Hoikat odottajat! Milloin vatsakumpu alkoi muodostua/näkyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papuinen+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

papuinen+

Vieras
Eli itseäni jännittää kuinka kauan pystyn pitämään raskauteni salassa, olen todella hoikka (170cm/46kg ja ei, minulla ei ole syömishäiriötä jos joku miettii).

Haluaisin pitää raskauden salassa ainakin viikolle 15-16 salassa sukulaisilta ja tuttavilta, mutta jotenkin uskon kyllä että omalla kohdalla alkaa tuo näkymään jo heti..ainakin turvotuksen puolesta tuntuu nyt jo siltä että mentäis jo 8 kuulla, vaikka viikkoja vasta 4+0 :D Tissit kasvaneet niin paljon että tänään jouduin hakemaan kaksi kuppikokoa isommat rintsikat ja vatsa näyttää siltä että on tullut muutama hevosen ateria vedettyä tässä muutaman päivän sisään.

Eli kuinka nopeesti teillä muilla on raskaus alkanut näkymään vatsan puolella? Varsinkin esikoisesta. Ja omaa pituuttaan ja painoaan voi myös kirjoitella jos tahtoopi ja sitä, kuinka paljon raskausaikana tuli lisää kiloja? :))

ennen raskautta painoin 56 kg ja oon 174 cm pitkä. vasta joskus np-ultran jälkeen alko näyttää siltä että oon kesällä herkutellu liikaa, näytti parilta ekstrakilolta siis. raskaudelta alko näyttää vasta joskus rakenneultran jälkeen eli rv21+. ton jälkeen on ollu kyllä kasvu aika nopeeta. paino noussu toistaiseksi 3,5 kiloa lähtöpainosta.

Mulla ei näkynyt paljon mitään ennen rv 20, tosin kohtu olikin taaksepäin kallistunut. Maha ei ollut miään kovin iso edes loppumetreillä vaikka lapset olleetkin 3,6kg ja 4kg. Itse olin ennen raskauksia 167/49-50

1. Tuntemattomat ei nähny mitään vielä viikolla 22 vaikka en enää mitenkään peitellyt. Ite huomasin viikolla 15. Turvotus alko vasta viikoola 10.

2. Raskaustestin kuivuttua :D

Vatsa turposi jo alkuviikoilla kamalaksi palloksi, ja joskus rv 12 jälkeen oli jonkinlainen raskausmaha. Siis ei voinut vetää vatsaa sisään ja nopeasti se kasvoikin, suoraan eteenpäin. Takaa ei näkynyt ollenkaan missään vaiheessa että olisin raskaana. Liikkeetkin tuntui tosi aikaisin, neuvolassa ei meinanneet uskoa kun sanoin rv 15-16 tuntevani liikkeet. Pari viikkoa siitä ne jo näkyikin :)

Mulla on jo kolmas raskaus, mutta viikolla 16 kerroin työkavereille ja he sanoivat jo arvanneen jonkin aikaa. Usein myös muu käytös paljastaa asian, esim. kahvi ei maistu, karmea väsymys ja kuulemma raskaus näkyy silmistä.

Mulla näkyi lähes heti pitäessäni tiukkoja vaatteita. Myös rinnat turposivat valtavasti. Arvasinkin raskauden rintakivuista ja turvotuksesta jo toisella viikolla. Ystävieni mukaan raskauteni näkyi heti, koska olin niin "pieni".

Turvotus taitaa olla aika yksilöllistä, en oikein usko, että sitä täysin voisi välttää esim. ruokavaliolla. Ainakin itse kärsin todella pahasta raskauspahoinvoinnista -> jouduin jatkuvasti syömään pientä, ettei verensokerini laske.
Massu piiloon vaan vaikka jakkujen alle :)

Kyllä mä jouduin jo rv12 käyttämään mammahousuja :D En tosin ihan mikään langanlaiha ollut alunperinkään n. 170/60.. Ja se maha kasvoi ihan älytöntä vauhtia ja tosi isoksi, jotkut luuli, että odotan kaksosia! Kiloja tuli melkein 25 ja nyt, 5,5kk synnytyksen jälkeen, oon suurinpiirtein kilolleen saman painonen kuin ennen raskautta.. Ja kaikki lähtenyt "tekemättä mitään", pelkällä imetyksellä :)

Mä jouduin ostamaan äitiyshousut jo rv 8+, ja samoihin aikoihin eka työkaveri oli arvannut että olen raskaana. Vatsa vaan pömpähti niin selvästi esiin. Mitat ennen raskautta oli 170 cm / 49 kg... Raskauskiloja tuli 13, jotka karisivat hyvin nopeasti synnytyksen jälkeen, yhtä lukuunottamatta.

Itse olin ennen raskautta 169cm/53kg. Jäin kesälomalle vklla 11 enkä ollut kertonut raskaudestani. 4 vkn loman jälkeen kerroin. Yksi miespuolinen (!) työkaveri sanoi arvanneensa jo ennen mun lomaa lähinnä siitä, että mun posket olivat pyöristyneet. Kiloja mulle tuli raskauden aikana 25, joista 15 taisi jäädä laitokselle ja loput karisi imettäessä. Mulla oli koko ajan tosi pieni vauvamasu (vauva oli syntyessään kuitenkin 3,3 kg), mulla ilmeisesti oli lantiossa niin hyvin tilaa. Muistan kun menin synnärille tutustumiskäynnille niillä viikoilla kun kuuluikin, ja siellä esittelevä kätilö oli vähän nuivana, että miksi minä olen niin aikaisin tullut tutustumiskäynnille. Ja ryhmässä oli mukana sellaisia äitejä, joilla kk myöhemmin la kuin mulla. :D

1. Viikolla 26
2. Viikolla 20

Jotkut ei nähny tokasta mahaa vielä rv30 :D mutta johtuu kyllä talvitakista, että jos paitaisillaan olisivat mut nähny ni oisivat kyl nähneet.

[QUOTE="...";29355714]1. Viikolla 26
2. Viikolla 20

Jotkut ei nähny tokasta mahaa vielä rv30 :D mutta johtuu kyllä talvitakista, että jos paitaisillaan olisivat mut nähny ni oisivat kyl nähneet.[/QUOTE]

Ainiin ja mammahousut kaivoin kaapista vasta rv20 jälkeen, ei niinkun tippaakaan oo kiinnostanu pitää niitä kun inhoon sitä mahaan asti yltävää kangasta yli kaiken. Yksistä leikkasin pois sen mut sit melkein pimppi näkyi kun niitä housuja käytti :( Eli pakolliset kamaluudet. Seksikkyys ja tyylikkyys kaukana vaikka muuten H&M:ltä löytyykin hoikille ja pitkäjalkasille hienoja äippähousuja... mut se masukangas :( yäk!

20+0 - Aijaa.com
Esikoinen rv20+0

251020121638 - Aijaa.com
Toinen lapsi, olisko ollut jotain rv16-17 :)

Raskauskiloja esikoisesta tuli 9kg ja kaikki "jäi synnärille" ja sen päälle lähti 5kg.

Toisesta tuli n. 15kg, joista suurin osa jäi kans jo synnytyssairaalalle, mut osa lähti hyvin nopeasti pois synnytyksen jälkeen ja senkin päälle lähti ne samat 5kg, jotka olin ehtinyt saada vaivoin takaisin ennen tokan lapsen odotusta.

Viimeksi muokattu:

Kuumimmat

Yhteistyössä