kun legot vietiin parvekkeellee? Ethän halua että tehdään niin taas?"

Hyvä että sovitte asiat heti aamusta. Älä sinäkään enää pode huonoa omaa tuntoa.

toivottavasti on helpompaa ens kerralla,nyt tuli itellekkin parempi mieli....kiitos sulle ja kiitos teille kaikille muille kanssa.
on se hyvä ku on tämmönen mammapalsta :D

Yhteistyössä