Hoips kaikki karppaajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wnb-karppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wnb-karppi

Vieras
Millaisia tuloksia olette saaneet ja missä ajassa? :) Itse koitan nyt toista kertaa elämässäni opetella karppaamista, ekalta kerralta muutaman vuoden takaa todella huonot kokemukset, mutta nyt rohkaistuin herkullisten ruokien ja helppojen tulosten perässä koittaa uudelleen...

elämäntapa karppaaja siten etten ole karsinut kaikkia hiilareita, ihminen kun tarvitsee niitäkin jonkin verran. Olen jättänyt vaaleat viljat, sokerin, maustetut jugurtit ja peruna/pasta/riisin. Vuodessa pudottanut 26kg ihan tekemällä näitä muutoksia. Leipää en syö ollenkaan ja luulen ettei se ole koskaan sopinut minulle koska heti jos syön ruisleipäpalan tai mitä tahansa leipää niin vatsani turpoaa ja tulee sellainen ähky olo, en osaa selittää...Herkkupäivinä syön tummaa suklaata surutta levynkin kerralla tai pähkinöitä. Sipsit ja pullat ei ole koskaan ollut herkkuani joten niistä ei ole ollut vaikea luopua. Karkkia jos syön niin otan aina lakua.

Mulla kaksi yritystä vaikutti vahvasti hormoneihin(menkat menivät ihan sekaisin, tiputteluvuotoja jne) ja vatsaani(oli hirmuisen kipeä eikä toiminut lähes lainkaan keinoista huolimatta),pakko oli parin kuukauden kokeilun jälkeen lopettaa.
Paino putosi mutta en terveyteni riskillä laihduta vaan muin keinoin.

Oon tiputtanut normaalipainon sisällä 60kg->54kg (165cm) jossain vuoden sisällä. En oikeastaan tavoitteellisesti laihduttanut, joten ajasta en kyllä nyt mene takuuseen, että milloin tuo 54kg tuli mittariin. Positiivisinta on kuitenkin ollut turvotuksen ja mahakipujen häviäminen :)

Hiilarit on olleet keskimäärin 50g/pvä, joskus vähemmän, joskus enemmän. Kun on tehnyt mieli makeaa, olen syönyt esim 70% suklaata ja viinirypäleitä surutta. Juhlissa olen ne kakut popsinut, ja varmaan kerran kuussa tulee tehtyä jotain hiilaripitoista ruokaa ja syötyä leipää.

Käytännössä olen vaihtanut aamupalan kananmuniin, ja lisukkeet salaattiin ja vihanneksiin. Kevyttuotteen olen vaihtanut täysrasvaisiin. Hedelmät ovat pysyneet ruokavaliossa kohtuudella (esim yksi omena/pvä). Pähkinöitä menee sipsin sijaan, ja 70-80%suklaata karkin vastineena. En kyllä todellakaan ole päässyt täysin hiilarihimoistani, poronkäristys pottumuussilla ja jälkiuunileipä voilla ja juustolla on edelleen aivan ihanaa (sillon tällöin) :)