hohhoijaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mother 79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mother 79

Vieras
Hei!Olen kahden pienen lapsen, joulukuu-03 ja maaliskuu-06 äiti. Olen siis vielä äitiyslomalla. Minulla oli vakaa tarkoitus hoitaa molemmat kotona kunnes nuorempi täyttää 3 tai väh. 2vuotta.Rakastan lapsiani yli kaiken ja tahdon toimia heidän parhaakseen.Nyt sitten esikoinen aloittaa hoidon tässä kuussa, koska on selvästi ikäistensä lasten seuran tarpeessa ja todella tylsistynyt olemaan kotona äidin ja vauvan naamaa katsellen.Hän oli k.o hoitopaikassa pari kuukautta raskausaikanani, kun jouduin makaamaan pitääkseni vauvan sisälläni.Poika tykkäsi todella kovaa käydä hoidossa, iloisena tuli aina kotiin.Hän oli 2- vuotta juuri täyttänyt. Nyt sitten olen alkanut miettiä myös nuoremman lapsen laittamista hoitoon samaan paikkaan, kun äitiysloma päättyy, mikäli mulle löytyy töitä.Vakityötä ei siis ole, kaksi ammattia kylläkin ja suht.paljon työkokemustakin jo on. Olen hoitoalan ammattilainen, eli työ on etupäässä kolmivuorotyötä.Kysynkin hyvät äidit teiltä, miten olette onnistuneet yhdistämään kolmivuorotyön ja perhe- elämän, lasten siitä kärsimättä?Mieheni on päivätöissä ja toki hänen kanssaan "sumplimalla"asiat varmasti saadaan järjestymään, mutta milllä hinnalla...Onko teillä parisuhde kärsinyt, mikäli mies viikonloppuisin kotona ja itse esim .töissä?Ja ennen kaikkea mua huolestuttaa, saanko nähdä rakkaita lapsiani tarpeeksi, jos aloitan vuorotyöt?Tilanteemme olisi kuitenkin sama ja pohtisin samoja kysymyksiä, vaikka laittaisin kuopuksen vasta kaksi-vuotiaana hoitoon.Auttakaa pliis mua, kertomalla omia kokemuksianne.Kiitos jo etukäteen.

Hinta aika kova.
Itse aloitin kolmivuoro työn marraskuussa 2004 ja toukokuussa 2005 hain toista paikkaa. Mieheni ei auttanut joten olin yksin. Vähän aikaa sitä jaksaa ja lapset tottuivat rytmiin mut yövuoron jälkeen 6,5tuntia unta ja reipaasti lapsia hakemaan,illalla oltiin yhdentoista aikaan kotona ja suoraan nukkumaan kunhan sain lapset kannettua sänkyyn autosta,en edes syönyt koska pakko nukkua ennen kuin lapset herää aamulla 7-8n aikaan. Veimme lapset perhepäivähoitajalle yövuorossa 7 aikaan koska lapsethan menee nukkumaan ja hänen omatkin meni joten meillä jäi 4 tuntia yhteistä aikaa.
Sori tää oli mun kauhukertomus. Asiahan on eri teillä jos olette tiimi miehenne kanssa ja hän osallistuu.