Hohhoijaa, väsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsy

Vieras
Miten tämän perheen jaksaa hoitaa loppuun asti, kun on aloittanut?

Jotenkin vaan väsyttää, ihminen on tarkoitettu tekemään työtä 6 pävää, lepäämään seitsemäntenä.
Mutta kun on lapsia, joilla ei mummoloita lähellä, se on työtä 24/7, 7 päivää viikossa, 20-25 vuotta, vähintään., tai loppuelämän varmaan huolehtii ja pelkää lastensa takia.

Missä iässä teidän lapset lopettaa sotkemisen? Kun meillä on jo koululainenkin, jos laittaa sokeria puuroon, sitä on pöydällä ja lattialla.

Vaan niin väsynyt näihin kotitöihin.

Ihmettelen äitejä, jotka ihmettelevät perheenäitejä, jotka ei laita itseään. Vanhemmiten ei jaksaisi edes itseään laittaa aamulla, hyvä että saa silmät auki. Sitten kun kuitenkin joutuu parille ihmisille itsensä lisäksi katsoa/etsiä vaatteet, harjata hiukset, laittaa aamupala, siivota jäljet jne jostain haluaa karsia, ja se on sitten se äiti.
Meillä siis vaan kaksi lasta, ja kovaa työtä on. Ihmettelen suurperheiden äitien jaksamista.

En mä sitten vaan tiedä.

Tai ehkä mulla on vaatimustaso laskenut.
Muruset pöydän alla eivät vaadi välitöntä lakaisua, tuleehan niitä sinne kahden tunnin päästä lisää...

Nyt kyllä väsyttää, mutta yleisolotila on ihan pirteä, pääsääntöisesti.

määkää en jaksa enää murehtia muruista pöydän alla,niitä on kuitenki siellä kohta taas seuraavan syönnin jälkeen..välillä taas tulee olo et,ei hittolainen,pakko kai täsä on siivota :ashamed:
just yks päivä katoin itteeni peilistä ja mietin tällekkö mä tosiaan näytän... :whistle: :ashamed: :)

Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän lapsityövoimaa...I hope. :saint:
Ei vaan , tiedän tunteen..välillä on oikein pala kurkussa kun miettii tulevia päiviä ja niihin sisältyviä kotitöitä. Samaa harmaata raadantaa...*nyyhkii itsesäälin kourissa*
:snotty: :ashamed:

Kiva, että ymmärrystä löytyy.

Itse mietin ihan niinkin hulluja asioita, mietin lasteni tulevaisuutta (meillä molemmat tyttöjä) mietin, alanko puhua että ilman lapsiakin voi olla kivaa elämää, tai yhden lapsen kanssa (heh). Pelkään, että tekevät ison perheen, enkä pysty katsoa vieressä sitä raadantaa, vaan joudun hoitaa vielä heidänkin kodit.

Pelkään ja mietin, millaiset puolisot valitsevat. Omani raataa yhtä paljon kuin minä itse. Entä jos valitsevat pilalle passatut? Eivätkä usko minua, että sellaisen kanssa ei kannata alkaa millekään?

Monissa muissa maissa perheillä on varaa tietääkseni palkata apua enemmän siivoukseen ym. mutta harvoin suomessa. Suomessa tehdään kaikki itse.
Nyt vaan olisi halunnut nukkua, ja silti kuuului: herätkää..... jäi unet kesken, ja lohduton olo vieläkin, vaikka herätyksestä pari tuntia kaikki pitäisi saada yhtä aikaa, kahvit, aamupalat televisio päälle.

Yhteistyössä