hohhoi.. miten voi yksi kauppaanlähtö olla lapselle muka noin vaikeeta?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kieruli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kieruli"

Vieras
mua tympii kun tuo kersa (4,5v) on saanu jostain päähänsä että heti kun se astuu jalallaan tähän taloon niin sen ei tartte ite tehdä mitään. se kotonaan, hoidossa ja joka paikassa esim. pukee itse kaikki vaatteet kenkiä lukuunottamatta, mutta täälä ei muka millään voi... ja mies on vielä "menny lankaan" kun penska pikkusen vikisee vaatteitten kans nii tää tulee laittaan ne sen puolesta. tyhymä!

nyt mulla meni sitten lopullisesti hessu, kun penska alko kitiseen niitten vaatteittensa kans nii sanoin ukolle että et ny mee sinne, antaa sen vinkua nii kauan et laittaa ite ne vaatteet.. saa luvan oppia että ei tää oo mikää hoitolaitos. kun me tiietään et se osaa ite hyvin pukea, ollaan omin silmin se usein nähty nii ei luulis olevan liikaa vaadittu!!

tossahan nyt sitten kesti yli tunti, vinku ja huusi mutta puki pikkuhiljaa samalla. alotti pienellä vinkunalla tyyliin "tämä on yleensäkki tehonnu, vähä vingun nii iskä tulee pukemaan mut"... se ylty pikkuhiljaa huudoksi ku huomasi ettei tehookkaan tällä kertaa! sanoinki monta kertaa että nyt kyllä puet ite ennemmin tai myöhemmin, saat ite valita puetko reippaasti vai itkien.. itkun se sitte valitsi.

loppujen lopuksi sai puettua, vaikka kauan siinä meniki.. perkele, menkööt noin vaikka kuinka monta kertaa, saa luvan oppia että täälläki ite puetaan tästä lähtien.

vituttaa kun on kaks lasta jota komennella, ukko ja lapsi.. kumpikaan ei meinaa ajatella järjellä asioita.. tietäähän sen sitte et lapsi alkaa mulle helpoiten kiukutteleen jossaki vaiheessa kun huomaa että minä täällä ne käskyt jaan!! isä on se lepponen ja rento ja minä se joka käskee....

varmaan saan kaikkien tuomion tästä, mutta silti pakko oli pikkusen ees avautua. kiitos ja näkemiin. :D

ja niin, saa nähdä onko tänään vielä toinen samalainen rumba eessä kun pitää vielä toisen kerran pukea... ja tarha-aamut, voi kiesus. pitääköhän alkaa laittaan herätyskello viideksi soimaan että ehtii pukea....

[QUOTE="kieruli";22599562]ja niin, saa nähdä onko tänään vielä toinen samalainen rumba eessä kun pitää vielä toisen kerran pukea... ja tarha-aamut, voi kiesus. pitääköhän alkaa laittaan herätyskello viideksi soimaan että ehtii pukea....[/QUOTE]

Ei oo sun lapsi vissiin?
Mut joo, parempi vaan laittaa ite tekee, kun palvella vaan.

ford, ei oo ei. ja tosiaan kotona ja muualla hommat hoituu kersalla kuulemma helposti..

niin, en tiiä oisko tohon ollu jokin parempi keino mutta alkoi oleen keinot vähissä, ainakin mulla. on kokeiltu houkuttelut, kiristykset, lahjontaaki jopa, eikä oo auttanu. aattelin sitten et no helvetti, pakko jotakin keksiä, kai sitä pitää koittaa sitten tuota huudatusta :(

Yhteistyössä