höh. Olen ostanut tyttärelleni legginsejä ja tunikoita ja aivan ihania sellaisia kesäksi isot pinot ja nyt ilmoitti, ett

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myyntiinkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myyntiinkö

Vieras
kyse siis 5v neidistä joka on aina laittanut sellaiset vaatteet päälle kun olen ostanut/laittanut esille. nyt ilmeisesti oma mielipide vaatteista sitten ja se on toki ihan ok. Mutta arvatkaapa harmittaako nuo tunikat, jotka on aivan ihania! Mekkoja kyllä pukee päällensä.

Laitanko nuo suoraa myyntiin, vai katsonko vielä kesän, että jos kuitenkin laittaa päällensä!? Vai pakotanko pukemaan? mikä ei kyllä todellakaan taida meidän neidin kanssa onnistua :/

Palautat kauppaan jos laput on vielä kiinni.

Jos ei ole kiinni niin pitäisin kyllä kaapissa, kunnes jää pieniksi. Ensi keväänä sitten myisin "käyttämättä jääneinä/uusina" huutonetissä jos ei ole käytetty.

No neiti viis vee sitten kulkisi vanhoissa rytkyissään jos ei vaattet kelpaa... Kylllä meillä vielä ton ikäselle äiti kattoo mitä ostetaan.

Mä ilmoittaisin, että sitten kun kaikki mekot on pyykissä, voi likka mennä ulos joko ilman vaatteita tai legginssit & tunika-yhdistelmällä.

Jos on joku yksi tai kaksi tiettyä vaatetta mitä lapsi ei halua pukea päällensä, niin se on ihan ok, en pakota. Mutta että 5v saa päättää siitä, ettei pue mitään tunikaa tai leggareita vaikka olen niitä hälle ostanut, ei ole ok.

Koita selvittää onko kyse todellakin siitä, että ne ovat tunikoita ja leggareita vai onko lapsella esim. lempiväri muuttunut. Meillä 6-vuotias siirtyi kertaheitolla vaaleanpunaisesta tumman siniseen ja violettiin ja ilmoitti asian vain niin, ettei pitänyt uusista vaatteistaan. Vaatteita on kuitenkin pidetty niin, että ostin pari violettiä ylä- ja alaosaa, joita sitten miksaillaan niiden vaaleanpunaisten kanssa. Kesäksi olen ostanut jopa mustaa, jota pidetään nyt vaaleanpunaisten pitkähihaisten päällä.

[QUOTE="vieras";23638613]Että "neiti 5v. " ilmoittaa asian sulle ja sen mukaan mennään?[/QUOTE]

no ei se mitään ilmoita, mutta sanoi nyt kuitenkin. En minä sille neidille yhtään vaatetta enää osta, joten kulkekoon vanhoissa sitten kun ei kelpaa. Tosin tyhmää riidellä jostain vaatteista ja en nyt väkisinkään niitä päälle pue.

Minä taas kunnioittaisin lapsen mielipidettä. Niin ja vastedes mentäisiin sitten yhdessä kauppaan ja/tai katsottaisiin yhdessä kuvastosta että mitä sopii ostaa.

Minusta on ihan hyvä, että lapsilla on oma maku. Sehän on osa lapsen persoonaa ja identiteettia.
On meilläkin lapset tuossa iässä mm. kieltäytyneet farkuista ja olen sitä kunnioittanut.

Meillä vaatteet on aina valittu lapsen kanssa yhteisymmärryksessä. Ihan pienestä alkaen. Muistan omasta lapsuudesta kun äiti osti joitain ihan kamalia vaatteita ja niitä piti sitten käyttää. Ei kiva :(

Onko neitis joku Suri Cruise wannabe vai miks sä otat käskyjä vastaan kuin joltain

no väkisinkö te 5v tyttöä puette. Minä en ainakaan. Kyllä minä alle 3v vielä väkisin puen, mutta 5v jolle on nyt vasta tullut tuo ns. oma tahto ilmeisesti vaatteiden suhteen (aina on aikaisemmin kelvannut kaikki ) niin kai tämä kuuluu johonkin ikään (en tiedä, koska 6v poikani pistää päälleen vaikka jätesäkin jos sitä ehdottaa. Olen sitten varmaan täysin epäkelpo vanhempi kun en ala pukemaan väkisin.

Mä ilmoittaisin, että sitten kun kaikki mekot on pyykissä, voi likka mennä ulos joko ilman vaatteita tai legginssit & tunika-yhdistelmällä.

Jos on joku yksi tai kaksi tiettyä vaatetta mitä lapsi ei halua pukea päällensä, niin se on ihan ok, en pakota. Mutta että 5v saa päättää siitä, ettei pue mitään tunikaa tai leggareita vaikka olen niitä hälle ostanut, ei ole ok.

Peesi. Harvinaista maalaisjärkeä palstalla :)

Meidän 5 v neitikään ei halua käyttää tunikoita.

Leggingsejä tyttö kyllä käyttää sukkien ja hameen tai mekon kanssa. Minusta sukkahousut olisivat nätimmän näköiset ja lämpimämmät kylmien kelien aikana. En ope pakottanut käyttämään tunikoita, paitsi joskus harvoin kotona. Päiväkotiin saa valita itse vaatteensa.

Ei muuta ku uusia shoppaamaan ja rahaa tuhlaamaan, saavatpahan pienet kiinalaislapset lisää töitä hekin. Opeta lapsellesi kunnon kerskakulutusta, sillähän se maailma pyörii. Rahalla saa, köyhät kyykkyyn!!

Mun 5½v. poika ilmoitti, että ei aio tulla kauppaan kokeilemaan kevätkenkiä.
Kulkee kuulemma koko kesän talvisaappaissa.
Juupa juu, eiköhän kohta ala lenkkarit kelpaamaan kun muillakin on ja varpaat hikoaa. .
Ollu aina nihkeä kenkien suhteen.
Vaatteistaan ei välitä mitä on päällä

voi luoja, vai pennut ne nykyään määrää kotona kaapin paikan. ihania kermaperseitä tulossa <33

Voi helvetti. Ihminen haluaa itse päättää mitä päällensä pistää ja sinun mielestäsi hän on kermaperse? Kuka sinun vaatetuksestasi päättää, äitisi vai puolisosi? Vai oletko niin kermaperse, ettet anna muiden päättää sellaisista asioista?

Minä en ehkä enää 5-vuotiaalle ostelisi vaatteita joita ei ole saanut itse olla mukana valitsemassa. Enkä missään nimessä väkisin pukisi päälle. Vaatteet saisivat hengata kaapissa jonkun aikaa siltä varalta, että kelpaavat. Sitten voisi myydä huutiksessa tai antaa jollekin tutulle. Harmittaisi tietenkin, ja kertoisin siitä neidillekin.

Voihan neiti :xmas:

Saisi luvan käyttää niitä silti. Edes osaa niistä. Meillä ei mukelo saisi päättää että ei käytä lainkaan esim. farkkuja, tai pitkähihaisia paitoja, tai huppareita. Mutta joistain yksittäisistä vaatekappaleista saavat kyllä sanoa että ei tätä (esim. 1-2 paitaa, mutta ei kokonaisesta "vaateryhmästä" saatikka kahdesta sellaisesta).

Viisivuotiaan mieli muuttuu salamannopeasti ja tuon ikäinen on vielä aika johdateltavissa, eli en mä nyt ihan heti lähtisi niitä myymään.

[QUOTE="hilma";23638949]Voi helvetti. Ihminen haluaa itse päättää mitä päällensä pistää ja sinun mielestäsi hän on kermaperse? Kuka sinun vaatetuksestasi päättää, äitisi vai puolisosi? Vai oletko niin kermaperse, ettet anna muiden päättää sellaisista asioista?

Minä en ehkä enää 5-vuotiaalle ostelisi vaatteita joita ei ole saanut itse olla mukana valitsemassa. Enkä missään nimessä väkisin pukisi päälle. Vaatteet saisivat hengata kaapissa jonkun aikaa siltä varalta, että kelpaavat. Sitten voisi myydä huutiksessa tai antaa jollekin tutulle. Harmittaisi tietenkin, ja kertoisin siitä neidillekin.[/QUOTE]

Aika paljon vastuuta 5- vuotiaalle...tulla kauppaan, valita itselleen vaatteet ja huolehtia siitä, ettei tuota äidille pahaa mieltä vaatevalinnoillaan.

Yhteistyössä