Hoitaja kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palkatako vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palkatako vai ei

Vieras
Kysymys teille, jotka olette palkanneet lastenhoitajan omaan kotiinne:
- miten olette sopineet ruoanlaiton, pienten kotiaskareiden yms. tehtävien tekemisestä?

Tai te, joilla on kunnallinen perhepäivähoitaja kotona:
- paljonko jää hommia itselle (esim. illalla oman työpäivän päätteeksi..)

Kunnallisen perhepäivähoitajan työhön lasten kotona kuuluu vain lastenhoito, ei ruoan valmistus tai siivous.

Toki siis tehdään ruoka valmiiksi, esim. keitetään perunat tms. ja päivän mittaan tulevat sotkut kerätään pois.

Alkuperäinen kirjoittaja palkatako vai ei:
- miten olette sopineet ruoanlaiton, pienten kotiaskareiden yms. tehtävien tekemisestä?

Minuakin kiinnostaa tämä aihe... Olen itse miettinyt tuota lastenhoitajan palkkaamista... Paljonko sinä olet meinannut maksaa palkkaa lastenhoitajan työstä?

Myös muut kuin AP kertokaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja JOS:
Alkuperäinen kirjoittaja palkatako vai ei:

Minuakin kiinnostaa tämä aihe... Olen itse miettinyt tuota lastenhoitajan palkkaamista... Paljonko sinä olet meinannut maksaa palkkaa lastenhoitajan työstä?

Myös muut kuin AP kertokaa!!!

Katoppa heidän työehtosopimuksensa, siellä on minimit heidänkin alalleen.

Mä olen ollut nuorempana kokopäiväisenä lastenhoitajana perheessä. Koulutus ja kokemusta löytyi. Työpäivä 9-10h, kaksi hoitolasta, ruuanlaitot ja siivoukset kuuluivat työhön. Bruttopalkka 1000e kuussa. Enää en tohellakaan menisi tuolla palkalla töihin, kun on oma perhe elätettävänä. 1500e olisi ok.

Työaika vaihtelee... Myös viikonloppuisin, iltaisin ja välillä öisinkin. 4päivänä viikossa. Työajatkin vaihtelee... Välillä voi päivässä tulla 4 tuntia tai sitten taas vastaavasti tosi pitkiäkin n.15 tuntisia päiviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?:
Mutta entäs jos ajatellaan perhepäivähoitajien saamaa palkkaa? Yhdestä lapsesta saatu palkka, siis tuo 1500 tuntuu käsittämättömältä??????

Joo mutta jos se hoitaja on lasten kotona, vaikka olisikin kunnan perhepäivähoitaja niin silloin palkka on reilut 1600?/kk asutaan sitten missä päin tahansa.

Perhe kyllä silloin maksaa ihan normaalin hoitomaksun. Meidän kunnassa lapsia pitää olla vähintään kolme alle kouluikäistä, tai jollakin perheen lapsista sellainen sairaus tai vamma ettei lasta voi viedä esim. päiväkotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja MITÄH?:
Millä ihmeellä muka tuollaisia summia maksaa? Silloinhan vanhemman palkka menisi suoraan lastenhoitajalle? Ei voi olla näin!!!

Espoossa ainakin saa hyvät tuet siihen, että lapsilla hoitaja kotona :) Voi olla ettei joudu maksamaan yhtään omasta pussista mutta silti hoitaja saa kohtuullisen palkan.

Helsingin kaupunki maksaa alle kolmevuotiaasta 650 euroa / kk tukea jos palkkaa hoitajan kotiin. Käytännössä jos on esim. kolmen lapsen hoitorinki niin hoitajan palkaksi muodostuu siis 3x650 eli 1950 eur / kk. Itselle jää maksettavaksi sosiaalikulut. Ihan kiva kuukausipalkka siis. Meillä hoitaja ei tee ruokaa, lapsilla on eväät mukana mutta siivoaa lasten ja omat sotkunsa, tiskaa tiskit. Käytännössä yleensä illalla on siistimpää kuin mitä oli kun aamulla töihin lähti =). Meillä on tosi hyvä hoitaja enkä todellakaan oleta että hän täällä siivoaisi, imuroisi tms. Hänhän on kuitenkin lastenhoitaja.
Ja jollekin ihmettelijälle tiedoksi - millaisella palkalla itse menisit toisen kotiin hoitamaan lapsia koko päiväksi? Kyllähän sen hoitajankin pitää eläää, ihan tavallista työtä tehden.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja MITÄH?:
Millä ihmeellä muka tuollaisia summia maksaa? Silloinhan vanhemman palkka menisi suoraan lastenhoitajalle? Ei voi olla näin!!!

Espoossa ainakin saa hyvät tuet siihen, että lapsilla hoitaja kotona :) Voi olla ettei joudu maksamaan yhtään omasta pussista mutta silti hoitaja saa kohtuullisen palkan.

Paljonko siellä Espoossa sitten tuo hoitaja saa palkkaa ja paljonko noita tukia saapi?

Yhteistyössä