Hoi vantaalla vuokralla asujat! Jos mä haen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
kaupungilta asuntoa, onko se sama asia kuin nuo VAV-asunnot? Netin kautta kun en muita löytänyt. Siis kaupungilla vielä asuntoja jotain muuta kautta, ja miten/mistä niitä haetaan? Tällä hetkellä asun yksityisellä tytön kans mut vuokranantaja laittaa asunnon myyntiin joten häätö uhkaa.

[QUOTE="aloittaja";28559698]Onkohan nuo VVO:n ja Saton kämpät paljonkin kalliimpia, tai toisaalta "hyvämaineisempia"? Kaupungin asunnoista kuullut niin kamalaa juttua, että vähän hirvittää lapsen kans muuttaa :O[/QUOTE]

Ei niissä hintaeroja paljon ole, puhutaan varmaan kympeistä.
Vvo:n on mielestäni vähän halvempia kuin Sadon; riippuu tietysti paikasta. Molempien nettisivuilla näkee vapaana/vapautumassa olevat asunnot ja niiden hinnat.

Ainakin kaikki Vvo:n asunnoista ja maineista olen kuullut vain hyvää, pari tuttua asuu Sadon asunnoissa eivätkä ole valittaneet. Itse olen Vvo:n asunnoista tykännyt, siistejä, saa itse "rempata", pihoista huolehditaan, palvelu toimii jne.

En tiedä onko nuo kaupungin asunnot niin korvamerkittyjä että olisivat huonomaineisempia, itse katsoisin ennemmin sen alueen mukaan. Esim. Myyrmäkeen en muuttaisi pienten lasten kanssa, jatkuvasti saa lukea kaikista joukkotappeluista ym. siellä.

Meillä kanssa tuli lähtö edellisestä asunnosta ja nyt ollaan jo puoli vuotta jonotettu asuntoa sieltä..eikä kuulu mitään. Kaksi lastakin, mutta eivät kuulema voi mitään jonoille eikä riipu siitä mikä elämäntilanne on. Saimme hoitopaikatkin lapsille juuri Vantaalta, mutta koska jouduimme muuttamaan nyt tänne Pirkanmaalle kesäasunnolle, niin luovuttiin hoidosta, justiin ehtivät aloittaa siellä ja tutustua kavereihin. Eli kannattaa ruveta hakemaan hyvissä ajoin nyt uutta asuntoa jos VVO: lta haet ja katsoa myös yksityisiä samalla.

Me kun asuttiin VVO:n talossa, niin samassa pihassa olevassa ja samana vuonna valmistuneessa VAV:in talossa oli 200-250e halvemmat vuokrat, kuin meidän talossa saman kokoisissa kämpissä. Ja vuokra nousi aina sen 40-60e vuosi. VVO koittaa tehdä mahdollisimman paljon voittoa, VAV ei niin voi tehdä

Mä joskus katoin Saton kämppää Haagasta (Helsingistä siis) ja oli ainakin ihan törkyvuokra. Kaupungilla on varmasti edullisemmat hinnat. Toki jos on kovat jonot, voit joutua ottamaan ensin kalliimman ja jonottaa samalla edullisempaa.

[QUOTE="vieras";28561635]Sato ainakin on kallis. Puhutaan siis muutaman sadan euron erosta sadon ja kaupungin asuntojen välillä. Samojen alueiden ja saman kokoisten.[/QUOTE]

Eräällä asuinalueella VVo:n rivitalo asunnot oli n.100e halvempia kuin VAV:in vastaavat.

Itse olen hintoja vertaillut vain netin välityksellä, asuinpaikasta riippuu varmaan paljonkin. Saton olen huomioinut kalleimmaksi, VVo:n ja VAV:in kohdalla en ole huomannut isoa eroa.
Vvo:lla saa takuuvuokran takaisin 3vuoden jälkeen, saa ilmaiseksi pieniä remontteja varten tarvikkeita, huoltoyhtiötä jopa näkeekin ja asuntojen kunnoista pidetään parempaa huolta. Tämä siis oma suppea havainto jonka takia olen Vvo:sta pitänyt.
Halpaa ei asuminen täällä ole.