Höh tätäkin.... pakkohan se on purnata täällä vaikka kakkaa niskaan tulee kuitenkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valitsu

Vieras
Eli meillä on kolme lasta, kuopus 10kk. Mitä luultavammin meille ei enää lisää lapsia tule.

Ostimme aikoinaan esikoiselle tarvikkeet uutena (jotain käytettynä, mutta ostettu on silti itse kaikki). Kuopukselle tahdoin kuitenkin vähän päivitellä ja olen ostanut hänelle sitten taas kaikki uutena.

Nyt sitten lapsemme saavat serkun kesällä ja olen luvannut myydä veljelleni ja hänen vaimolleen meidän kolmosen turvakaukalon. Myyn sen, en lahjoita. Olen maksanut siitä 190 euroa ja se on uudenveroisessa kunnossa ja ostin sen ihan sen takia, kun tiesin saavani siitä vielä itselleni hyvän rahan. Ei se raha meillä puussa kasva, vaikka vauvatarvikkeisiin olenkin nyt vähän hassannut. Emmekä me itsekän sitä ole ilmaiseksi saaneet. Eivätkä he siis oletakaan, että minä sen antaisin.

Mutta nyt sitten, kun ovat muutamaan otteeseen puhuneet meidän hoitopöydästä niin olen sanonut, että en ole lainkaan varma tahdonko minä siitä vielä luopua, kun se on niin hyvä säilytyskalustekin ja käytän sitä ihan päivittäin jollain tapaa.

Nyt olivat kylässä ja veljeni sanoi yhtäkkiä vaimolleen, että "tuu mennääs kattoon tonne makkariin sitä meiän hoitopöytää". Olin ihan, että jaa mitä?!?! Meneekö tämä nyt niin, että sitä vaan ilmotellaan, että mitä tahtovat meiltä? Eikös sen pitäisi mennä niin, että me kerromme, jos meiltä saa jotain ilmaiseksi tai jos jotain voi halutessaan ostaa?

Turha tästä on tietty täällä purnata, kun moni on sitä mieltä, että pitäisi antaa ihan ilmatteeks kun on oma veli kyseessä jne jne. Ja että kun itse antaa niin sitten saa myös itse joskus jotain. No ei olla ikinä saatu, kun ei ole sukulaisilla lapsia vaan jokaiselle lapselle on itse hankittu mitä on haluttu ja tarvittu.

Ei siun oo pakko mitään ilmaseks antaa. Ei vaikka olis oma veli kysymyksessä. Kyl miekin siskon kanssa aikoinaan sovin että maksan jonkun tietyn summan, kun heiltä ostin isompia tarvikkeita meille.

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Ei siun oo pakko mitään ilmaseks antaa. Ei vaikka olis oma veli kysymyksessä. Kyl miekin siskon kanssa aikoinaan sovin että maksan jonkun tietyn summan, kun heiltä ostin isompia tarvikkeita meille.

No mutta entäs tuo hoitopöytä? Veljeni sanoi eilen, että jos hän ostaa hoitopöydän niin sitten kuukauden päästä siitä minä ilmoitan, että olisin sittenkin voinut myydä. Mitä sitten? Minä myyn sen sitten vaikka huutonetissä. Mutta kun nyt minä ajattelen niin, että en missään nimessä halua siitä vielä luopua.

No jos ovat ajatelleet ostaa samanlaisen?

Ei tarvi antaa ilmaiseksi vaikka veljesi onkin. Miehen sisko sai kans vauvan tässä syksyllä, heille ollaan vaatteita annettu eikä olla niistä mitään pyydetty. Mutta ne on vaatteita jotka ovat olleet jo kahdella lapsella.
Haluttiin niitä pois omista nurkista, paremmat niistäkin käytetyistä pidetään itse ja ehkä jossain vaiheessa laitetaan muualle myyntiin.

Kaippa sinä sanoit veljellesi ettei hoitopöytä ole vielä kaupa?

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ei ole turha purnata, mutta kannatta kuitenkin päivittää veljen tiedot siitä, mitä olette ajatelleet tehdä vauvanvarusteillenne!

No mutta sen takia ihmettelinkin tuota hoitopöytä juttua, kun minä nimenomaan sanoin jo aiemmin useampaan kertaan, että en ole varma halukkuudestani myydä sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja H-E-P-P-U-L-I:
Oisko he voinu kattella et millanen hoitopöytä teillä on onko se kätevän mallinen jne, siis tavallaan vertailleet ennenkuin menevät kauppaan ostamaan omaa.

Eivät vaan ihan nimenomaan kyllä puhuivat tuon ostamisesta meiltä. Veljeni sanoi vielä, että mieheni on kyllä luvannut myydä sen. Minä sanoin, että se on kyllä minun ostama pöytä ja minä sitä käytän ja päätän, että haluanko luopua.

Miksi ihmiset ei osaa sanoa EI? Ei ole ollut mitään ongelmaa, kun itse olen tuollaisissa tilanteissa vain todennut, että ei myydä eikä anneta, ei edes lainata.. Ja ihan sukulaisille myös sanottu. Oma mokas jos et osaa kieltäytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja apo:
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:

No mutta entäs tuo hoitopöytä? Veljeni sanoi eilen, että jos hän ostaa hoitopöydän niin sitten kuukauden päästä siitä minä ilmoitan, että olisin sittenkin voinut myydä. Mitä sitten? Minä myyn sen sitten vaikka huutonetissä. Mutta kun nyt minä ajattelen niin, että en missään nimessä halua siitä vielä luopua.

En miekään luopunut, vaikka ostajia olis ollut. Pari veti jopa hernepellon nenäänsä ja purnas samaan tyyliin kuin siun velipoikas. Mut tee niin kuin itse haluat.
:)

Eihän tietenkään ole pakko lahjoittaa/myydä mitään jos ei halua. Mä kyllä tekisin niin, että lainaisin kaiken mahdollisen, noilla tavaroilla kuitenkin hillittömän lyhyt käyttöaika ettei ne piloille mene jonkun toisen lainatessakaan. Sit kun saa takas niin voi ne vaikka myydä. Tai laittaa vintille lojumaan tai mitä vaan niille tahtookin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
No jos ovat ajatelleet ostaa samanlaisen?

Ei tarvi antaa ilmaiseksi vaikka veljesi onkin. Miehen sisko sai kans vauvan tässä syksyllä, heille ollaan vaatteita annettu eikä olla niistä mitään pyydetty. Mutta ne on vaatteita jotka ovat olleet jo kahdella lapsella.
Haluttiin niitä pois omista nurkista, paremmat niistäkin käytetyistä pidetään itse ja ehkä jossain vaiheessa laitetaan muualle myyntiin.

Kaippa sinä sanoit veljellesi ettei hoitopöytä ole vielä kaupa?

Joo minä olen sanonut jo aiemmin siitä hoitopöydästä ja eilenkin sanoin, mutta jatkoi vaan tyyliin "mieheni on luvannut" ja "sitten kuitenkin kuukauden päästä päätät myydä sen jos nyt ostan oman" jne. Eli ei puhunut mitään sellaista, että katsoisi meidän pöytää ja sitten hakisi vaan samanlaisen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole turha purnata, mutta kannatta kuitenkin päivittää veljen tiedot siitä, mitä olette ajatelleet tehdä vauvanvarusteillenne!

No mutta sen takia ihmettelinkin tuota hoitopöytä juttua, kun minä nimenomaan sanoin jo aiemmin useampaan kertaan, että en ole varma halukkuudestani myydä sitä.

No höh...sitten se on kai veljesi ongelma, jos ei viesti mene perille. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Eihän tietenkään ole pakko lahjoittaa/myydä mitään jos ei halua. Mä kyllä tekisin niin, että lainaisin kaiken mahdollisen, noilla tavaroilla kuitenkin hillittömän lyhyt käyttöaika ettei ne piloille mene jonkun toisen lainatessakaan. Sit kun saa takas niin voi ne vaikka myydä. Tai laittaa vintille lojumaan tai mitä vaan niille tahtookin tehdä.

Minä en lainaa muilta enkä lainaile eteenpäin. Tavara ei lainassa paremmaksi tule, se on käynyt jo selväksi.

Vielä kun tuo hoitopöytä hankittiin niin otin tarkoituksella sellaisen kauniin ja siitä saa lipaston pelkästään, jotta käyttöikä on pitkä. Nyt jos myisin sen hoitopöydän niin mun pitäis mennä ostamaan joku ihan vastaava lipasto sitten niille kamoille mitämulla on siellä hoitopöydän laatikoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmiset ei osaa sanoa EI? Ei ole ollut mitään ongelmaa, kun itse olen tuollaisissa tilanteissa vain todennut, että ei myydä eikä anneta, ei edes lainata.. Ja ihan sukulaisille myös sanottu. Oma mokas jos et osaa kieltäytyä.

No sun moka on, että et osaa lukea. Minä kerroin, että olen heille useaan kertaan jo sanonut että en ole halukas vielä luopumaan siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:

Minä en lainaa muilta enkä lainaile eteenpäin. Tavara ei lainassa paremmaksi tule, se on käynyt jo selväksi.

Vielä kun tuo hoitopöytä hankittiin niin otin tarkoituksella sellaisen kauniin ja siitä saa lipaston pelkästään, jotta käyttöikä on pitkä. Nyt jos myisin sen hoitopöydän niin mun pitäis mennä ostamaan joku ihan vastaava lipasto sitten niille kamoille mitämulla on siellä hoitopöydän laatikoissa.

No mutta sitten et anna sitä ja sillä selvä. Ei kait ne peräkärryä vielä ole parkkeeraamassa pihallenne :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja opetelkaa kommunikoimaan:
Mäkään en ymmärrä miten se on niin vaikea sanoa että en myy. Ihan älytöntä touhua.

No tsiisus! Opettele lukemaan! Tässäkin ketjussa lukee jo monta kertaa, että olen heille sanonut, että en ole halukas luopumaan siitä. Mutta eikö sitä käsitetä? Pitääkö siis karjaista, että "EN MYYYYYYY!!"

Tuollahan kirjoitit että et ole varma halukkuudestasi mutta myöhemin kirtoitit että olet sanonut että et myy. Että ehkä sun pitäis nyt päättää mitä teet. Ei taida veljesi kovin väärässä olla kun sanoi sulle että kuitenkin kuukauden päästä sitten olet halukas myymään.

Alkuperäinen kirjoittaja reps:

Tuollahan kirjoitit että et ole varma halukkuudestasi mutta myöhemin kirtoitit että olet sanonut että et myy. Että ehkä sun pitäis nyt päättää mitä teet. Ei taida veljesi kovin väärässä olla kun sanoi sulle että kuitenkin kuukauden päästä sitten olet halukas myymään.

Niin minä en ole sanonut sanatarkasti samalla tavoin heille, joka kerta kun asiasta on puhuttu, mutta joka kerta olen sanonut jotain sellaista että en ole myymässä. Ihan ekalla kerralla sanoin, että en ole varma haluanko vielä luopua. Sen jälkeen olen sanonut jotain sellaista, että en ole myymässä tms. Mutta joka kerta siis sama viesti. Ja nyt yhtäkkiä se olikin heidän hoitopöytänsä.

Lisään nyt, että kun olen asiaa miettinyt tarkemmin niin minusta olisi hiukan hassua nyt myydä tuo ja sitten marssia kauppaan ostamaan ihan vastaava lipasto itselle. Koska tarvitsen tuollaisen säilytyskalusteen missä on laatikoita ja ainut ero olisi sitten se, että siinä ei olisi tuota hoitotasoa. Ja tuosta kun saa sen pois niin jos siihen tasoon kyllästyy niin ei ongelmaa.

Ja kun tuo on hyväksi ja laadukkaaksi havaittu niin olisi pöhköä myydä se vain sen takia, että he tarvitsevat hoitopöydän ja meillä on sellainen.

Alkuperäinen kirjoittaja reps:

Niin minä en ole sanonut sanatarkasti samalla tavoin heille, joka kerta kun asiasta on puhuttu, mutta joka kerta olen sanonut jotain sellaista että en ole myymässä. Ihan ekalla kerralla sanoin, että en ole varma haluanko vielä luopua. Sen jälkeen olen sanonut jotain sellaista, että en ole myymässä tms. Mutta joka kerta siis sama viesti. Ja nyt yhtäkkiä se olikin heidän hoitopöytänsä.

He haluavat sitä pöytää todella paljon ja kun sanoit ettet ole varma haluatko vielä luopua sai heidät ajattelemaan, että harkitse ja sitten olet sanonut kauniisti, että et ole oikein myymässä, sellaisella tavalla jolla läheisille puhutaan.
Mutta sinun pitää tehdä se selväksi. Seuraavalla kerralla kun olet juttusilla, kerrot, millaisia suunnitelmia sinulla on pöydän varalle. Kerrot, että siitä tulee hieno lipasto ja tarvitsette sitä ja et missään tapauksessa myy sitä, et heille etkä kellekään vieraalle.

Yhteistyössä