Hoitaja kotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

meah

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
15 236
1
36
Hevonkuusen viimeinen pellonkulma.
Kellään palkattu lastenhoitajaa kotiin hoitamaan lapsia?

Neuvokaas vähän, miten noi menee. Kelaltahan saa vissiin siihen yksityisen hoidon tukea(ko)? Määrät löytynee kelan sivuilta...

Mutta paljonko joutuu pistämään "omaa rahaa" vielä päälle? Onko hoitaja tyyliin tmi, tarviiko mun hoitaa jotain erillisiä vakuutuksia vielä tms.?

Kertokaa kaikki, mitä tiedätte/mistä voisi olla apua, jookos.

Kiitos.

No meillä oli joku kolmisen vuotta sitten hoitaja muutaman kuukauden kotona. Hoitaja oli ihan yksityinen ihminen, ei mikään tmi tmv. Palkka sovittiin itse hoitajan kanssa, meillä se oli 1300e/kk. Kelalta saatiin tukea n. 660e ja tuo erotus maksettiin sitten itse. Vakuutus piti hoitajalle olla, en muista mitä se maksoi, ei ollut kovin kallis. Lisäksi joka kuukausi tuli n. 200euroa kustannuksia telleistä ja velleistä vai mitä nää eläkevakuutus tmv. maksut onkaan.

Itse tykkäsin, että loppupeleissä tosta hoitajasta kotona oli enemmän miinuksia kuin plussia. Hoitaja oli ensinnäkin paljon sairaana, siinä se olikin sitten aina miettiminen että mitäs nyt. Lisäks lapset alko lopulta hyppimään seinille, mitä ilmeisimmin heillä oli liian vähän virikkeitä (olivat jo yli 3-6 vuotiaita, joten kaveriseuraa ja enempi ohjattua toimintaa olisivat kaivanneet). Ja tulihan se tosi kalliiksikin. Plussana tietty se että ei tarttenu raahata lapsia aikasin aamulla hoitoon eikä työpäivän jälkeen hakea hoidosta.

*muoks* lisään vielä, että meillä oli kolme lasta hoidettavana

Mä olen noita hintoja kysellyt ja se näyttää olevan todella kirjava maailma. "Oman rahan osuus" riippuu tietty maksettavasta palkasta. Ja se taas vaihtelee NIIIIIN paljon. Soitin meidän kunnan phtoimistoon ja sieltä se luetteli (ilman nimiä) palkkasummia, joita oli sovittu.

Yhdestä lapsesta oli maksettu 300-500e ja useammasta 400 ->.

Se, että onko hoitaja tmi tai jotain muuta riippuu siitä kenet/miten palkkaatte. Noi hoitopaikka.net sivut aika hyvät ja kannattaa ottaa ph.toimistoon yhteyttä ja kysellä.

Ja sitten vielä, täällä ainakin ON TODELLA vaikea saada hoitajaa edes... Kysynnän ja tarjonnan mukaan voi mennä tuo palkkakin vähän.

No siis hoitaja mulla olis jo valmiina, siitä ei jää kiinni tuo homma.
Ja naapurin emännän kanssa kimppaan palkattaisi, eli hoitaisi meidän molempien muksuja sitten.

Mietin, että kannattaako meidän palkata se hoitaja ns. työnantajina, vai onko kannattavampaa hoitajan pistää toiminimi pystyyn jolta me sitten "ostetaan" palvelu.

Ja tarkoitus toki laskeskella onko tässä siis yleensä järkeä. Nyt teen osa-aikaisena töitä ja saan kotihoidontukea.
Sitten tekisin enemmän töitä, ja saisin hoitoon yksityisen hoidon tukea, mutta joutuisin siis myös omaa rahaa pistämään osan.
Ja kun palkka ei ole mikään ihan päätähuimaava, niin laskeskelen tässä, että jääkö mulle sillä lailla loppupeleissä sitten kuinka paljon enemmän käteen.

Yhteistyössä